Oon ennenkin puhunut alkoholistani täällä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "1234"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Aapee";26044931]Vaikuttaako miehen tulot tuohon maksusitoumukseen?[/QUOTE]

Jos teillä on tuohon helposti varaa niin maksat sen nyt vaan itse ja pääset heti hoitoon. Ei kulu aikaa päätöksiä odotellessa.

[QUOTE="vieras";26044953]Jos teillä on tuohon helposti varaa niin maksat sen nyt vaan itse ja pääset heti hoitoon. Ei kulu aikaa päätöksiä odotellessa.[/QUOTE]

En sanonut että helposti... Mutta varaa olisi. Mutta se kaikki tulisi kyllä mieheltä. Mulla ei ole niin mitään.

Menin itse päihdetyöntekijälle keskustelemaan ja mua se auttoi. Luojan kiitos pääsin ajoissa, jotta sain tsemppiä ja oikeesti halusin päästä eroon tissuttelusta. Mutta ei mulla noin paljon mennyt kuin sulla, ja jos tosiaan koet ja tiedät itsekin että avohuolto ei enää auta, niin kyllä ehdottomasti kannattaa nyt järjestää itselleen se hoito! Jos kerran on varaa, uskon että miehesi haluaa auttaa kustannuksissa, onhan kyseessä lastenkin tulevaisuus ja sinun terveytesi!

[QUOTE="Aapee";26044964]En sanonut että helposti... Mutta varaa olisi. Mutta se kaikki tulisi kyllä mieheltä. Mulla ei ole niin mitään.[/QUOTE]

Se on aivan sama kuka sen maksaa. Mies varmasti haluaa vain, että paranet. Sä keskityt nyt ihan epäolennaisiin asioihin. Sun pitäs keskittyä vain ja ainoastaan siihen, että saat itsesi kuntoon.

[QUOTE="Aapee";26044858]Edelleen kysyn mitä hittoa se liittyy tähän?

Tosin kyselet tuolla muissakin ketjuissa tätä. Hauskaa? Not.[/QUOTE]

Varmaan siksi kyselee, kun kokohan hieman vaikuttaa siihen miten helposti päihtyy. 130 kiloiselle ei taida ihan sama määrä alkoholia riittää, kuin 50 kiloiselle...

Ai keskityn epäollennaiseen.... No mä en koe sitä noin. Ok, toki mies haluaa mut kuntoon mutta 6500e on paljon. Jota meillä/hällä ei todellakaan köteisenä ole. Pitäisi myydä osakkeita. Kyllä mies mut kuntoon haluaa ja sanoikin että olisi valmis maksaa tuon hoidon mutta. Siis iso mutta.... Tää asia on mennyt jo niin pitkälle että mies ei enää jaksa välittää mun juomisesta. Tai siis välittää toki, mutta tossa kun tänään puhuttiin niin se vaan epäili että niin.... Auttaako se minnesota, onko sulla motivaatiota, meneekö rahat hukkaan.... Kun näen miehen epäilyt niin ei todellakaan halua että se perinnöksi saamiaan osakkeita laittaa minuun, heikkoon juoppoon. :( lähinnä mietin että pitää erota jotta mies löytäisi arvoisensa naisen. Ei tälläistä.

Varmaan siksi kyselee, kun kokohan hieman vaikuttaa siihen miten helposti päihtyy. 130 kiloiselle ei taida ihan sama määrä alkoholia riittää, kuin 50 kiloiselle...

Jos toleranssi on "kohdillaan" niin 50 kiloinen voi vetää kaksi kertaa enemmän kuin 130 kiloinen. Paino juu vaikuttaa jonkin verran mutta kyllä enemmän vaikuttaa se kuinka paljon on kroppaansa totuttanut alkoon.

