Onko teistä lapsella liikaa harrastuksia, jos 4v on kolme harrastusmenoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huips
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos on kokopäivähoidossa niin on liikaa. Ja varsinkin jos on 3 eri harrastusta. Sekin vielä jotenkin menisi, jos olisi kolmesti viikossa saman taiteen- tai liikuntalajin tms. kokoontuminen. Tai jos olisi verkkaisessa kotihoidossa päivät, tai vaan osapäivähoidossa. Mutta rankaa on.

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Alkuperäinen kirjoittaja mustunut kääkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kommenteista. Meillä tyhjätään kalentereita nyt heti...

kyllä pitää tehdä juuri niinkuin teistä tuntuu. oletko itse väsynyt lapsen harrastuksiin? mitä mieltä lapsi itse on? nelivuotias osaa jo sanoa, jos ei halua käydä. Jos olette jo puoli vuotta noin tehneet, niin miksi muuttaa rutiineita, jos kaikki sujuu hyvin? mä olisin tyytyväinen, jos mulla olis aktiviinen lapsi, mutta sohvaperunan mukulasta ei sellaista oikein tule...

Nelivuotias osaa jo ajatella, ettei halua tuottaa pettymystä vanhemmilleen ja saattaa jatkaa harrastusta väkisin. Sen ikäinen saattaa myös kuvitella, ettei vaihtoehtoa ole, vaan harrastukset kuuluu asiaan. Tuon ikäiset on jo aika monimutkaisia otuksia ajatustavoiltaan.

:o meillä ollaan koko porukka yksinkertaista sakkia, kun ei ole moinen juolahtanut mukuloitten kanssa mieleenkään. Mun mielestä lapsesta näkee kyllä kauas että viihtyykö vai ei.

esikoista tuossa iässä vein väkisin pari kuukautta jumppaan ja olihan se lopulta uskottava, ettei siitä touhusta tykännyt. ennemmin jumppasi kotona takapihalla itekseen. :/

Kuinka moni aikuinen edes jaksaa kolme harrastusta täysien työpäivien lisäksi? Kun vielä muistaa että lapsi tarvitsee paljon enemmän untakin, vanhempien kanssa oloa jne.

Miksi viette tuon ikäisiä niin moneen harrastukseen? Onko lapset itse halunneet, onko se vanhempien halusta lähtöisin vai mikä? Ihan mielenkiinnosta, kun itsestäni se kuulostaa paljolta.

ei tuohon ole mitään sääntöä. Onhan aikuisissakin niitä, jotka touhuavat kovasti kaikkea ja sit turhautuvat jos ei ole mitään tekemistä.

Ihmiset ovat erilaisia, niin lapsetkin. minusta tuossa ei ole mitään pielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei hyvä:
Kuinka moni aikuinen edes jaksaa kolme harrastusta täysien työpäivien lisäksi? Kun vielä muistaa että lapsi tarvitsee paljon enemmän untakin, vanhempien kanssa oloa jne.

Miksi viette tuon ikäisiä niin moneen harrastukseen? Onko lapset itse halunneet, onko se vanhempien halusta lähtöisin vai mikä? Ihan mielenkiinnosta, kun itsestäni se kuulostaa paljolta.

No, tämä on pieni paikka, jossa ei ole uur harrastuksia ja sitten kun niitä yks kaks tänne yhtä aikaa useampi soveltuva tuli, kai vaan innostuttiin liikaa. Lapsi on tykännyt, siinä ei ole ongelmaa ollut, mutta kieltämättä arki tuntuu aika aikataulutetulle, kun ensin hoidossa ja vanhemmat töissä ja sitten iltamenot. Jätetään nyt joku pois.

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kommenteista. Meillä tyhjätään kalentereita nyt heti...

kyllä pitää tehdä juuri niinkuin teistä tuntuu. oletko itse väsynyt lapsen harrastuksiin? mitä mieltä lapsi itse on? nelivuotias osaa jo sanoa, jos ei halua käydä. Jos olette jo puoli vuotta noin tehneet, niin miksi muuttaa rutiineita, jos kaikki sujuu hyvin? mä olisin tyytyväinen, jos mulla olis aktiviinen lapsi, mutta sohvaperunan mukulasta ei sellaista oikein tule...

Nelivuotias osaa jo ajatella, ettei halua tuottaa pettymystä vanhemmilleen ja saattaa jatkaa harrastusta väkisin. Sen ikäinen saattaa myös kuvitella, ettei vaihtoehtoa ole, vaan harrastukset kuuluu asiaan. Tuon ikäiset on jo aika monimutkaisia otuksia ajatustavoiltaan.

:o meillä ollaan koko porukka yksinkertaista sakkia, kun ei ole moinen juolahtanut mukuloitten kanssa mieleenkään. Mun mielestä lapsesta näkee kyllä kauas että viihtyykö vai ei.

esikoista tuossa iässä vein väkisin pari kuukautta jumppaan ja olihan se lopulta uskottava, ettei siitä touhusta tykännyt. ennemmin jumppasi kotona takapihalla itekseen. :/

Mä olin kai monimutkainen nelivuotias, koska omasta kokemuksesta kirjoitin;)

Alkuperäinen kirjoittaja huips:
Eli on päikkärissä päivät ja sit on kolme harrastusmenoa, aikaan sidottua, vielä päälle. Onko kenenkään muun lapsella yhtä montaa menoa?

no mun mielestä on paljon, hurjan paljon. onko kokopäivähoidossa?

Mä en saa edes yhteen harrastukseen tuota kohta 5-vuotiasta! Eikä mulla ole mitään hajua miten sen sais innostumaan edes jostain. Se tykkää uida, mutta ei suostu uimakouluun, tykkää juosta ja hyppiä ym mutta ei suostu menemään minkäänlaiseen liikuntakerhoon. Kiristys, uhkaus eikä lahjonta auta. Esikoinen kyllä on valmis varsinki liikuntaharrastuksiin.

Mun mielestä olis liikaa.
Meillä ekaluokkalaisella on kaksi harrastusta, yhteensä 3 kertaa viikossa.
Kohta 4v ei harrasta säännöllisesti mitään.

Lisäksi me käydään porukalla uimassa, laskettelemassa, pyöräilemässä yms.

Voi pientä lapsraukkaa! Ettehän te vanhemmat ehdi olla ollenkaan sen kanssa,jos lapsi on päivät hoidossa ja noin monena iltana vielä harrastaa. Kyllä mun mielestä noin pienelle riittäis jo pelkkä päivähoito harrastukseks!

Yhteistyössä