oon kuvitellu, et jotkut asiat vaan on itsestäänselviä aikuisille ihmisille... mut ei..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanhempiin kyrpiintynyt!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vanhempiin kyrpiintynyt!!

Vieras
vaihdoin työpaikkaa pieneen ryhmikseen, ennen työskennellyt päiväkodeissa. meillä on kymmenisen lasta ja jokaisen vanhempi on todella hankala. oikeasti.

kolmelta saat kinuta joka jumalan viikko seuraavan viikon hoitoaikoja, ne ei todellakaan oma-aloitteisesti ilmoita.

seitsemänä aamuna olen mennyt turhaan töihin kuuteen kun vanhemmat ei ole ilmoittaneet, että lapsi ei tulekaan aamusta niinkuin on ilmoitettu ja muutaman kerran lapsi ei ole tullut sitten ollenkaan eikä mitään kuulu.

yks äiti "kävi mun päälle" kun lapsensa pissas unissaan sänkyyn ja olin laittanut lapsen lokeroon likapussipyykin. kuulema meidän kuuluu pestä ne??!! HÄNEN LAPSENSA LIKAPYYKKI. huhhuh.

tänään yks isä alko raivoaan mulle siitä, et meillä on ton sikaflunssan takia "käsidesipakko" eli ovessa lappu et ole hyvä ja desinfioi kätesi tullessasi sisään. tää isä huusi mulle ja haukku ihan idioottikeksinnöks, ihanku minä sen olisin keksinyt????!!!!

sit on yks äiti joka hakee lapsensa miten sattuu, monesti huomattu et lapset kävelee parkkipaikalle et mitä ihmettä ja melkein huudettu ne takas kunnes on huomattu et ne on äitinsä kanssa.. eli meille ei ilmoiteta et terve, tulin nyt hakemaan nämä lapseni.

oikeesti tää paskalista jatkuis varmaan vielä kilometrin, aivan uskomatonta!!!! ja selkeä ohjeistus jokaiselle annettu kirjallisena ja suullisena ja asioista viel hienovaraisesti sanottu, mua sitten TYMPII. ihankun henkilökunnalla ei olis muuta elämää kun tulla 2h liian aikasin töihin turhaan ja tehdä 2h ylitöitä kun lasta ei tullakaan hakeen niinkun on ilmotettu.

Alkuperäinen kirjoittaja viekku:
sulla oli huono päivä tai sitten suosittelen alanvaihtoo,en haluaisi että täti olis noin kiree joka hoitaa pikkuisia juu tosian en

luitko sä ton mun tekstin?? miten sä saat noi jutut käännettyä mun huonon päivän syyksi?? ja vaikka mulla olis miten paska päivä tahansa, niin en todellakaan sitä lapsiin pura!! ihan yhtälailla ne siellä on töissä kun minäkin, kaiken a ja o on se, että lapsen on hyvä olla ja että lapsi viihtyy.

No aika tuliseen sävyyn kirjoitit tekstisi. Ehkä kaikilla oli nyt vain huono päivä ja koeta suhtautua ymmärtäväisesti vanhempiin, jotka on mahdollisesti just aloittaneet työnsä loman jäölkeen. Joks työssä, jossa ollaan ihmisten kanssa tekemisisssä, on varjo puolensa.

no kyllä mua jurppii mennä töihin liian aikasin ja tehdä ylitöitä, mulla on omakin lapsi haettavana ja hoidettavana!! jos joku ei hae lastaan meiltä ajoissa, niin myös mun lapseni joutuu oleen myöhempään ja mun lapseni hoitotädin päivä venyy myös ja jos hänellä on lapsi hoidossa, niin senkin hoitajan päivä venyy jnejnejne... vois hiukan ajatella!!
kyllä, kirjoitin tuliseen sävyyn koska mua KORPEAA tollanen itsekkyys.
ja tota meininkiä on jatkunut jo kauan ennenkun mä tuolla aloitin.

En kyllä nyt ymmärrä miten täällä jotkut kehtaa puolustaa noita kommentteja mitä tää hoitaja on osakseen saanut, kun vanhemmat hakeneet omia mussukoitaan hoidosta pois. Hei kolahtiko niin monella omaan nilkaan??

Siis huh huh että ihan pissapyykitkin pitäisi päiväkodissa pestä? Mitä vielä, tehdä kotiin iltaruoka jonka sais siitä sopivasti take away mukaan mennessään?

Ymmärrän kyllä hyvin Ap:tä.
Ei kuulosta yhtään aikuismaiselta kyllä tuon hoitopaikan lapsien vanhemmat. Kyllä on nyt kohteliasta ilmottaa miten aikoo lastansa päivähoidossa pitää, ja ilmotukset tulee olla hoitopaikassa ajoissa. Kyllä minusta on myös kohteliasta ilmoittaa kun tullaan lapsukainen noutamaan, myöhästytään noudosta tai lapsi ei tule ollenkaan päivähoitoon.

Täytyy sanoo ettei oo kyllä järkee noilla mammoilla :D
-Sori vaan jos loukkasin jotakuta :)

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
miks sä joudut tekeen ylitöitä jos sun päivä alkaa klo 6 sähän pääset aikasemmin pois???