[QUOTE="Aapee";26045116]Ai keskityn epäollennaiseen.... No mä en koe sitä noin. Ok, toki mies haluaa mut kuntoon mutta 6500e on paljon. Jota meillä/hällä ei todellakaan köteisenä ole. Pitäisi myydä osakkeita. Kyllä mies mut kuntoon haluaa ja sanoikin että olisi valmis maksaa tuon hoidon mutta. Siis iso mutta.... Tää asia on mennyt jo niin pitkälle että mies ei enää jaksa välittää mun juomisesta. Tai siis välittää toki, mutta tossa kun tänään puhuttiin niin se vaan epäili että niin.... Auttaako se minnesota, onko sulla motivaatiota, meneekö rahat hukkaan.... Kun näen miehen epäilyt niin ei todellakaan halua että se perinnöksi saamiaan osakkeita laittaa minuun, heikkoon juoppoon. :( lähinnä mietin että pitää erota jotta mies löytäisi arvoisensa naisen. Ei tälläistä.[/QUOTE]

Niin no parempihan se on unohtaa koko juttu. Kun on niin vaikeeta kun lapsille pitäisi kertoa ja osakkeitakin myydä. Parempihan se on juoda ittensä hengiltä ja jättää lapsille ikuiset traumat juoposta äidistä.

Sulla ei selvästikään ole vielä motivaatiota hoitoon, joten miehesi voi olla oikeassa. Jotkut vaan eivät tajua tilannetta ennen kuin ovat siellä pohjalla. Ehkä säkin tajuat sitten kun olet pilannut oman terveytesi ja lastesi elämän.

[QUOTE="1234";26044193]On niin pitänyt apua hakea, en vaanole saanut aikaiseksi.

Otin yhteyttä minnesota hoitoon mutta se maksaa 6500e.... Ja siellä ollaan kuukausi putkeen. Mietin että mies hoitaisi täällä kaiken sillä aikaa, lapset, kotitytöt, koirien lenkit... Ja miten lapsille selitetään äidin kuukauden poissaolo?[/QUOTE]
Mitä ihmettä? :O Oon minäkin puhunut alkoholistani täällä; nytkin on kaksi valkkaripulloa jääkaapissa. So?

[QUOTE="vieras";26045150]Mitä ihmettä? :O Oon minäkin puhunut alkoholistani täällä; nytkin on kaksi valkkaripulloa jääkaapissa. So?[/QUOTE]

No, muut näytti tajuuvan pointtini. Jos sä haluut esittää tyhmää, suotakoon se sinulle. :)

Ehk tämä ei auta yhtään.. Mutta kuitenkin suosittelen sitä kuukauden hoitojaksoa.
Voivathan lapset käydä kai katsomassa sinua siellä edes vaik kerran vkossa? Ei ne lapset sitä niin vakavasti ehk ota, jos vaan järjestätte asiat kivasti ja selitätte hoitosi lasten ikään sopivalla tavalla.. :)

Itsellä on kokemusta lapsuudestani, kun ollessani n.12-vuotias isäni meni "huilaamaan ja keräämään voimia" 1,5 kuukaudeksi. :D Käytiin sitten pari kertaa vkossa isää moikkaamassa äidin ja pikkusisarusten kanssa.
Muistaakseni pari vkoa meni, että vierailut ei sopinu ja olihan se aika pitkä.. mutta meille lapsille kyllä kehiteltiin kaikkea kivaa, jottei ikävöitäisi liikaa.

Minulle jäi hyvät muistot kuitenkin, jännää oli tavallaan ja se, että saatiin paljon mukavia juttuja isän hoitojakson aikana. Parasta oli isäni kotiinpaluu, koska olii pirteempi ja enempi meidän lasten kanssa sen jälkeen. Aiemmin se oli hoitanut työn ja juonut vapaat pääosin.. tai oli aina niiiiin väsy :D

Minkä ikäisiä (suurinpiirtein) lapset ovat? Alle kouluikäisiä? Ala-asteikäisiä? Yläasteikäisiä?

Tsemppiä! Nyt vaan keksit keinot raivata tiesi hoitoon. Se on tärkeintä. Lapset kiittävät sinua myöhemmin että jätit heidät ja menit hoitoon. Usko pois. Jos nyt et mene ja päätä raitistua, elämä menee alamäkeen, pilaat oman ja läheistesi elämän.

