Onko teistä OK, että...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huohhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";27540513]mutta mieshän on maksanut melkein kaiken vuosia..nyt on minun vuoroni... Mitä enemmän avaan tätä asiaa, näen kuinka typerä olen.. kiitos siitä teille.[/QUOTE]

Minun mielestä ei ole reilua, jos maksuvastuut näin "kasautuu". Elämäntilanteet vaihtelee, mutta vastuu on yhteinen. Kyllä minäkin miehen opiskellessa maksoin huomattavasti paljon enemmän yhteisiä kulujamme, kun olin itse silloin töissä. Enkä ole mitään alkanut takaisin perimään, nyt kun olemme molemmat töissä.

Ja jos vastuut kasautuu, niin sitten ne kasautuu kaikki . Eli jos ap:n pitäisi korvata rahalla ne vuodet kun mies on elättänyt, pitää miehen korvata kodin- ja lastenhoito jonka ap on nämä vuodet hoitanut. Eli jos kerran reiluiksi aletaan, niin ap tienaamaan ja mies kotiin siksi aikaa hoitamaan kaikki ne hommat. Ei tasapuolisuutta voi valita vain puoliksi (että ap olisi velvollinen korvaamaan epätasapainon mutta mies ei!).

Kannattais ehkä käydä ihan yhdessä juttelemassa jossain teidän parisuhteesta. Ettei menis taisteluks vaan löytäisitte yhteisen sävelen ja sen rakkauden, jonka vuoksi olette perheen perustaneet.

[QUOTE="a p";27540697]Tiedän. Minä olen "nalkuttava marttyyri" kun otan esiin epäkohtia ja joihin haluaisin muutosta.. ja koska mieheni pitää omista mielipiteistään kiinni, nalkutan hänen mielestään asioista.[/QUOTE]miksi pitää nalkuttaa? sitä en ole ymmärtänyt ikinä ihmisissä että asioista puhutaan nalkuttamalla. ei mikään ihme että mies jallittaa ja alistaa jos akka nalkuttaa, nalkuttaa ja nalkuttaa.....

[QUOTE="a p";27540697]Tiedän. Minä olen "nalkuttava marttyyri" kun otan esiin epäkohtia ja joihin haluaisin muutosta.. ja koska mieheni pitää omista mielipiteistään kiinni, nalkutan hänen mielestään asioista.[/QUOTE]

Älä sitten nalkuta enää. Aseta itsellesi rajat hyvä nainen! Hommaat työpaikan, lapsi/lapset hoitoon ja sillä selvä. Hoitomaksut ja muut yhteiset kulut puoliksi. Ei sitä tarvitse mieheltä kysellä. Jos hän alkaa valittaa, kiellä nalkuttamasta. Jos hän ei suostu, tee omat ratkaisusi sen suhteen onko suhteenne jatkamisen arvoinen vai ei.

Kannattaa varmaan hakea ulkopuolista apua. Musta teillä on muitakin ongelmia kuin vain se et mies ostaa omilla rahoillaan osakkeita. Juuri luin kirjan "sata tapaa tapaa sielu" ja jotenkin tuli ne tarinat mieleen kun luen sun kirjoituksia. Kanattaa vakavasti jutella miehen kanssa siitä töihin menosta ja yhteisistä rahoista eli kaikki maksetaan puoliksi maksukyvyn mukaan.

Jos ap haluat työelämää ja omaa rahaa niin nyt vain tulostat kuntasi sivuilta päivähoitohakemuksen ja ilmoittaudut työttömäksi työnhakijaksi jo vaikka tänään. Jos miehelle ei sovi, että lapsi päivähoitoon menee niin mies jää sitten itse kotiin. Näin yksinkertaista.

Yhteistyössä