onko teillä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raha

Vieras
...rahaa? =) Ku mun mielestä täällä aina kaikki valittelee ettei oo rahaa. Mä voin kertoo että meillä on! ja mulla on. Mun tilillä on nytki jotain 8000?. Eli voisinpas ostaa vaikka ja mitä, mut mitäs sitä turhaan. Ostan tarpeellista ja tarpeeseen. Me ei siis leuhkita sillä rahalla, kerrostalossa asutaan, ei olla merkkivaatteiden päälle vaikka kyl jotain merkkivaatteitakin löytyy. Yksi auto vain. ihan normaalia elämää eletään. Ei se raha tee onnelliseksi, sillä mitä mä sillä ostaisin? Tietty on kiva kun sitä on niin ei aina tarvi miettiä et voiko jotain ostaa. ja huom! monesti mun tekee mieli ostaa jotain, mut en silti välttis osta, mielestäni olen järkevä kuluttaja. =)

Mihin teillä menee perheessä rahaa?

Noo.. eipä raha onnelliseksi tee- eikä ne pienet tulot vaan ne suuret menot?

Meillä on pienet tulot (n.1000?/kk 2aikuista ja 2lasta), ja rahaa menee vuokran, ruoan yms. lisäksi opiskeluihini (hävettävän kallista) ja kun useampi kerta vuodesta lennetään Suomeen sukuloimaan... joka tapauksessa meillä on ihan riittävästi.

En käsitä miten ihmiset aina jaksaa napista rahasta... mutta toisaalta, on kai ymmärrettävä ettei kaikki vaan "osaa" kuluttaa oikein.

olen tässä kans miettiny, et ku jättäis ne lasten lelu yms. hankinnat niihin nimi-, syntymäpäiviin ja jouluun, niin säästyis ihan hirveästi rahaa. En mäkään pienenä saanu koko ajan leluja yms. Ja ne turhat "vaatehamstraukset"!!! Oi onneks ne on jo jääny, ja hirmuinen säästö niistä on tullu =) Kyllä näimmä ihan perusvaatteillaki pärjää, ei tarvi olla 10 housuja ja 20 paitaa... =)

Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:
olen tässä kans miettiny, et ku jättäis ne lasten lelu yms. hankinnat niihin nimi-, syntymäpäiviin ja jouluun, niin säästyis ihan hirveästi rahaa. En mäkään pienenä saanu koko ajan leluja yms. Ja ne turhat "vaatehamstraukset"!!! Oi onneks ne on jo jääny, ja hirmuinen säästö niistä on tullu =) Kyllä näimmä ihan perusvaatteillaki pärjää, ei tarvi olla 10 housuja ja 20 paitaa... =)

Ja pellervo puhuu ihan asiaa: riippuu jo tuloista, mitä käteen jää.

On. Enkä usko että tulisi sellaista tilannetta että meillä ei olisi, sen verran ollaan säästäväistä sorttia että "sukan varsissa" on säästöjä. :)
Sanotaan nyt niin että voidaan elellä aika mukavasti, mistään normaaliasioista ei tarvitse tinkiä ja rahaa jää huvitteluihin myös.
Meillä ei mene rahaa viinaan eikä tupakkaan, me ei tarvita uusinta autoa tai esim. viihde-elektroniikkaa.

Meidän tilillä on nyt just vähän reilu 80000? ja sienne ei ole nostettu just lainaa tai muuta vastaavaa. Ollaan vaan säästetty. Tällä kuulla tosin menee lainoihin n.10 000? ja muihin laskuihin melkein saman verran.

Ekana sanoisin että on. Mutta on velkaakin. Voiko sanoa että on rahaa vasta jos on kokonaan velaton? Mutta esmes autot on meille ostettu käteisellä. (kun meille pari vuotta vanha aivan hyvin).

Yhteistyössä