onkohan liian vaarallinen ruoka lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja unna:
Päiväkodeissa on yleensä eri ruoka alle vuoden ikäisille, tais sillä tavalla eri, että heille erotetään oma osansa päivän sapuskasta ennen suolan yms. lisäämistä.

oletko ihan varma, että lapsellesi on tarjottu hyvin suolattua ruokaa? Ei kyllä ole terveellistä, jos viitenä päivänä viikossa sitä syö.

Argh, ei siellä pk:ssa tarjota kenellekään "hyvin suolattua" ruokaa, ei alle
1 vuotiaille eikä yli. Vähäsuolaista ruokaa ja miedot mausteet on ainakin meidän pk:ssa (olen siis töissä).

jossain päiväkodeissa syödään samaa ruokaa kuin kouluissa. Yhä harvemmissa päiväkodeissa on oma emäntä, kuka tekee ruuan alusta loppuun itse. Erittäin surullista, että säästöjen vuoksi "oma ruoka " poistuu päiväkodeista =0(

Mun mielestä tuo suola juttu ei ole nyt niin vaarallista. Ne mammat ja pappat jotka ovat nyt yli 80-vuotiaita ovat syöneet koko ikänsä rasvaa ja suolaa. Lisäksi keittiössä on ammattilaisia töissä, joten osaavat vähentää suolan käyttöä kaikilta lapsilta. Samoin suurin osa pph:sta osaa työnsä ihan moitteettomasti ja ovat kouluja käyneitä.

päiväkoeissa on niiiiiiin mautonta ruokaa ett' ei hyvä tosikaan. Ja suolaa ei kyl laiteta, no, ehkä vähän purkkia avataan kattilan äärellä ja se on siinä. Jos kovasti ruoka-asia huolettaa niin ota piltti pois hoidosta....

Alkuperäinen kirjoittaja Yks:
Mun mielestä tuo suola juttu ei ole nyt niin vaarallista. Ne mammat ja pappat jotka ovat nyt yli 80-vuotiaita ovat syöneet koko ikänsä rasvaa ja suolaa. Lisäksi keittiössä on ammattilaisia töissä, joten osaavat vähentää suolan käyttöä kaikilta lapsilta. Samoin suurin osa pph:sta osaa työnsä ihan moitteettomasti ja ovat kouluja käyneitä.

Niin, pph:lla se toiminta ei ole niin valvottua. Olen syönyt pph:n tekemää ruokaa, joka oli jopa minun suuhuni liian suolaista. Ja ihan samaa sapuskaa tämä tarjosi hoitolapsillensa.

Mitä suolasta on haittaa muutenkin lapselle vaikka 10kk ..muissa maissa aina on annetu eikä kuka on kuolut...Suola ei ole vaarallinen ...
Miksi tupakka mydään 18vuotiaaille ..vaikka se on paljon vaarallisempi jopa 18v ..vai eikö 18 ollekaan enää lapsi..

Meiltä keskuskeittiöstä lähtee ruoka sekä päiväkoteihin että yläasteelle ja aivan samalla suolamäärällä, ei niitä erikseen maustella.
Eri asia on sitten ns. dieetit joissa on muutama vähäsuolainen dieetti.

Että olkaa onnekkaita te joiden päiväkodeissa vielä valmistetaan ruoka just ja vain päiväkotilapsille.

Olen pienestä saaka syönyt suolasta ruoka ,en ole tähän asti huomanut muillakaan mitään haittaa.Jos ruoka on mauton ..???
sIIS suolaton ruoka jopa 10kk vauvalle ei maisu kuinka hyvin häntä ei totuteltaisi.
Sokerikaan ei ole niin vaaralinen jos vaan kerrran paivässä sitä lisätään rahkaan kun ei se muuten maistu miltään...

Alkuperäinen kirjoittaja keittiöllä:
Meiltä keskuskeittiöstä lähtee ruoka sekä päiväkoteihin että yläasteelle ja aivan samalla suolamäärällä, ei niitä erikseen maustella.
Eri asia on sitten ns. dieetit joissa on muutama vähäsuolainen dieetti.

Että olkaa onnekkaita te joiden päiväkodeissa vielä valmistetaan ruoka just ja vain päiväkotilapsille.

Ja monissa paikoissa ruoka tulee päiväkotiin esim. terveyskeskuksen keittiöstä. Ja kyllä niissä joskus on aika paljonkin suolaa :$

Alkuperäinen kirjoittaja SIIS hyvät ihmiset...!:
Mitä suolasta on haittaa muutenkin lapselle vaikka 10kk ..muissa maissa aina on annetu eikä kuka on kuolut...Suola ei ole vaarallinen ...
Miksi tupakka mydään 18vuotiaaille ..vaikka se on paljon vaarallisempi jopa 18v ..vai eikö 18 ollekaan enää lapsi..

Niin, mutta eikös suomalaisilla ole tutkitusti huonommat geenit kuin muunmaalaisilla. Siis sydän- ja verisuonisairauksia enemmän kuin muiden maiden kansalaisilla. :D

Yhteistyössä