oonko kamala kun en anna miehen juhlia varpajaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirttihirmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pirttihirmu

Vieras
en ole koskaan antanut hänen pitää varpajaisia ja nyttenkin kun tämä kolmas syntyy olen sanonut että ryyppäämään ei sitten tarvitse lähtiä! mies kyllä itsekkin sanonut että ei edes kiinnosta ja kukapa noita muita lapsia hoitaisi edes jos minä laitoksella ja mies ryyppäämässä eli ei ole sellaiseen mahdollisuuttakaan ellei sitten vietä kun olen jo kotiin päässyt. en vain jaksa katsoa juuri synnyttäneenä mitään krapulaista ukkoa! mun mielestä se vaan on niin turhaa ja typerää. tiedän kyllä tasan ja tarkkaan mitä miehen kaverit minusta puhuvat seläntakana!

meillä mies viettää tänään varpajaisia...toinen lapsi syntyi ja kotona nyt olen näiden kahden kanssa... mielummin pitäisin mihen täällä apuna iltapuuhissa, mut..... onhan ne varpajaiset vissiin annettava pitää.

no et ole kamala, itsekäs kyllä olet.

itsekäs? kun en halua meille kotiin ryyppäämään ukkolaumaa ja siivottavakseni heidän jälkiään?
itsekäs kun olen sairaalassa eikä lapsille ole muuta hoitajaa?
itsekäs kun toivon että mies viettää aikaa perheen kanssa eikä makaa koko päivää krapulassa vaan on apuna minullekkin.

no eipä tuo miestä paljon harmita kun ei ole luonteeltaan mikään ryyppyveikko..:) ONNEKSI

Et ole kamala. Meilläkään ei mies varpajaisia viettänyt, ei tainnut kiinnostaa eikä seuraa. Mutta en olisi varmaan antanutkaan! Jos minun täytyy olla kotona vastasyntyneen kanssa kiltisti selvinpäin kun mies on ryyppäämässä, on minun mielestäni suhteessa jotain vähän pielessä. Miehellä oli raskauden aikana useita kuukausia aikaa juoda kun minä en saanut, ei sitä tarvitse jatkaa enää lapsen syntymän jälkeen.
Ja jos mies lähtee ilman minua tiettyjen ihmisten kanssa ulos, on selvä että hän tulee kotiin kaatokännissä ja epäilee minua taas, kun nuo meidän "yhteiset ystävät" puhuvat minusta mitä sattuu rikkoakseen suhteemme. Ei kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
'en anna'? Kysyykö sun mies sulta luvan kaikkeen? Ja paljonko olikaan teillä ikää?

niin siis en anna koska olen sanonut että mä en halu että se lähtee ryypäämään kun on pienet lapset ja vauva kotona ja minä sitten yksin sen kaiken rumban keskellä. ikää on 27 ja 34

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no et ole kamala, itsekäs kyllä olet.

itsekäs? kun en halua meille kotiin ryyppäämään ukkolaumaa ja siivottavakseni heidän jälkiään?
itsekäs kun olen sairaalassa eikä lapsille ole muuta hoitajaa?
itsekäs kun toivon että mies viettää aikaa perheen kanssa eikä makaa koko päivää krapulassa vaan on apuna minullekkin.

no eipä tuo miestä paljon harmita kun ei ole luonteeltaan mikään ryyppyveikko..:) ONNEKSI

varpaijaiset voi viettää myös sitten kun sinä olet kotiutunut
varpajaiset voi pitää myös kodin ulkopuolella
siellä ei tarvitse olla ihan valomerkkiin asti
miehen ja perheen kanssa varmasti saat aikaa viettää paljonkin, 1-2päivää vähemmän yhteistä aikaa ei pitäisi häiritä ketään.
mitä jos mies sairastuu ja makaa kolme päivää sängyn pohjalla?

jos mies haluaa lähteä juhlimaan, niin miksi ei voisi mennä, jos taas ei tahdo mennä, niin silloinhan sinun ei tarvitse edes kieltää :)

Alkuperäinen kirjoittaja namanda:
Jos minun täytyy olla kotona vastasyntyneen kanssa kiltisti selvinpäin kun mies on ryyppäämässä, on minun mielestäni suhteessa jotain vähän pielessä.

Kirjoitin tosi huonosti, en tarkoita että olisi minulle ikävää olla lapsen kanssa kotona yksin! Usein ne varpajais etuudet on vain miehen homma, ja nainen ei saa juoda kun pitää olla lapsen kanssa/imettää, se on minusta epäreilua, jos molemmat ovat alkoholin käyttäjiä...
Jos vähän viisaammin tuli nyt? : D

jos mies haluaa niin minusta se on ok. mun ei ole koskaan tarvinnut pelätä että hän örmyilisi missään räkäkännissä. Mun mies on molemmilla kerroilla pitänyt varpajaiset kun olen ollut vauvan kanssa sairaalassa vielä. minulla on kaikki apu ja hyvä hoito siellä, juhlikoon hän rauhassa. aina on myös tullut seuraavana päivänä sairaalaan katsomaan meitä :)

Olen sitä mieltä että on täysin turhaa valittaa että "äiti tekee kaiken työn ja synnyttää ja imettää, tms ja iskä vaan ryyppää ja juhlii". Miksi äiti ei järkkäisi itselleen omia juhlia??? Mun miehestä näki että on vaan iloinen ja ylpeä lapsistaan, miksi ei saisi juhlia jos tahtoo?

