Onkos muita jotka viettää joulua vain perheen kesken??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "meriska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä kävi aamulla isäni naisystävänsä kanssa. Kuiten tämä päivä ollaan vain miehen ja pojan kanssa kolmestaan. Inhoan sukujouluja. Kauhea stressi aina. Kiva viettää rauhallisesti vain nämä pyhät en oikein ole jouluihminen.

Meillä on nyt vain minä, mies ja lapsi. Talon toisella puolella asuu miehen vanhemmat, joten ei oikeastaan koskaan tunnu siltä, että oltaisiin vain me kolme, kun kaikki äänet kuuluu niiltä läpi ja samassa pihassa pyöritään jne. :) Haluaisin olla kerrankin kolmestaan, mutta ne tulee meidän puolelle saunomaan ja varmaan muutenkin oleilemaan jossain vaiheessa.

Mitään isompaa sukujoulua en jaksaisi. Huomenna mennään mun vanhempien luo.

Joulu perheen kesken. Esikoinen 11v ja aina ollaan joulu oltu keskenämme. Nyt lapsia kolme. Käväistään kahvilla joulupäivänä tai tapanina vanhemmillani. Muuten kotona ollaan.

Meillä! Myös kaikki mun läheisimmiät ystävät aikoo viettää joulu tänä vuonna vain oman perheen kesken, joten et todellakaan ole ainoa. Aina ei vain jaksa lähteä siihen suku-härdelliin mukaan...

No muuten olen lasten kanssa tämän päivän, mutta illalla mennään syömään ja lahjat jakamaan mun vanhempien luokse, jossa on myös sisareni, veljeni ja tätini miehensä kanssa. Tosin en voi tuota sukujouluksi sanoa, koska nuo kaikki ovat minun perhettäni, ollaan kaikki tekemisissä toistemme kanssa lähes päivittäin, jos ei nähdä, niin ainakin soitellaan, että perhejoulu meillä :)

Perheen kesken? Juu kyllä, meillä kuuluu perheeseen myös omat vanhemmat, eli mun vanhemmat on tulossa, miehen ikävä kyllä ei.

Sukujouluja ei harrasteta, on suku niin kamalan kaukana.

[QUOTE="shihtzu";25291321]No muuten olen lasten kanssa tämän päivän, mutta illalla mennään syömään ja lahjat jakamaan mun vanhempien luokse, jossa on myös sisareni, veljeni ja tätini miehensä kanssa. Tosin en voi tuota sukujouluksi sanoa, koska nuo kaikki ovat minun perhettäni, ollaan kaikki tekemisissä toistemme kanssa lähes päivittäin, jos ei nähdä, niin ainakin soitellaan, että perhejoulu meillä :)[/QUOTE]
Minäkin jäin miettimään, mikä se perhe oikeastaa on..henkilöt, jotka asuvat saman katon alla? Mä lasken perheeseeni kuuluvan muitakin ihmisiä kuin vain kuopus, joka siis vielä asuu kotona. Mä vietän joulun vanhempieni, siskoni perheen ja lasteni kanssa. Suoraan sanottuna olisikin vähän kökköä vietää joulu vain kuopuksen kanssa... varmaan haettaisiin vaan keittiöstä lautaselliset safkaa ja kumpikin söisi omissa huoneissaan tietokoneen ääressä :D

Yhteistyössä