Joillekin kummius on jotenkin niin MAHDOTTOMAN tärkeä asia. Toisen elämästä viis, tai kivahan se on että kummillakin on elämää, mutta pääasiassa on kummi meidän lapselle.
Kummilapsesi äitihän on saattanut olla näitä jotka vipeltävät ostoskeskuksissa jo samalla viikolla kun lapsi on syntynyt "ihan hyvinhän sitä voi" - jolloin hän ei ymmärrä että 95% äideistä ei tätä tee - ei pysty eikä HALUA.
Lisäksi, vaikki itse olisitkin siinä kunnossa että voisit mennä, niin enpä näin influenssa ja noroaikana veisi vastasyntynyttä yhtää mihinkää synttäreille.
...Miten jotkut oikeesti voivat loukkaantua niin sydänjuuriaan myöten jos lapsen kummi ei pystykään taipumaan kaikkeen.....
No joo-- Oma ehdotukseni: tee jo nyt ennen laskettua aikaasi kummilapselle pieni synttärikakku ja mene hänelle yllätysvierailulle lahjan kanssa. Kummilapsesi kyllä ymmärtää kun hänelle selität että halusit nyt tulla etukäteen, kun myöhemmin olet synnyttämässä tai juuri tullut sairaalasta kotia ja olet vielä itse "pipi".
Tai vie kummilapsesi äidille lahja valmiiksi jemmaan, ja selitä, että ett tuskin tuli niin pienen kanssa ja niin väsyneenä, että haluat pesiä rauhassa kotona, niin kuin yleensä on tapana..
Tai vie lahja etukäteen varmuuden vuoksi jemmaan, ja laita ystävällesi viesti että pääsetkin tulemaan, menet vaikka ihan puoleksi tunniksi.
ja tuosta olen samaa mieltä toisten kanssa, että ystävällesi sinun raskaus ei ole se tärkein asia maailmassa.. niin kuin ei hänenkään lapsensa sinulle.. keskustelkaa asiasta.