Onko teillä ja sisaruksillanne samat vanhemmat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henrietta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yksi veli on ja sama isä ja äiti.

Miksi jotkut ei hyväksy niitä sisarpuolia? Tai siis tota termiä? Nehän ei ole täys-sisaruksia jos eri äiti tai isä niin mitä ne sitten on jos ei puolia?

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:

Miksi jotkut ei hyväksy niitä sisarpuolia? Tai siis tota termiä? Nehän ei ole täys-sisaruksia jos eri äiti tai isä niin mitä ne sitten on jos ei puolia?

Tarviiko niiden olla yhtään mitään? Tai siis tarviiko tollasessa tapauksessa olla joku tietty termi?

Ensi reaktioni oli että tietysti. Viestejä lukiessa muistin, että olihan isällä kaksi nuorempaakin lasta. En vaan osaa pitää heitä siskoina enkä siskopuolina kun en tunne heitä. Kaksi kertaa olen tavannut.

Juu ei.Äiti on sama kaikilla.Meitä on neljä lasta.Pikkusiskolla on eri isä,pikkuveljellä myös eri kuin meillä tai pikkusiskolla.Viime vuosina olen kuullut myös huhua et isosiskolla oliskin eri isä kun mulla.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja kummallista:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:

Tarviiko niiden olla yhtään mitään? Tai siis tarviiko tollasessa tapauksessa olla joku tietty termi?

Niin,mun sisarukset on ainakin olleet mulle aina ihan kokonaisia siskoja ja veli.En voisi kuvitellakkaan kutsuvani heitä puolikkaiksi.Saman katon alla on asuttu ja äiti on sama.Tilanne vois olla eri jos isälläni ois muita lapsia toisen naisen kanssa,enkä juuri koskaan tapaisi heitä..Mut en mä tiedä,kait kaikki saa nimittää omiaan ihan miksi haluaa =)

Yhteistyössä