[QUOTE="Piipiäinen";26045180]Ehk tämä ei auta yhtään.. Mutta kuitenkin suosittelen sitä kuukauden hoitojaksoa.
Voivathan lapset käydä kai katsomassa sinua siellä edes vaik kerran vkossa? Ei ne lapset sitä niin vakavasti ehk ota, jos vaan järjestätte asiat kivasti ja selitätte hoitosi lasten ikään sopivalla tavalla.. :)

Itsellä on kokemusta lapsuudestani, kun ollessani n.12-vuotias isäni meni "huilaamaan ja keräämään voimia" 1,5 kuukaudeksi. :D Käytiin sitten pari kertaa vkossa isää moikkaamassa äidin ja pikkusisarusten kanssa.
Muistaakseni pari vkoa meni, että vierailut ei sopinu ja olihan se aika pitkä.. mutta meille lapsille kyllä kehiteltiin kaikkea kivaa, jottei ikävöitäisi liikaa.

Minulle jäi hyvät muistot kuitenkin, jännää oli tavallaan ja se, että saatiin paljon mukavia juttuja isän hoitojakson aikana. Parasta oli isäni kotiinpaluu, koska olii pirteempi ja enempi meidän lasten kanssa sen jälkeen. Aiemmin se oli hoitanut työn ja juonut vapaat pääosin.. tai oli aina niiiiin väsy :D[/QUOTE]

Kiitos kannustavasta viestistä. :) ihana kuulla että noinkin vakava asia on saatu teille lapsille tehtyä noin hyvällä tavalla.

[QUOTE="hely";26045191]Minkä ikäisiä (suurinpiirtein) lapset ovat? Alle kouluikäisiä? Ala-asteikäisiä? Yläasteikäisiä?

Tsemppiä! Nyt vaan keksit keinot raivata tiesi hoitoon. Se on tärkeintä. Lapset kiittävät sinua myöhemmin että jätit heidät ja menit hoitoon. Usko pois. Jos nyt et mene ja päätä raitistua, elämä menee alamäkeen, pilaat oman ja läheistesi elämän.[/QUOTE]

Ala-asteen vikoilla luokilla.

Mä oon pilannut jo itseni. Mietin joskus ihan jopa itsemurhaa etten pilaa asioita tömän enempää... :(

[QUOTE="vieras";26045142]Niin no parempihan se on unohtaa koko juttu. Kun on niin vaikeeta kun lapsille pitäisi kertoa ja osakkeitakin myydä. Parempihan se on juoda ittensä hengiltä ja jättää lapsille ikuiset traumat juoposta äidistä.

Sulla ei selvästikään ole vielä motivaatiota hoitoon, joten miehesi voi olla oikeassa. Jotkut vaan eivät tajua tilannetta ennen kuin ovat siellä pohjalla. Ehkä säkin tajuat sitten kun olet pilannut oman terveytesi ja lastesi elämän.[/QUOTE]

En mä osaa motivaatiotani sen enempää perustella kun vaan sanomalla että motivaatiota kyllä löytyy. Mutta kun sää et tiedä etkä tunne meidän juttuja sen enempää niin onhan se helppoa sanoa noin....

[QUOTE="Aapee";26045211]Ala-asteen vikoilla luokilla.

Mä oon pilannut jo itseni. Mietin joskus ihan jopa itsemurhaa etten pilaa asioita tömän enempää... :([/QUOTE]

Jospa kuitenkin menisit mielummin sinne hoitoon. Mitä sä siinä enää menetät? Et mitään, mutta voit parantua.

[QUOTE="Aapee";26045169]No, muut näytti tajuuvan pointtini. Jos sä haluut esittää tyhmää, suotakoon se sinulle. :)[/QUOTE]
Tajusin kyllä, mutta onko se niin helvetin vaikeaa kirjoittaa edes otsikko oikein vai kännissäkö juttasi rustailet?

[QUOTE="Aapee";26045218]En mä osaa motivaatiotani sen enempää perustella kun vaan sanomalla että motivaatiota kyllä löytyy. Mutta kun sää et tiedä etkä tunne meidän juttuja sen enempää niin onhan se helppoa sanoa noin....[/QUOTE]

Jos motivaatiota löytyy niin sitten sä menet sinne hoitoon. Annat miehen maksaa ja näytät sille, että se on väärässä ja sä parannut. Keksitte yhdessä miten selitätte asian lapsille, pyydätte vaikka ammatilaisilta neuvoa.

