onkos täällä nuuskaa käyttäviä naisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ruotsissa on vähiten suusyöpää teollisuusmaista.Lisäksi:valkoisessa nuuskassa on nitrosamiineja vain jotain 0,35 ppm kun taas amerikkalaisissa voi olla jopa 175 ppm.

Hei "hyi olkoon", kerrotko sitten ne pysyvät merkit? mieheni on käyttänyt nuuskaa jo 15 vuoden ajan, pysyviä merkkejä hänen kasvoistaan en kyllä näe edes etsimällä? Eikä ole myöskään mitään muutoksia suun limakalvoilla näkyvissä? En nyt tässä halua mitenkään erityisesti nuuskaakaan puolustella, kaikki tupakkatuotteet ovat yhtälailla pahasta, ihmetyttää vain, miten suomessa on nuuskasta tehty normi tupakkaakin suurempi peikko jolla pelotellaan ihmisiä. Naapurimaassa on paljon nuuskan käyttöön liittyviä tutkimuksia, perehtykää niihin jos oikeaa tietoa etsitte. Ihan minkä tahansa nautintoaineen käyttö liiallisena/jatkuvasti voi aiheuttaa erilaisia terveyshaittoja. Ja täällä siis myös pussi nuuskaa silloin tällöin käyttävä nainen.

[QUOTE="mmm";28532553]Hei "hyi olkoon", kerrotko sitten ne pysyvät merkit? mieheni on käyttänyt nuuskaa jo 15 vuoden ajan, pysyviä merkkejä hänen kasvoistaan en kyllä näe edes etsimällä? Eikä ole myöskään mitään muutoksia suun limakalvoilla näkyvissä? En nyt tässä halua mitenkään erityisesti nuuskaakaan puolustella, kaikki tupakkatuotteet ovat yhtälailla pahasta, ihmetyttää vain, miten suomessa on nuuskasta tehty normi tupakkaakin suurempi peikko jolla pelotellaan ihmisiä. Naapurimaassa on paljon nuuskan käyttöön liittyviä tutkimuksia, perehtykää niihin jos oikeaa tietoa etsitte. Ihan minkä tahansa nautintoaineen käyttö liiallisena/jatkuvasti voi aiheuttaa erilaisia terveyshaittoja. Ja täällä siis myös pussi nuuskaa silloin tällöin käyttävä nainen.[/QUOTE]

Yöks. Multa meni lopullisetkin halut käyttää nuuskaa, kun näin yhden tutun hampaat. Tai siis lähinnä ne vetäytyneet ikenet, ihme, että hampaat pysyivät vielä suussa. :O

:)Aika tuore ruotsalainen hammaslääkärilehti kertoi että hampaat kyllä pysyy suussa vaikka käyttäs nuuskaa.Ikenet kyllä varmaan vetätyy jos sitä irtonuuskua käyttää:)Lääkärit ja varsinkin kirurgit nuuskaa siinä missä muukuin kansa ruotsissa;)

No ei tuolla mun miehellä ainakaan näy ikenissä muutoksia, tosin käyttää lähinnä tota pussinuuskaa. Ja ihan on ne "leegot" pysyneet suussa. Kai siinä on kyse sitten ylensäkin hammas hygieniasta jos ne ikenet/hapaat kovin pahalta näyttää

Mun mies alkoi käyttää nuuskaa viime kesänä (sitä ennen käytti nikotiinipurkkaa). Mua ällöttää koko juttu, ja pelottaa että sille käy noin kuten kuvailit :( Limakalvot syöpyy ja tulee ties mikä syöpä. Mua kammottaa ajatus syövästä siksikin, että äitini kuoli syöpäään (joka ei kylläkään liittynyt tupakkatuotteisiin).

Mua ahdistaa miehen nuuskankäyttö, ällöttää, ja pelottaa sen terveyden puolesta. Mutta ei se välitä mun mielipiteistäni. :(

Älä anna sille lihaa niin elää 11 vuotta pitempään..kaalia vaan laita suuhun myös itse.

Useat hammas- ja korva/kurkkilääkärit ovat todenneet, ettei nuuskan kohtuukäyttäjällä ole minkäälaisia terveysriskejä.

