Oon ennenkin puhunut alkoholistani täällä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "1234"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

"1234"

Vieras
On niin pitänyt apua hakea, en vaanole saanut aikaiseksi.

Otin yhteyttä minnesota hoitoon mutta se maksaa 6500e.... Ja siellä ollaan kuukausi putkeen. Mietin että mies hoitaisi täällä kaiken sillä aikaa, lapset, kotitytöt, koirien lenkit... Ja miten lapsille selitetään äidin kuukauden poissaolo?

[QUOTE="nea";26044205]ikäsi? montako juot päivässä ja mitä juot?[/QUOTE]

Olen kolmikymppinen. Juon mietoja, lähinnä olutta ja siideriä. En joka päivä, mutta kuitenkin n. 4pvä viikossa ja sitä sitten menee paljon. Pieniä tölkkejä 2-4 sixpäckiä.

Ja sietokyky jo niin iso etten ole missään kaatokännissä noista, enkä saa enää edes kankkusta.

oisko toi minnesota sulle siis mahdollinen vaikka se maksaakin 6500€ ? koska muut asiat saatte varmasti järjestykseen..pääasiahan on että perheellä on raitis itseensä tyytyväinen äiti :)

[QUOTE="...";26044243]oisko toi minnesota sulle siis mahdollinen vaikka se maksaakin 6500€ ? koska muut asiat saatte varmasti järjestykseen..pääasiahan on että perheellä on raitis itseensä tyytyväinen äiti :)[/QUOTE]

Olis mahdollista. Mutta joutusin lähtee monen sadan kilometrin päähän ja tosiaan kuukauden olisin poissa.... Lapset vois ihmetellä. En juo koskaan niiden edessä paljoa, muutaman vain mutta kun lapset menee nukkuu niin sitten juon yötämyöden enemmän. Eli ala nyt sitten selittää lapsille että juu, äidillä on tälläinen ongelma. Olisiko se hyvä, koska tosiaan eivät tiedä mun ongelmasta.

[QUOTE="Aapee";26044280]Olis mahdollista. Mutta joutusin lähtee monen sadan kilometrin päähän ja tosiaan kuukauden olisin poissa.... Lapset vois ihmetellä. En juo koskaan niiden edessä paljoa, muutaman vain mutta kun lapset menee nukkuu niin sitten juon yötämyöden enemmän. Eli ala nyt sitten selittää lapsille että juu, äidillä on tälläinen ongelma. Olisiko se hyvä, koska tosiaan eivät tiedä mun ongelmasta.[/QUOTE]

Keksit vain tekosyitä. Jos rahaa on niin menet sinne hoitoon. Lapset selviää ihan hyvin isän kanssa kuukauden.

Missäpäin asut? Olisiko sosiaaliviraston päihdekuntoutusyksikköön meno mahdollista, ei tulisi noin kalliiksi?

Jos olet helsinkiläinen, voit päästä esimerkiksi Tervalammelle. Kannattaa selvitellä oman kaupungin vaihtoehtoja.

[QUOTE="vieras";26044335]Keksit vain tekosyitä. Jos rahaa on niin menet sinne hoitoon. Lapset selviää ihan hyvin isän kanssa kuukauden.[/QUOTE]

En keksi, ihan totta. Suurin ongelmani minnesotaan lähdössä on se että kuinka lapsille kerrotaan äidin kuukauden poissaolosta.

[QUOTE="Aapee";26044347]En keksi, ihan totta. Suurin ongelmani minnesotaan lähdössä on se että kuinka lapsille kerrotaan äidin kuukauden poissaolosta.[/QUOTE]

Keksit. Äiti on työmatkalla, lomamatkalla tai kerrotte suoraan?

[QUOTE="Aapee";26044352]Oon ottanut selvää ja hoidot olisi avohoitoa, käydään tietty määrä viikossa avolla. Se ei enää auta mua, myönnän sen.[/QUOTE]

Mutta kunnilla on tarjolla myös tuollaisia intensiivisiä jaksoja, kuten helsinkiläisille tuo Tervalampi, joka on juuri noita tilanteita varten kun avokatko ei enää auta. Harmillista, jos sinun asuinkunnassasi ei ole tarjolla kuin avohoitoa. Hoitavalta lääkäriltä voisi toki kysyä mahdollisuuksista laitoskuntoutukseen, kunnalla saattaa olla ne sitten ostopalveluna muiden kuntien alueella jos eivät itse niitä järjestä.

Kannattaa tosissaan laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Ei oo niin suuri ongelma kuukauden poissaolo ja sen selittäminen kuin se, että alkoholisoidut koko ajan enemmän ja lapset menettävät äitinsä (tavalla tai toisella).
Kannattaa ajatella asioita aina pidemmälle, seuraukset jne. Ne pitää kohdata rehellisesti.
Ajattele, että sulla on nyt mahdollisuus parantua!

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
[QUOTE="Aapee";26044347]En keksi, ihan totta. Suurin ongelmani minnesotaan lähdössä on se että kuinka lapsille kerrotaan äidin kuukauden poissaolosta.[/QUOTE]

Sanot, että olet sairas, sun pitää mennä sairaalaan, että paranet. Yhden kuukauden poissaolo lasten elämästä on pikkujuttu verrattuna siihen mitä tuleman pitää, jos jatkat juomista.

Niin ja ihmettelen kyllä jos et saa kunnan kautta hoitoa/maksusitoumusta, varsinkaan jos et ole aikaisemmin ollut hoidossa. Kai ne sitten kattoo, että sulla on asiat vielä liian hyvin. Surullista.

Niin ja ihmettelen kyllä jos et saa kunnan kautta hoitoa/maksusitoumusta, varsinkaan jos et ole aikaisemmin ollut hoidossa. Kai ne sitten kattoo, että sulla on asiat vielä liian hyvin. Surullista.

Siis en ole ottanut asiaa puheeksi missään, oon vaan netistä katsonut oman kunnan tarjontaa. Nyt äsken löysin paikan mutta sivuilla ei sanota ollaanko siellä yötä tmv. Kerrotaan vaan kattavammasta hoidosta kun muutama kerta viikossa.

Niin, eihän sen hoitopaikan tarvii olla siinä omassa kunnassa (eikä yleensä olekaan).
Voisit mennä oman kuntasi/kaupunkisi päihdetyöntekijälle keskustelemaan tilanteestasi. Kannattaa kertoa tilanteen vakavuus, yhtään kaunistelematta. Sitten he voivat antaa maksusitoumuksen johonkin hoitopaikkaan.
Ja ei niitä maksusitoumuksia aina kovin helposti anneta joten pitää tuoda esille sitä kuinka tosissaan on.

Minnesota-hoitohan on melkoisen tehokas hoitomalli, eli suosittelen jos vain varaa on. Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Eikö heille voisi syytä rehellisesti (ikätaso huomioiden) kertoa?

Yhteistyössä