M
"mimmi"
Vieras
Minusta on ihanaa kun on talo täynnä elämää ja lapsilla aina seuraa toisistaan. Enemmän yksilapsisen perheen vanhemmat joutuvat lastaan "viihdyttämään".
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mun mielestä on jotenkin väärin ja karua haluta se toinen lapsi vain sen takia, että esikoinen saisi seuraa siitä. Se syy pitäisi olla se itse lapsi eikä mikään esikoisen seuraneitinä olo.
Sitten se asia mikä minua jäi tässä ketjussa kaivamaan. Toi kommentti että "pitäiskö mun verorahoilla maksaa monilapsisen perheen jaksaminen, vaikka ite oon tehny vaan yhden ja jaksan sen kanssa hyvin.?"
Mitäs jos suomessa alettais toteuttaa tätä yhden lapsen politiikkaa. Mies ja nainen hankkivat yhden lapsen, joten kun kahdesta aika jättää, heille jää yksi perillinen. Tällä logiikalla ei tänne parinkymmenen vuoden päästä jääkään kovin montaa veronmaksajaa. Kenen veroista sitten maksetaan vanhustenhuolto jne kun sinä tai sinun lapsesi sitä tarvitsee. Ehkä vähän huonosti selitetty, toivottavasti tajusit pointtini.
Alkuperäinen kirjoittaja yhden lapsen onnellinen äiti;24417336:Ymmärsin kyllä pointin, toisaalta on puhuttu jo kauan, ettei näitä eläkkeitä, joita nyt masamme, kukaan oikeasti meille maksa kuitenkaan.
Toisaalta, ethän sinä aivan tosissasi ole sitä mieltä, että ihmisten pitäisi hankkia useampia lapsia, jotta riitäisi veronmaksajia tulevaisuudessa? Jos siinä on ongelmasi, niin kai olet tietoinen maapallon liikaväestöstä ja siitä, että yksinkertaisin ratkaisu tuohon asiaan olisi tuoda muualta veronmaksajia Suomeen sen sijaan, että niitä "tehtailtaisiin" kotimaisin voiminJos siis se veronmaksajien vähyys tässä on se pelko..
Alkuperäinen kirjoittaja yhden lapsen onnellinen äiti;24417336:Ymmärsin kyllä pointin, toisaalta on puhuttu jo kauan, ettei näitä eläkkeitä, joita nyt masamme, kukaan oikeasti meille maksa kuitenkaan.
Toisaalta, ethän sinä aivan tosissasi ole sitä mieltä, että ihmisten pitäisi hankkia useampia lapsia, jotta riitäisi veronmaksajia tulevaisuudessa? Jos siinä on ongelmasi, niin kai olet tietoinen maapallon liikaväestöstä ja siitä, että yksinkertaisin ratkaisu tuohon asiaan olisi tuoda muualta veronmaksajia Suomeen sen sijaan, että niitä "tehtailtaisiin" kotimaisin voiminJos siis se veronmaksajien vähyys tässä on se pelko..
Ainoana paheksun lestadiolaisäitejä (isiä) joiden vaimojen täytyy synnyttää ne omat apostolit (=12), vaikkei terveys ja jaksaminen riittäisikään.
....Ajatelkaapas sitä, jos jokainen tekisi vain yhden lapsen (joka melkein nykymenolla on näin), niin mistä löydettäisiin suomalaisia työntekijöitä ja veronmaksajia? Ei mistään! Ja sitten otettaisiin näitä maahanmuuttajia ja pakolaisia hirveät määrät. Nimenomaan niitä, joista täällä palstalla kohistaan todella usein. Että ei ole kovin kaukokatseista ajatella, että kaikilla olisi vain yksi lapsi!
´Toivottavasti et ole tosissasi etta jokaisen pitaisi velvollisuudentunnosta hankkia veronmaksajia. Maailma on ihmisia taynna ja enempaa ei todellakaan tarvita. Tulevaisuudessa Suomessakin tulee olemaan paljon enemman ulkomaalaisia, enka puhu mistaan pakolaisista, niinkuin nyt on jo muissa Euroopan maissa.
Elakkeita tuskin tullaan tulevaisuudessa enaa maksamaan, joten sekin huoli on poissa tulevaisuuden veronmaksajilta.
´
Järjettömämpi peruste se silti ei taida olla kuin ap:n järkevyys päätyä siihen että ainut järkevä tapa ajatella on päätyä yksilapsisuuteen.
Alkuperäinen kirjoittaja Elämän illassa;24418486:Mulla on kaksi veljeä ja niiden sekä heiden perheiden kanssa hyvät välit. Se on ollut ihan kivaa. Mun eksällä ei ollut sisaruksia ja sitä harmitti. Oli jopa vähän kateellinenkin mun läheisistä.
Alkuperäinen kirjoittaja yhden lapsen onnellinen äiti;24418470:Voi pyhä yksinkertaisuus... tietääkseni olen täällä kysynyt, että ONKO JÄRKEÄ hankkia useampia lapsia, en ole toitottanut suurena totuutena, että EI OLE järkeä. Sen sijaan monilapsisten perheiden äidit ovat vastanneet, että kieltämättä EI ole JÄRKEÄ, mutta ovat tehneet lapset siitäkin huolimatta.
Joillakin ei vissiin logiikka oikein pelaa täysillä... enkä vihjaa, että johtuisi monen lapsen kanssa hankitusta väsymyksestä, mutta kylläpä tuo logiikan puute pistää silmään joka tapauksessa![]()