Onko teistä OK, että...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huohhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";27540262]enhän minä päiväkotia ole pannaan laittanut vaan mieheni. Lisäksi 1 lapsista tarvitsee hoitoa, 3 koulussa.[/QUOTE]

Miksi suostut tuohon?? Nyt vähän selkärankaa nainen!

[QUOTE="a p";27540210]kuulostaa hyvältä ja olen joskus ottanut asian puheeksi, miehen mielestä nykyinen juttu on parempi. Paljonko itse laitat rahaa tilille?[/QUOTE]

Se riippuu vähän kuukaudesta. Teen välillä keikkatöitä. Jos saan vaan pelkkää kotihoidontukea niin ollaan sovittu miehen kanssa et laitan 100 e ja loput on mun omia rahoja. Sit jos saan palkkaa niin laitan puolet palkasta taloustilille. Meillä tää toiminut jo hyvin kuusi vuotta.

Jos nyt olet kerran koulutettukin ihminen ja osaat nettiä käyttää, niin selvitäpä paljonko mies joutuisi erotilanteessa maksamaan lapsistaan elatusmaksuja sinulle. En ymmärrä miksei sama päde vaikka ei erottaisikaan; eli ainakin tuon verran voit edellyttää isännän osallistuvan lastensa kuluihin.

Mitä tulee valintaasi olla kotona lasten kanssa, joita olet neljä kappaletta synnyttänyt; valinta on omasi. Elä sen kanssa. Tai sitten menet töihin. Miehesi osakekauppoihin en näe sinun olevan tarvetta puuttua, ainoastaan hänen osuuteensa lasten elatukseen.

Tietenkin, jos tosiaan mies väen vängällä haluaa sinut kotiäidiksi, ja itse mieluummin haluaisit töihin, voit ehdottaa miehen maksavan sinulle palkkaa, tai ainakin vapaaehtoista eläkevakuutusta kotonaolovuosilta (sullehan ei kerry tuossa muuten edes eläke).

Mutta onko oikeasti niin, että sua vain pelottaa mennä töihin, ja syytät siitä miestä?

• Tykkää
Reactions: Pinki
[QUOTE="a p";27540242]Totta, vika on siis minussa. Näin olen monesti kuullut..[/QUOTE]

Miten musta kuullostaa et sun miehelläs ois vähän narsistisia piirteitä? Tää raha juttu on varmaan yksi alistuskeino. Voi sillä hyvin kontrolloida sua. Jos menisit töihin niin miehellä ei ois enää tätä keinoa sun kontrollointiin ja voisit alkaa ajatella ihan omilla aivoilla siis miehen mielestä. Luulen et mies tosiaan pelkää et menet töihin ja siksi yrittää syyllistää sua töihin menosta.

Hetkinen... Siis oikeasti suostut istumaan vuositolkulla kotona ilman rahaa (ja myös muuten ilman kertyvää eläkettä...) jonkun toisen toiveesta? Totta hiivatissa sulla on oikeus mennä töihin ja tienata rahaa, ettei tarvii kerjätä. Ihan samanlainen kuin miehelläsikin ostaa niitä osakkeita. Ei nyt ihan jalkarätiksi kannata ryhtyä, onhan toi miehellekin 'halvempaa' kun ei tarvii maksaa päivähoitomaksuja, ei huolehtia lasten kuljetuksista, sairasteluista tai hoidosta. Aina on ilmainen kotipiika hoitamassa hommat.

"Mutta onko oikeasti niin, että sua vain pelottaa mennä töihin, ja syytät siitä miestä?"

:laugh: En todellakaan pelkää mennä töihin. Olen opiskellut ja päivittänyt jatkuvasti ammattitaitoani kotona ollessani..

[QUOTE="a p";27540214]kerroppa näkemyksesi..[/QUOTE]

Jos vaikka aloitetaan näistä:

* Ette pysty keskustelemaan ja sopimaan raha-asioista molempia tyydyttävällä tavalla. Todennäköisesti koskee muitakin kuin raha-asioita.

* Mies pitää sinua tossun alla, kun määräilee saatko vai etkö saa mennä töihin.

* Sinä toimit kuin marttyyri, jolla ei ole omaa valtaa asioihin, joten ulkoistat kaiken vastuun "ilkeälle" miehelle joka "kieltää" sinulta töihin menon.

* Pelkäät syyllistämistä - parisuhde jossa syyllistetään (eikä kuitenkaan itse suostuttaisi tekemään sitä mitä toiselta vaaditaan) ja syyllistytään (eikä kuitenkaan pidetä puoliaan) ei ole terve parisuhde.

Vika on teidän molempien. Sinun siinä että suostut asioihin joita et haluaisi ja sitten leikit marttyyria, miehen siinä että hän pitää sinua kotiorjana. Muutoksen avaimet ovat sinulla, sillä miehellehän tilanteessa ei liene mitään muutettavaa.

