A
"a p"
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä;27252863:Osa perheestä on täysin gluteenittomalla ja osa syö jotain täysviljatuotteita. On myös tiettyjä perus ruoka-aineita mitkä saattavat pahentaa sairautta,joten ne vähemmällä.
Riippuu miten ymmärtää lisäaineet, eikä itselläkään vielä tarpeeksi tietoa kaikesta ole. Jalostetuissa tuotteissa kun on paljon sellaistakin, mistä ei voi tietää mitä ne on, hyvä että lausua osaa, en puhu vain E-koodillisista. Yritän että syömämme ruoka on laadukasta ja terveellistä, vaikkakin sitten hiukan kalliimpaa.
Kyllä meillä syödään niin sanottuja herkkuja, pizza ja hampurilaiset tehdään itse ja suklaassa/ karkissa katson niitä laadukkaimpia. Joten ei lapset mistään paitsi jää, koululainen ei syö koulussa vaan vain kotona ja toinen lapsi syö vain yhden ruuan arkipäivisin muualla. Todettakoon että emme asu Suomessa.
Yhtä en ymmärrä, että miten sinun tai minun halu kiinnittää ruokaan normaalia enemmän (?) huomiota tekee syömishäiriöisiä lapsia, mutta ei erikoisruokavalioisista lapsista, siinä vanhemmat kun joutuvat pakosta tekemään saman.
Jokainen saisi perehtyä asiaan enemmän, se vain vaatii aikaa ja mielenkiintoa. Kuitenkin sullomme näitä aineita sisäämme harvase päivä useamman kerran, totta helkutissa sillä on merkitystä miten voimme. Ihan naurettavaa syyttää sinua niistä ikävistä asioista mitä täälläkin osa maininnut, järkevää ja lapsensa parastahan selvästi haluat.
Se ettei ota ensimmäistä maksettua "faktaa" totena, on vain järkevän ihmisen osoitus. Ei samoja asioita joka päivä tarvitse uudestaan selvittää ja pikkuhiljaa ruokavalio ohjataan oikeaan suuntaan, ei se viikossa tapahdu.
Joo olen samaa mieltä. Kun siitä tulee tapa niin se ei ole sen kummempaa kuin "normaalin" ruoan tekeminen. Ja mistä sitä tietää koska ne virallisetkin suositukset muuttuu, nythän Suomessa yhdet ja samat ihmiset vuodesta toiseen vetoaa samoihin vanhoihin tutkimuksiin ja sulkevat korvansa kaikelta uudelta tiedolta. Onneksi nämäkin jäävät joskus eläkkeelle ja pääsee uutta verta päättämään suosituksista.
Se on mielenkiintoista että niin monia sairauksia voidaan hoitaa viljattomalla tai vähähiilarisella ruokavaliolla, ihan jopa lapsiakin. En ole kuullut ikinä että ketään hoidettaisi viljoilla ja perunalla.
Minä ymmärrän kyllä sen syömishäiriö-pointin mutta tässä tapauksessa ei ole aihetta siihen pelkoon.