Onko teidän mielestä sellainen äiti tiukkis, joka ei anna

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyn vaan mielipidettä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysyn vaan mielipidettä

Vieras
lapsilleen 4v ja 5v koskaan karkkia. Tuli vaan mieleen tuosta mehuketjusta. Että ne, kenen mielestä mehuton linja on tiukkista niin entäs karkit? Ja kun siinä ketjussa joku kirjoitti, että nää lapset, jotka ei saa koskaan kotona mehua, juovat sitä sitte litrakaupalla kylässä, niin entäs ne lapset jotka ei saa kotona koskaan karkkia? Itsellä tuttavapiirissä muutama tällainen täysin karkiton lapsi ja sit ku tulevat kylään niin tyhjentävät pöydässä kaikki astiat, joissa vähänkään mitään sokeria sisältävää tavaraa, ahmivat ihan hullunkiilto silmissä. Mitä mieltä?
 
no tuota, on kai se vähän hullua jos lapset kuitenkin tietävät mitä karkit ovat ja niitä kovasti haluaisivat.

meillä esikoinen ei syöny ekaan 3 vuoteen karkkia, mutta ei edes tiennyt mitä ne ovat eikä osannut pyytää. joten ei siis tyhjentänyt kenenkään pöytiä makeista. muuta makeaa sai toki syödä, leivonnaisia jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
no tuota, on kai se vähän hullua jos lapset kuitenkin tietävät mitä karkit ovat ja niitä kovasti haluaisivat.

meillä esikoinen ei syöny ekaan 3 vuoteen karkkia, mutta ei edes tiennyt mitä ne ovat eikä osannut pyytää. joten ei siis tyhjentänyt kenenkään pöytiä makeista. muuta makeaa sai toki syödä, leivonnaisia jne.

Meilläkää esikko ei syöny karkkia vasta ku 3vuotiaana eikä edes pyytäny sellaista sitä ennen. TOisen lapsen kanssa olikin sitte toinen juttu....
 
Mä olen sitä mieltä, että sitten kun ne lapset tutustuu karkin maailmaan, olisi hyvä opettaa se kohtuus niin kotona kuin kylässäkin.

jos ne tutustuu vasta 16 veenä niin sitten silloin
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
no tuota, on kai se vähän hullua jos lapset kuitenkin tietävät mitä karkit ovat ja niitä kovasti haluaisivat.

meillä esikoinen ei syöny ekaan 3 vuoteen karkkia, mutta ei edes tiennyt mitä ne ovat eikä osannut pyytää. joten ei siis tyhjentänyt kenenkään pöytiä makeista. muuta makeaa sai toki syödä, leivonnaisia jne.

Meilläkää esikko ei syöny karkkia vasta ku 3vuotiaana eikä edes pyytäny sellaista sitä ennen. TOisen lapsen kanssa olikin sitte toinen juttu....

jep. meillä myös kuopus aloitti kaiken alle 1v, mitä esikoinen teki ekan kerran 3v... karkit, tietokonepelit, television katsomisen... pieni asunto, isompi sisar.
 
no ei siinä tapauksessa jos vanhemmatkaan EI KOSKAAN syö karkkia..

Mut jos vanhemmat tekopyhästi mussuttaa lasten mentyä nukkumaan kaikkea mässyä ja suklista, eikä lapset saa koskaan mitään, niin aika naurettavaa mun mielestä.
 
Meillä ei 3-vuotiaalle osteta karkkia. En koe olevani tiukkis, koska saa syödä pullaa ja keksejä aina kun aikuisetkin kahvin kanssa niitä syövät (ja joskus muullonkin). Jäätelöä saa joskus ja suklaata, jos vanhemmat sattuvat syömään. Yritetään nyt pitää mahdollisimman karkitonta linjaa niin kauan kun onnistuu. Kai se karkkipäivä joskus pitää ottaa käyttöön, mutta nyt se vaan lisäisi lapsen karkin syöntiä, joten miksi opettaa siihen?
 