Ole aikuinen ja ota vastuu valinnoistasi. Tarkoittaa sitä, että menet töihin jos haluat etkä suostu kantamaan siitä syyllisyyttä, tai sitten teet tietoisen valinnan jatkaa nykytilannetta ja teet sen valittamatta. Kumminkin päin, SINUN valintasi, SINUN vastuusi.

[QUOTE="vieras";27540350]Miten musta kuullostaa et sun miehelläs ois vähän narsistisia piirteitä? Tää raha juttu on varmaan yksi alistuskeino. Voi sillä hyvin kontrolloida sua. Jos menisit töihin niin miehellä ei ois enää tätä keinoa sun kontrollointiin ja voisit alkaa ajatella ihan omilla aivoilla siis miehen mielestä. Luulen et mies tosiaan pelkää et menet töihin ja siksi yrittää syyllistää sua töihin menosta.[/QUOTE]

Mun mielestä ap:lla on joko marttyyrin tai provon piirteitä...

[QUOTE="vieras";27540358]Hetkinen... Siis oikeasti suostut istumaan vuositolkulla kotona ilman rahaa (ja myös muuten ilman kertyvää eläkettä...) jonkun toisen toiveesta? Totta hiivatissa sulla on oikeus mennä töihin ja tienata rahaa, ettei tarvii kerjätä. Ihan samanlainen kuin miehelläsikin ostaa niitä osakkeita. Ei nyt ihan jalkarätiksi kannata ryhtyä, onhan toi miehellekin 'halvempaa' kun ei tarvii maksaa päivähoitomaksuja, ei huolehtia lasten kuljetuksista, sairasteluista tai hoidosta. Aina on ilmainen kotipiika hoitamassa hommat.[/QUOTE]

kuulemma se olisinkin minä joka maksaisi esim. hoidon, kun rupeisin tienaan..

Vika on teidän molempien. Sinun siinä että suostut asioihin joita et haluaisi ja sitten leikit marttyyria, miehen siinä että hän pitää sinua kotiorjana. Muutoksen avaimet ovat sinulla, sillä miehellehän tilanteessa ei liene mitään muutettavaa.

Ole aikuinen ja ota vastuu valinnoistasi. Tarkoittaa sitä, että menet töihin jos haluat etkä suostu kantamaan siitä syyllisyyttä, tai sitten teet tietoisen valinnan jatkaa nykytilannetta ja teet sen valittamatta. Kumminkin päin, SINUN valintasi, SINUN vastuusi.

Täysi peesi tälle.

Jos vaikka aloitetaan näistä:

* Ette pysty keskustelemaan ja sopimaan raha-asioista molempia tyydyttävällä tavalla. Todennäköisesti koskee muitakin kuin raha-asioita.

* Mies pitää sinua tossun alla, kun määräilee saatko vai etkö saa mennä töihin.

* Sinä toimit kuin marttyyri, jolla ei ole omaa valtaa asioihin, joten ulkoistat kaiken vastuun "ilkeälle" miehelle joka "kieltää" sinulta töihin menon.

* Pelkäät syyllistämistä - parisuhde jossa syyllistetään (eikä kuitenkaan itse suostuttaisi tekemään sitä mitä toiselta vaaditaan) ja syyllistytään (eikä kuitenkaan pidetä puoliaan) ei ole terve parisuhde.

Naulan kantaan..

[QUOTE="a p";27540105]Avioehto on. Lisäksi olen ollut kotiäitinä jo vuosia... koulutettukin olen. Kotiäitinä olo on ollut yhteinen valinta ja nyt kun olen väläytellyt töihin menoa, se ei miehelle "sovi". Minusta tuntuu kyllä nöyryyttävälta pyytää rahaa, yhteistä tiliä kun ei ole. As. keskustelut, muttei mies sitä noteraa..[/QUOTE]

Ei ole mitään järkeä tehdä avioehtoa, jos aikoo heittäytyä vuosikausiksi kotiäidiksi, eikä mies suostu jakamaan rahoistaa kuin armopaloja. Kuinka tyhmiä naiset oikein ovat, en voi käsittää?!

Suosittelen sinua hakeutumaan pikaisesti töihin ellei miehen rahapolitiikka muutu. Hänellä ei ole sinun töihisi mitään sanomista, jos kerran ei sinullakaan ole hänen rahoihinsa.

Kysäse mitä se niillä osakerahoilla meinaa tehdä. Voi olla että tekee osakekauppoja tarjotakseen perheelleen tulevaisuudessa niillä rahoilla paremman tulevaisuuden.

Jos tekee perheen vuoksi tuota sijoittelua niin mielestäni voisi olla jopa kannustettavaa, etenkin jos omilla rahoillaan sijoittaa.

Meillä on monta riitaa tullut väärinkäsityksistä kun ei aina muista kertoa toiselle miksi asioita puuhailee ja toisten mieltä ei voi lukeakkaan.

[QUOTE="Sanna";27540442]Ei ole mitään järkeä tehdä avioehtoa, jos aikoo heittäytyä vuosikausiksi kotiäidiksi, eikä mies suostu jakamaan rahoistaa kuin armopaloja. Kuinka tyhmiä naiset oikein ovat, en voi käsittää?!

