Y
Ystävyydestä
Vieras
Onko outoa, kun ihmiset, keitä olen pitänyt ystävänäni, eivät ole kertaakaan kysyneet, mitä lapsilleni (tyttö 2v ja poika 8kk) kuuluu tai miten jaksan heidän kanssaan? Tai ylipäätään, sen jälkeen kun tieto raskaudesta/syntymistä on tullut, olen saanut just ja just "onnea" viestin, mutta en mitään muuta?
Sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen jo ekan lapsen jälkeen, eli en itse ole kovinkaan aktiivesti jaksanut ottaa yhteyttä juuri keneenkään, mutta eikö ystävillä yleensä ole tapana kysellä mitä kuuluu tai saatikka näinkin isossa elämänmuutoksessa halua nähdä uusia jälkeläisiä? nämä ihmiset eivät siis ole kertaakaakaan edes nähneet lapsiani, vaikka asuvat samalla paikkakunnalla/ kohtuullisen matkan päässä...
Olen siis nykyään jättänyt yhteydenpidon näihin ihmisiin, sillä masennukseni aikana kun en jaksanut hirmuisesti pitää yhteyttä näihin ihmisiin, tajusin, ettei heistä kuuluu yhtikäs mitään.
Ehkä minun olisi pitänyt anella näitä ihmisiä olemaan läsnä :/ Tuntuu vain pahalta, kun miettii millaisia ihmisiä olen aikanaan heidän suurissa/vaikeissa hetkissään tukenut ja ollut läsnä ja kun itse olisin tarvinnut jotain edes iloitsemaan kanssani, loppuu yhteydenpito :,(
Sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen jo ekan lapsen jälkeen, eli en itse ole kovinkaan aktiivesti jaksanut ottaa yhteyttä juuri keneenkään, mutta eikö ystävillä yleensä ole tapana kysellä mitä kuuluu tai saatikka näinkin isossa elämänmuutoksessa halua nähdä uusia jälkeläisiä? nämä ihmiset eivät siis ole kertaakaakaan edes nähneet lapsiani, vaikka asuvat samalla paikkakunnalla/ kohtuullisen matkan päässä...
Olen siis nykyään jättänyt yhteydenpidon näihin ihmisiin, sillä masennukseni aikana kun en jaksanut hirmuisesti pitää yhteyttä näihin ihmisiin, tajusin, ettei heistä kuuluu yhtikäs mitään.
Ehkä minun olisi pitänyt anella näitä ihmisiä olemaan läsnä :/ Tuntuu vain pahalta, kun miettii millaisia ihmisiä olen aikanaan heidän suurissa/vaikeissa hetkissään tukenut ja ollut läsnä ja kun itse olisin tarvinnut jotain edes iloitsemaan kanssani, loppuu yhteydenpito :,(