Noita suu- ja kurkkusyöpiä voi tulla, jos nuuska on huulessa 24h/vrk.

Tupakan polttamiseen verrattuna nuuska on kuin purkan jauhamista.

[QUOTE="Jipp";28628698]Useat hammas- ja korva/kurkkilääkärit ovat todenneet, ettei nuuskan kohtuukäyttäjällä ole minkäälaisia terveysriskejä.

Noita suu- ja kurkkusyöpiä voi tulla, jos nuuska on huulessa 24h/vrk.

Tupakan polttamiseen verrattuna nuuska on kuin purkan jauhamista.[/QUOTE]

Kaveripiirissäni nuuskaamista verrataan usein jopa huumeiden käyttöön, vaikka itse sauhuttelevat kuin korsteenit. Se on vaan jostakin opittu, että nuuska on pahoista pahin. Sama asia, kun verrataan vaikkapa kannabista ja viinaa.

Ai että löytypä kiinnostava foorumi mutta harmi kyllä aika monella on faktat päässy unohtumaan :(

Nuuskahan siis todellakin on paljon ''terveellisempi'' vaihtoehto kuin tupakoiminen, itse pääsin tupakoinnista irti kun vaihdoin nuuskaan. Yllä jo todettiinkiin että nuuskan ja tupakoinnin välillä ei ole havaittu yhteyttä.

Itse olen tässä nuuskaa käyttänyt jo noin. 10 vuotta, enkä ole mitään erityisiä muutoksia huomannut, tosin olen käyttänyt pääasiassa pussinuuskaa. Kaverilla on tosin ikenet vähän vetäytyneet, kun on nauttinut löössinuuskaa jo monta vuotta. Itsekin olen toki kokeillut löössiä, ja kyllä ymmärrän että ikenethän siinä ottaa paljon hittiä, löössiä kun valuu aina ilkeästi aina ienrajaan asti, mikä ärsyttää ikeniä. Mutta itse pidän paljon enemmän pussista ^^

Ainiin, en tiedä mistä syystä, mutta meikän mielestä nuuskaavat tai tupakoivat naiset ovat viehättäviä :D Onkohan mulla joku ''pahistyttö'' syndrooma tai jotain xD

Suomalaiset ja sen itäinenhaara varsinkin ei tunne koko nuuskaa ja siksi kärsivät ja kuolevat ennenaikojaan .Ovat väkivaltaisia ja tyhmempiä kuin muu eurooppalainen väestö.

rakkkaat savolaiset ja karjalaiset.Ajattelin vaan erästä kauheata champix-lääkäriä jossain Iisalmessa.Siellä on kai olutjuhlat joka kesä..ostan junalipun jos saan tulla?

en tajua miten ihmisiä voi ällöttää nuuska niin paljon:D itse käyttänyt n.3v eikä poikaystävällä ole mitään ongelmaa vaikkei nuuskaakkaan. nuuskan ei ole todettu aiheuttavan syöpää, toisin kuin tupakki.

Katsoitteko ruotsalais-tanskalaista sarjaa Silta? Siinä se naispoliisi joka jaksossa laittoi nuuskapussin sievästi ylähuuleen.Sen huomasi vain itsekkin nuuskaa käyttävä katsoja.

Naapurimaassa on paljon nuuskan käyttöön liittyviä tutkimuksia, perehtykää niihin jos oikeaa tietoa etsitte. Ihan minkä tahansa nautintoaineen käyttö liiallisena/jatkuvasti voi aiheuttaa erilaisia terveyshaittoja. Ja täällä siis myös pussi nuuskaa silloin tällöin käyttävä nainen.

Itse asiassa Ruotsissa on tehty tosi vähän nimenomaan nuuskan pitkäaikaiskäyttöön liittyviä tutkimuksia. Sinänsä herättää vähän kummastusta ja epäilyksiä... ehkäpä valtio saa tupakkateollisuudelta niin hyvin rahaa, että sitä ei kannata ryssiä kunnollisilla tutkimuksilla.

Nekin vähät _kunnolliset_ tutkimukset, joita Ruotsissa on tehty, on osin tupakkateollisuuden rahoittamia.

Sitä kannattaa miettiä. ;)

Yhteistyössä