Onko teillä isoja luomia/paljon luomia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pöh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niitä on niin paljon etten mitenkään ehdi jokaista tarkkailla. Uusia ilmestyy välillä. Muutamia leikattu pois kun olleet häiritsevän isoja ja vaatteet kalvaneet.

Niitä on niin paljon etten mitenkään ehdi jokaista tarkkailla. Uusia ilmestyy välillä. Muutamia leikattu pois kun olleet häiritsevän isoja ja vaatteet kalvaneet.

Oletko pelännyt niissä olevan jotain?Kuinka isot luomet PITÄISI poistaa tai kuinka isoja sinulta on poistettu?
Mulla on tuollainen yksi luomi joka ollut aina,nyt se on hankauksesta ilmeisesti ärsyyntynyt mutten haluaisi sitä poistaa.On vähän kuin syntymämerkki.

Mulla on paljon pieniä luomia ympäri kehoa. Niitä tulee koko ajan lisää ja lisää ja vuosi sitten yhtäkkiä kaulakin oli täynnä sellaisia vähän koholla olevia pieniä luomia. Kävin ihotautilääkärillä tässä vähän aikaa sitten, joka vaan totesi että on ihan normaalia eikä ole mitään hälyyttävää. Jos olisi luomi, joka kasvaa nopeasti tai siinä olisi selkeästi muutoksia (mustia pisteitä tai muuten oudon värinen) niin sitten olisi syytä huoleen.

[QUOTE="aloittaja";24995555]Oletko pelännyt niissä olevan jotain?Kuinka isot luomet PITÄISI poistaa tai kuinka isoja sinulta on poistettu?
Mulla on tuollainen yksi luomi joka ollut aina,nyt se on hankauksesta ilmeisesti ärsyyntynyt mutten haluaisi sitä poistaa.On vähän kuin syntymämerkki.[/QUOTE]

En pelkää koska joutuisin pelkäämään koko ajan :D Mulla on siis ihan joka puolella luomia. Poistettu selästä kaksi n 2cm halkaisija 1cm korkea. Rintsikoiden alle jäivät hankalasti ja rikkoutuivat. Päänahasta poistettu yksi vähän pienempi johon aina kampa osui.

Minullakin on tosi paljon luomia vartalolla. En seuraa niitä yksitellen, koska se olisi ihan mahdoton tehtävä.

Hieman kyllä huolettaa, sillä minulla on luomia varsinkin selässä runsaasti ja penskana poltin selkäni auringossa monta kertaa kesässä, siis välillä ihan rakkuloille asti.

Mitenkähän mulla, kun mulla on lapsesta asti ollut käsivarressa luomi, aina samankokoinen
ja on nyt yhtäkkiä tämän vuoden aikana muuttanut muotoaan.
Ensin tummui kokonaan,
sitten nyt keskelle on jäänyt musta piste ja reunoilta vaalea,
sitten myös kasvoi tumma, muita ihokarvoja pitempi karva siihen ihan viereen,
ja on myös jäänyt koholle nyt...

No pitäisköhän mun olla tosta yhdestä luomestani huolissaan,tänä syksynä lääkäri vilkaisi nopeasti sitä,mutta se ei ollut silloin vielä hankautunut.Voiko hankaus saada luomen kasvamaan tai tulehtumaan tai jotain..Kun en saa tuota nyt mielestäni ja mitä enemmän sitä mietin niin sitä enemmän se vaivaa.
SE on sii n.puoli senttiäx 3 milliä,vähän ovaalin muotoinen ruskea koholuomi.Mielestäni reunat ovat tasaiset mutta lulen että just hankauksesta siinä on tapahtunu jotain.Ei siinä kyllä mitään mustia pisteitä näy,mutta ihan kuin se olis kasvanu.

Mulla on paljon luomia, uusia tulee ja vanhat kasvaa.. Pari luomea on sellaisia jotka kutisee aina aika ajoin ja saattaa kirvellä, niistä aina sitten huolestun mutta aina on noi tuntemukset menneet ohi..

Mulla on paljon luomia, uusia tulee ja vanhat kasvaa.. Pari luomea on sellaisia jotka kutisee aina aika ajoin ja saattaa kirvellä, niistä aina sitten huolestun mutta aina on noi tuntemukset menneet ohi..

Tätä just mietin että jäiskö nyt odottavalle kannalle ja katsoa meneekö ohi,mua nyt ei kyllä kirvele mutta ihan kuin jotain tuntuis,enkä tiedä johtuuko se siitä että ajattelen sitä koko ajan.Huomenna mulla on työterveyslääkäri ja näytän vielä hänelle,jos uskallan.. :(

[QUOTE="aloittaja";24995687]Tätä just mietin että jäiskö nyt odottavalle kannalle ja katsoa meneekö ohi,mua nyt ei kyllä kirvele mutta ihan kuin jotain tuntuis,enkä tiedä johtuuko se siitä että ajattelen sitä koko ajan.Huomenna mulla on työterveyslääkäri ja näytän vielä hänelle,jos uskallan.. :([/QUOTE]

Uskalla, ehdottomasti jos kerran vaivaa!

Mulla on ongelmana etttä ainoa mihin on varaa on kunnallinen paskaterveyskeskus (tää meidän alueen on vielä huonointa mitä oon pk-seudulla kokenut) niin mulla sinne meno on ihan yhtä tyhjän kanssa, kaikki on aina normaalia...

Sama juttu. Mulla rinnan alueella yksi kutiseva luomi alkoi kasvaa ja kolminkertaisti kokonsa parissa kuukaudessa. Olin suunnitellut varaavani ajan lekuriin, jotta ottavat moisen möllykän pois. Varrellinen luomi, joka oli aika inhottava. Noh, muutama viikko sitten kiireessä aamulla puin päälleni ja vasta myöhemmin päivällä huomasin katsoa, että puseroni oli veressä. Nyt sen peukalonpään kokoisen tumman möllykän paikalla on pienenpieni arpi. Möllykkä lienee pölynimurin pölypussissa.

Uskalla, ehdottomasti jos kerran vaivaa!

Mulla on ongelmana etttä ainoa mihin on varaa on kunnallinen paskaterveyskeskus (tää meidän alueen on vielä huonointa mitä oon pk-seudulla kokenut) niin mulla sinne meno on ihan yhtä tyhjän kanssa, kaikki on aina normaalia...

No meillä on sit varmaan sama tk ;) Itse poistatin yksityisellä yhden päänahassa olleen luomen joka oli kasvanut ja jota säikähdin myös tolkuttomasti.Sen poisto maksoi 240e.Joten ihan heti ei olis varaa mennä tota poistaan ja tk.ssa se tuloksen odottaminenkin vie multa järjen.

Yhteistyössä