En tykkää moisesta. Meillä on saanut pienestä pitäen kaikkea, ja synttäreilläkin tahtoo se leikkiminen olla paljon tärkeämpää kuin syöminen, mehulasi käydään juomassa ja keksi syömässä, jos ehtii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Ei ole tiukkis. Mielummin kaakaota ja mehua kuin karkkia.

mikä ero näillä on? sokeripommeja kumpiki. Tässä asiassa en ymmärrä niitä joiden mielestä karkki on jotain niin vaarallista, ettei lapselle voi koskaan antaa niitä, mutta sitte samaiset lapset litkii välipalalla mehua ja syö keksejä. Mun mielestä ne on kaikki samaan kategoriaan kuuluvia ja jos juo sokerimehuja niin silloin voi yhtähyvin ottaa myös karkkiakin joskus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Ei ole tiukkis. Mielummin kaakaota ja mehua kuin karkkia.

mikä ero näillä on? sokeripommeja kumpiki. Tässä asiassa en ymmärrä niitä joiden mielestä karkki on jotain niin vaarallista, ettei lapselle voi koskaan antaa niitä, mutta sitte samaiset lapset litkii välipalalla mehua ja syö keksejä. Mun mielestä ne on kaikki samaan kategoriaan kuuluvia ja jos juo sokerimehuja niin silloin voi yhtähyvin ottaa myös karkkiakin joskus.

No pitäähän sitä nyt olla niitäkin lapsia jotka tyhjäävät synttäreillä karkkikipot.
 
Siis meidän elämään ei vain karkki kuulu. Pitäiskö sitä jollain kasvatusmielessä alkaa kantaa kaupasta kotiin?

Kyllä se on lapsen vaan terveellisempi kasvaa ilman karkkeja. Herkutellaan kyllä, esim. jäätelöä silloin tällöin, mutta en ymmärrä, miksi pitäisi opettaa lapsi, että joka perjantai pitää syödä karkkia?
 
no on minusta tiukkis. mutta, jos lapset ei edes pyydä niin miksi turhaan ttuputtaa. oon kuitenkin nähnyt niitä lapsiparkoja jotka synttäripöydässä apeana juo vettä ja hyvä jos kakkua saa maistaa.. se menee niiiiinnn yli.
 
Kun poikani oli pieni niin meillä oli aina karkkia saatavilla, joten siitä ei muodostunut lapselle herkku, eikä se syönyt sitä kuin todella harvoin. Se saattoi syödä karkkia pari kertaa kuukaudessa, mutta pakkomiellettä karkkiin ei sille tullut, kuten kavereillansa oli, eikä nyt isompanakaan ahmi karkkeja.
 
ehkäpä on äiti vähä tiukkis..

meillä vanhemmat lapset 3v7kk ja 2v7kk saavat karkkia 1xvko(lauantai)yleensä ostan vaan tai lapset itse valitsevat puuhapete karkki askin ja ovat siihen tyytyväisiä. pienimmälle(1v3kk)en ole vielä antanu karkkia. limsaa meillä lapset ei kotona juo, mutta en limsan kanssa kumminkaan tiukkis oo, toki saa synttäreillä, kylässä ym juoda jos haluavat. kotiin vaan ei tule ostettua. pillimehuja kyllä juo, yleensä saunassa ja sillon tällön muuten vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Ei ole tiukkis. Mielummin kaakaota ja mehua kuin karkkia.

mikä ero näillä on? sokeripommeja kumpiki. Tässä asiassa en ymmärrä niitä joiden mielestä karkki on jotain niin vaarallista, ettei lapselle voi koskaan antaa niitä, mutta sitte samaiset lapset litkii välipalalla mehua ja syö keksejä. Mun mielestä ne on kaikki samaan kategoriaan kuuluvia ja jos juo sokerimehuja niin silloin voi yhtähyvin ottaa myös karkkiakin joskus.

No pitäähän sitä nyt olla niitäkin lapsia jotka tyhjäävät synttäreillä karkkikipot.

Pikkusisarusten synttäreillä karkkikipot on tyhjentänyt ensimmäisenä ne jotka syövät joka päivä karkkia.

Mutta mun lapsuudenkotona syötiin todella paljon herkkuja, kaikenlaisia. Ja sitä on joutunut miettimään kuinka tekisin toisin jos olisi omia lapsia, vielä niitä ei ole. Mikä on mun mielestä vähiten/eniten haitaksi. Enkä mä lapsille antaisi mitään keksejä, kun en niistä itsekään tykkää.

Kaakaota ja mehua voi juoda mun mielestä fiksusti. Mutta karkki on sellainen paha ettei toista kyllä ole lapsille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Siis meidän elämään ei vain karkki kuulu. Pitäiskö sitä jollain kasvatusmielessä alkaa kantaa kaupasta kotiin?

Kyllä se on lapsen vaan terveellisempi kasvaa ilman karkkeja. Herkutellaan kyllä, esim. jäätelöä silloin tällöin, mutta en ymmärrä, miksi pitäisi opettaa lapsi, että joka perjantai pitää syödä karkkia?

samaa mieltä. Makea ei ole sellainen asia mitä "nyt vaan pitää antaa"
 

Similar threads

Yhteistyössä