Niin varmaan pääsis, jollei ois niitä lapsia jotka jäis sinne pihalle. Niitä lapsia, jotka on tuotu sinne myöhässä ja ei ole vielä noudettu...

miks sä joudut tekeen ylitöitä jos sun päivä alkaa klo 6 sähän pääset aikasemmin pois???

en mä puhu yhdestä ja samasta päivästä ja kyseessä on pitkä aika.....
ärsyttää mennä aamulla kuuteen jos eka lapsi tulee kahdeksaan, vaikka pääsisinkin kahdelta kotiin.
ärsyttää mennä iltavuoroon kun on ilmoittanut et klo17.15 haen lapseni hoidosta ja meiltä ei haeta viimesiä lapsia kun vasta ennen klo18sta vaik on hoitoaika ilmotettu klo17 asti!!

Alkuperäinen kirjoittaja Memelisa:

Niin varmaan pääsis, jollei ois niitä lapsia jotka jäis sinne pihalle. Niitä lapsia, jotka on tuotu sinne myöhässä ja ei ole vielä noudettu...

onhan sielä ne iltapäivätyöntekijät ei aamutyöntekijän tartte jäädä...

Khyyl tuollaiset vanhemmat saa kuriin. Ja eikös ne maksa joka päivästä, oli lapsi sitten hoidossa tai ei. Ei tuollaisten kanssa kannata itse alkaa tappelemaan, päivähoidon ohjaajaa/johtajaa peliin vaan reippaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

en mä puhu yhdestä ja samasta päivästä ja kyseessä on pitkä aika.....
ärsyttää mennä aamulla kuuteen jos eka lapsi tulee kahdeksaan, vaikka pääsisinkin kahdelta kotiin.
ärsyttää mennä iltavuoroon kun on ilmoittanut et klo17.15 haen lapseni hoidosta ja meiltä ei haeta viimesiä lapsia kun vasta ennen klo18sta vaik on hoitoaika ilmotettu klo17 asti!!

Totta puhut asiaa :) rasittavaa touhua

Joo en mäkään ymmärrä mitä joidenkin vanhempien päässä liikkuu.
Olen itse kiitollinen lapseni hoitopaikasta ja tädeistä.
Tyttöni 2v kiittää joka päivä (minun kannustamana oppinut) pois haettaessa vuorossa olevaa tätiä päivästä. Lapsi viihtyy ryhmässään ja on iloinen, siitä minä iloitsen kovasti.
Paljon näkee kyllä vanhempia jotka kulkevat **rpä otsassa minä-minä-minä asenteella, en kyllä tajua kaikkea käytöstä mitä näkee. Ja sellainen asenne ja käytös heijastuu myös lasten käyttäytymiseen, ennemmin tai myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Hirvee asennevamma ap:lla.
Löysää nutturaa, äläkä ole noin vastenmielisen ylimielinen. :kieh:

no huhhuh!!! kuka sä noista mun mainitsemista vanhemmista olet?? varmaan se isä joka siitä käsidesistä huusi?? vai se äiti joka niitä pyykkejään vaatii peseen??

Työvuorosuunnittelusta hieman teille tietämättömille. Eli työvuorot suunnitellaan tarpeen mukaan eli jos aamuksi klo 6 on ilmoitettu että kaikki lapset tulee heti niin tottakai silloin suunnillaan työvuorot myös niin, ettei yhden tätin tarvitse virittäytyä päivän tunnelmaan 20 lapsen kanssa. Mutta jos näistä 20 lapsesta paikalle klo 6 tuleekin vain 4 niin silloin siellä on 3 tätiä kolistelemassa kattilaa yhtäaikaa "turhaan" ja mistäs se on pois, no illasta tietenkin, kun nämä loput 16 tuleekin sitten vaikkapa 8-9 välillä. Silloin on työvuorot suunnitelut ns väärin (mutta kuitenkin arvioon nähden oikein) ja kuka silloin venyy, ettei yhden tarvitse olla iltapäivällä helisemässä yksin näiden 16 myöhästyneen lapsen kanssa, kun vanhemmat sitten kuitenkin ajattleee, että mehän maksetaan tästä hoidosta niin kokorahan edestä lapset myös siellä hoidossa saavat olla.

Tämä esimerkki oli kovin karrikoitu, ei todellisesta elämästä,välttämättä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no kyllä mua jurppii mennä töihin liian aikasin ja tehdä ylitöitä, mulla on omakin lapsi haettavana ja hoidettavana!! jos joku ei hae lastaan meiltä ajoissa, niin myös mun lapseni joutuu oleen myöhempään ja mun lapseni hoitotädin päivä venyy myös ja jos hänellä on lapsi hoidossa, niin senkin hoitajan päivä venyy jnejnejne... vois hiukan ajatella!!
kyllä, kirjoitin tuliseen sävyyn koska mua KORPEAA tollanen itsekkyys.
ja tota meininkiä on jatkunut jo kauan ennenkun mä tuolla aloitin.

Teitä ei arvosteta, siinä syy. :/

Yhteistyössä