Ä
äiti 44 v
Vieras
[QUOTE="aloittaja";22596115]Olisi mielenkiintoista tietää, et mitä ne ihmiset, joilla ei ole yhtään ylimääräistä rahaa jouluruokiin, syövät jouluna. Oletan, että tähän mennessä vastanneet eivät paru suureen ääneen, ettei ole rahaa, jos kerran ostavat graavisiikaa yms hieman normaalia kalliimpaa. Mun mielestä perusjouluruoka itse tehden ei maksa maltaita ja siksi ihmettelen sitä rutinaa, ettei ole varaa. Ei meilläkään syödä mitään erikoisjuustoja tai juoda kallista viiniä ja silti koen saavani ihan hienon jouluaterian aikaiseksi niillä itse tehdyillä laatikoilla ja kinkulla. Ja riisipuuroakin syödään, mut sekään ei kovin paljon maksa.[/QUOTE]
Jouluruokahan on ihan parasta kun se on perinteistä ja kotona tehtyä. Ei siihen oikein edes SAA menemään rahaa vaikka joku kovasti tahtoisikin. Se rahalla brassailu ei ole suomalaisen joulupöydän pääpointti
Meillä ei ole kinkkua kun lihaa ei syödä. Siksi kalaa on ja se on kalleinta. Mies ostaa lisäksi pari pulloa jouluolutta sen jokavuotisen "parhaat jouluoluet" listan mukaan tai jotain ranskalaista tai englantilaista kuivaa omenasiideriä (ihan toista kuin ne suomalaiset ällömakeat sidukat hyi!)
Mutta nuo juomatkaan eivät hirveästi maksa kun ei niitä kassikaupalla osteta ja maksa-arvot kirkuen juoda.
Jouluruokahan on ihan parasta kun se on perinteistä ja kotona tehtyä. Ei siihen oikein edes SAA menemään rahaa vaikka joku kovasti tahtoisikin. Se rahalla brassailu ei ole suomalaisen joulupöydän pääpointti
Meillä ei ole kinkkua kun lihaa ei syödä. Siksi kalaa on ja se on kalleinta. Mies ostaa lisäksi pari pulloa jouluolutta sen jokavuotisen "parhaat jouluoluet" listan mukaan tai jotain ranskalaista tai englantilaista kuivaa omenasiideriä (ihan toista kuin ne suomalaiset ällömakeat sidukat hyi!)
Mutta nuo juomatkaan eivät hirveästi maksa kun ei niitä kassikaupalla osteta ja maksa-arvot kirkuen juoda.