Suosittelen sinua hakeutumaan pikaisesti töihin ellei miehen rahapolitiikka muutu. Hänellä ei ole sinun töihisi mitään sanomista, jos kerran ei sinullakaan ole hänen rahoihinsa.[/QUOTE]

Niin, mutta mieshän maksaa melkein kaiken kun minulla ei tuloja juurikaan ole.

[QUOTE="a p";27540447]"Mun mielestä ap:lla on joko marttyyrin tai provon piirteitä..."

Marttyyri kait sitten, mutta miksi provo? Tänä ei ole provoilua![/QUOTE]

Ei kukaan terve, itseään kunnioittava ihminen elä tuolla tavalla.

• Tykkää
[QUOTE="a p";27540409]kuulemma se olisinkin minä joka maksaisi esim. hoidon, kun rupeisin tienaan..[/QUOTE]

Sinä säästät mieheltäsi jo nyt monta sataa euroa kuukaudessa (riippuu lasten lukumäärästä), kun hoidat lapsiasi kotona. Miehesi on velkaa niistä sinulle.

Jos oikeasti on noin, ettei mies maksa lasten menoja puoliksi. Siis ruokaa, vaatteita, hoitoa, lääkärikuluje, lahjoja jne, niin tilanne on paha. Tottakai miehen kuuluu elättää yhtälailla lapsensa kuin naisenkin. Enemmän saisit tukea yhteiskunnalta yksinhuoltajana.

[QUOTE="a p";27540409]kuulemma se olisinkin minä joka maksaisi esim. hoidon, kun rupeisin tienaan..[/QUOTE]

Toistan vielä, että jos kerran lapset ovat yhteisiä, on vastuukin yhteinen. Hoidosta ja hoitomaksuista. Minusta tuntuu että sinäkään et täysin sisäistä tätä, jos nielet miehen syyllistämiset ja sen että sinun pitäisi maksaa hoitomaksut yksin?

No höpön löpön, ellei ne lapset nyt sitten ole sinun, eikä yhteisiä.

Ihan sama kuitenkin, paljonko täällä avaudut (vaikka se varmaan pääkoppaasi tuulettaakin mutta muutosta tilanteeseen se ei tuo), ainoa mitä voit tehdä, on muuttaa itse oma elämäsi. Jos et siis ole tyytyväinen.

[QUOTE="vieras";27540469]Ei kukaan terve, itseään kunnioittava ihminen elä tuolla tavalla.[/QUOTE]

Kyllä joku itsekäs itseään kunnioittava nainen, joka vakaasti uskoo, että itse on parasta mitä lapsille voi tapahtua, isä jääköön maksajan rooliin.

Missä on ap:n lasten isä? Onko häneen isyytensä kutistettu pankkitilin saldoksi. Parisuhde on murheellisessa tilassa, sehän tässä ketjussa on tullut selväksi, mutta surullista on, että myös isän ja lasten suhde on ilmeisesti jäänyt vallan rakentumatta. Siitä voidaan syyttää isääkin, mutta myös äitiä, joka on aina heittäytynyt eteen.

Isänpäivän jälkitunnelmissa, hyvä aihe. Oli provo tai ei.

Toistan vielä, että jos kerran lapset ovat yhteisiä, on vastuukin yhteinen. Hoidosta ja hoitomaksuista. Minusta tuntuu että sinäkään et täysin sisäistä tätä, jos nielet miehen syyllistämiset ja sen että sinun pitäisi maksaa hoitomaksut yksin?

mutta mieshän on maksanut melkein kaiken vuosia..nyt on minun vuoroni... Mitä enemmän avaan tätä asiaa, näen kuinka typerä olen.. kiitos siitä teille.

[QUOTE="hmh";27540503]Kyllä joku itsekäs itseään kunnioittava nainen, joka vakaasti uskoo, että itse on parasta mitä lapsille voi tapahtua, isä jääköön maksajan rooliin.

Missä on ap:n lasten isä? Onko häneen isyytensä kutistettu pankkitilin saldoksi. Parisuhde on murheellisessa tilassa, sehän tässä ketjussa on tullut selväksi, mutta surullista on, että myös isän ja lasten suhde on ilmeisesti jäänyt vallan rakentumatta. Siitä voidaan syyttää isääkin, mutta myös äitiä, joka on aina heittäytynyt eteen.

Isänpäivän jälkitunnelmissa, hyvä aihe. Oli provo tai ei.[/QUOTE]

isä on myös lasten kanssa, hyvä isä on!

[QUOTE="a p";27540513]mutta mieshän on maksanut melkein kaiken vuosia..nyt on minun vuoroni... Mitä enemmän avaan tätä asiaa, näen kuinka typerä olen.. kiitos siitä teille.[/QUOTE]

Ai, sä et sitten ole tehnyt mitään niiden vuosien ajan ja mies on vastustanut sitä että olet kotona?

Ts. miksi hemmetissä olisit miehelle jotain velkaa, kun päätös sinun kotona olemisestasi on ollut YHTEINEN?

• Tykkää

Yhteistyössä