Oon väsyny tähän kaikkeen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuntuu että missään ei mitään mieltä enää.
Rahat tiukilla. Jatkuvaa kituuttamista ja miettimistä mitä voi ostaa ja mikä pitää jättää ostamatta. Syö todella hermoja.
Mies tekee pitkää päivää. Ite hoidan talon ja 6 lasta. Välillä tarvis sen toisen aikuisen kaveriksi tähän. Sillon harvoin kun mies kotona tekee yleensä piha/rakennushommia.
Hermoja syö myös tää ikuinen remontin teko. Rahat niin tiukilla ja miehen aika vähissä ettei saa kerralla loppuun.
Tänään taas sellanen päivä millon tuntuu että vois mennä nukkumaan ja nukkua vähintään viikon putkeen.

Laita lapset tekemään kotihommia. Tehkää taulukko, josta jokainen näkee mitkä hommat on tänään tehtävä.

Muuttakaa kerrostaloon
Keskustele miehesi kanssa ongelmasta
Mene töihin/kouluun

Ei muuta kuin ongelmaa avaamaan. Itse tiedän tuon rahattomuuden väsyttävyyden. Voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja fgs:
MIllä rahalla miehesi tekee piha/rakennushommia kotona?

Piti välillä tehdä muutakin..
Siis ollaan otettu lainaa tuohon rakentamiseen ja nyt kun se loppu niin yritetty palkasta ostaa aina vähän kerrallaan.

Kuulostaa niin tutulta, tosin meillä vain 3 lasta eikä omakotitaloa. Rahat aina lopussa, kitutetaan päivästä toiseen, nyt jo useampi vuosi, mies on yrittäjä tekee pitkää päivää, kotona vain nukkuu.Yksi lapsista erityislapsi ja melko hankala. Aamuisin kun herään alan odottaa iltaa..

tsemppiä

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Laita lapset tekemään kotihommia. Tehkää taulukko, josta jokainen näkee mitkä hommat on tänään tehtävä.

Muuttakaa kerrostaloon
Keskustele miehesi kanssa ongelmasta
Mene töihin/kouluun

Ei muuta kuin ongelmaa avaamaan. Itse tiedän tuon rahattomuuden väsyttävyyden. Voimia!

Lapset tekee vaihtelevasti kotihommia. Väliin tekevät paljonkin väliin kausia että tappelun kans ees jotain. On ollu erilaisia listoja ja palkkoja. Toimivat aina jonkin aikaa.
Asutaan maalla. Ei ole kerrostaloja. Samalla rahalla maksetaan lainaa mitä maksettais vuokraa asunnosta mihin mahtuis 8 henkeä.
Ens talven aikana on tarkoitus alkaa ettimään työpaikkaa. Eriasia löytyykö täältä korvesta mitään. Tai edes kohtuu matkan päästä.

Yks iso ongelma on tuo miehen kans puhuminen. ei ota kantaa mihinkään. Sanoo vaan et älä ressaa. Kuuntelee kyllä kun puhun mutta siihen sitte jää.

Alkuperäinen kirjoittaja kuin myös:
Kuulostaa niin tutulta, tosin meillä vain 3 lasta eikä omakotitaloa. Rahat aina lopussa, kitutetaan päivästä toiseen, nyt jo useampi vuosi, mies on yrittäjä tekee pitkää päivää, kotona vain nukkuu.Yksi lapsista erityislapsi ja melko hankala. Aamuisin kun herään alan odottaa iltaa..

tsemppiä

Samoin minun mies yrittäjä. Tiedän tuon tunteen kun jo herätessä alkaa laskemaan tunteja että saa laittaa lapset nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja voi siuta:
Kuinka monta vuotta tuota on jo takana? Kuullostaa tosi stressaavalta.
Voimahali.

nyt vähän yli 3 vuotta ollaan remontoitu. Pakko oli yläkerta tehdä että mahdutaan tähän. Samalla sitte tuli alakertaan muutoksia.
Nyt vasta ollaan kunnolla ahtaalla tuon rahatilanteen kanssa. Mutta aikasemmin ollu jaksoja millon kans ollaan oltu todella tiukilla. Varmaan niistä ajoista jääny mulle tuo ahdistava olo johonkin alitajuntaan ja nyt alkaa välillä todella pienistä jutuista sit ahdistamaan.

Yhteistyössä