Mun äiti just kuoli alkoholismiin, tai siis tappoi ittensä sen takia....

koitettiin saada sitä menemään hoitoon, mutta ei mennyt ja kuoli alle viiskymppisenä. se ei uskaltanut mennä sinne hoitoon, häpesi itteään ja koki sitten lopulta, että teki meille palveluksen kun kerran ryyppäs liikaa ja veti lääkkeet perään.

joka päivä mietin, että menisin perässä... en ole toipumassa yhtään, enkä jaksais ees yrittää. ei siitä toivu, että äiti tekee itsarin, eikä siitä alkoholismista. en jaksa edes ajatella tulevaisuutta, haluaisin kuolla pois vaan siksi, että pääsisin haukkumaan äidin paskaksi siitä mitä se teki mulle.... että eikö nyt vittu voinut itseään hoitaa kuntoon, edes lastensa takia... ettei me jakseta, eikä toivuta siitä.

että mee sinne hoitoon, kaikki noi sun epäilykset miksi ei, on ihan hevonkukkua.

[QUOTE="vieras";26045234]Tajusin kyllä, mutta onko se niin helvetin vaikeaa kirjoittaa edes otsikko oikein vai kännissäkö juttasi rustailet?[/QUOTE]

Tekis mieli nyt kyllä herätellä sua, mutta olkoot.

Anteeksi että kirjoitin väärin. En ole nyt humalassa.

Mun äiti just kuoli alkoholismiin, tai siis tappoi ittensä sen takia....

koitettiin saada sitä menemään hoitoon, mutta ei mennyt ja kuoli alle viiskymppisenä. se ei uskaltanut mennä sinne hoitoon, häpesi itteään ja koki sitten lopulta, että teki meille palveluksen kun kerran ryyppäs liikaa ja veti lääkkeet perään.

joka päivä mietin, että menisin perässä... en ole toipumassa yhtään, enkä jaksais ees yrittää. ei siitä toivu, että äiti tekee itsarin, eikä siitä alkoholismista. en jaksa edes ajatella tulevaisuutta, haluaisin kuolla pois vaan siksi, että pääsisin haukkumaan äidin paskaksi siitä mitä se teki mulle.... että eikö nyt vittu voinut itseään hoitaa kuntoon, edes lastensa takia... ettei me jakseta, eikä toivuta siitä.

että mee sinne hoitoon, kaikki noi sun epäilykset miksi ei, on ihan hevonkukkua.

Kiitos. Sait mut itkemään, mutta oikealla tavalla.

Olen pahoillani äitisi takia.

[QUOTE="Aapee";26045211]Ala-asteen vikoilla luokilla.

Mä oon pilannut jo itseni. Mietin joskus ihan jopa itsemurhaa etten pilaa asioita tömän enempää... :([/QUOTE]

Itselläni saman ikäisiä lapsia. Usko pois, lapset kyllä tietävät ongelmastasi enemmän kuin luulet. Vähintään ilmapiirin kotona kyllä haistavat jos eivät suoraan alkoholiongelmaa.

Sanotte suoraan lapsille, että äiti tarvitsee nyt monenlaista apua, voitte sanoa, että mm. keskustelua ja jumppaa jne. Ja että hoitolassa täytyy olla yötä. Tuon ikäiset lapset ymmärtävät, jos sanotte, että hoitojakso on aivan välttämätön. Varmasti ikävöivät, mutta se on sen väärti sitten.

Lapsesi kiittävät sinua, jos nyt päätä raitistua. Itsemurhalla PILAAT LÄHEISTESI ELÄMÄN!!! Päättämäää ottaa apu vastaan saatat heidät pelastaa. Ajattele jo muitakin, oikeasti! Alkoholisimi ei ole vain juomarin ongelma vaan se koskettaa suurta joukkoa ympärillä. Haluatko jättää lapsillesi sen perinnön, että he luulevat että äiti rakasti kaljaa enempi kuin heitä?

Yhteistyössä