Mistä muuten e käsitys tulee että kaikki äijät lähtevät vaan ryyppäämään överit? En mä montaakaan sellaista tapausta tiedä :)

ja mä en oikeasti edes käsitä sitä ideaa!! nianen on 9kk raskaana ja sitten kun vauva syntyy mies lähtee ryyppäämään ja hälle annetaan pulloja ja sikareita lahjaksi!

Pakko myöntää että kyllä muakin vähän potutti kun mies juhli varpajaisia (2krt) mutta ei olis tullut mieleenkään 'kieltää' mieheltä niitä juhlia.

Olin silti todella iloinen että mies sai juhlia kavereidensa kanssa, vielä kun aihekin oli niin hyvä :) Luulen että oma potutukseni oli lähinnä mustasukkaisuutta ja kateellisuutta, niitä turhimpia asioita maailmassa..

Alkuperäinen kirjoittaja nohnoh:
jos mies haluaa niin minusta se on ok. mun ei ole koskaan tarvinnut pelätä että hän örmyilisi missään räkäkännissä. Mun mies on molemmilla kerroilla pitänyt varpajaiset kun olen ollut vauvan kanssa sairaalassa vielä. minulla on kaikki apu ja hyvä hoito siellä, juhlikoon hän rauhassa. aina on myös tullut seuraavana päivänä sairaalaan katsomaan meitä :)

Olen sitä mieltä että on täysin turhaa valittaa että "äiti tekee kaiken työn ja synnyttää ja imettää, tms ja iskä vaan ryyppää ja juhlii". Miksi äiti ei järkkäisi itselleen omia juhlia??? Mun miehestä näki että on vaan iloinen ja ylpeä lapsistaan, miksi ei saisi juhlia jos tahtoo?

Mistä muuten e käsitys tulee että kaikki äijät lähtevät vaan ryyppäämään överit? En mä montaakaan sellaista tapausta tiedä :)

no kyllä täällä meilläpäin on ainakin aikamoiset saunabileet aina jos joku saa vauvan! hirveet kemut pystyyn ja viina virtaa..

Jos minun täytyy olla kotona vastasyntyneen kanssa kiltisti selvinpäin kun mies on ryyppäämässä, on minun mielestäni suhteessa jotain vähän pielessä.

Kirjoitin tosi huonosti, en tarkoita että olisi minulle ikävää olla lapsen kanssa kotona yksin! Usein ne varpajais etuudet on vain miehen homma, ja nainen ei saa juoda kun pitää olla lapsen kanssa/imettää, se on minusta epäreilua, jos molemmat ovat alkoholin käyttäjiä...

lasten kasvaessa myös naiselle tulee mahdollisuus lähteä juhlimaan, en usko, että kenenkään mies on siinä vaiheessa kieltämässä.

Mä en oo ikinä ymmärtäny koko varpajaisjuttua. Se nyt on ihan ok,jos mies tulee ekan kerran isäksi ja juhlistaa sitä kavereiden kanssa sillä aikaa kun ÄITI JA LAPSI OVAT VIELÄ SAIRAALASSA mutta sitä mä en ymmärrä,että kotona saattaa olla kaks tai kolme pientä ennestään,äiti on just tullu sairaalasta vauvan kanssa ja saattaa olla kipeä ja tarvitsee kaiken mahdollisen avun,niin ukko lähtee ryyppäämään. Toi on mun mielestä ihan suoraan verrattavissa siihen,että äiti lykkää vauvan isälle suoraan sairaalan ovelta ja sanoo että huolehdi tosta ja muista muksuista,mä tuun huomenillalla krapulassa takasin. Ihan yhtä alhaista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
'en anna'? Kysyykö sun mies sulta luvan kaikkeen? Ja paljonko olikaan teillä ikää?

niin siis en anna koska olen sanonut että mä en halu että se lähtee ryypäämään kun on pienet lapset ja vauva kotona ja minä sitten yksin sen kaiken rumban keskellä. ikää on 27 ja 34

Ok, ette siis ole ihan teinejä. No onhan se totta että ikävää olla jos lapset kotona ja itse vastasyntyneen kanssa laitoksella. Mutta se on kai jossainpäin Suomea tapana viettää noita varpajaisia, ei kyllä täällä Helsingissä. Tai ainakaan mun tuttavapiirissä. Sitten kun on arki saatu rullaamaan niin on ihan ok lähteä miehen juhlistamaan pientä. Mutta muista että ehdoton kielto vaan lisää miehen halua juhlia ja mennä menojansa.

Alkuperäinen kirjoittaja nohnoh:

no kyllä täällä meilläpäin on ainakin aikamoiset saunabileet aina jos joku saa vauvan! hirveet kemut pystyyn ja viina virtaa..

oho. meillä mies vuokrasi saunatilan altaineen mutta eipä siellä örmyjä vetäneet kuin ne jotka vetää kännit aina... Mä järkkäsin itelleni myöhemmin omat illanistujaiset, pumppasin maitoa tarpeeksi että sain pari ottaa itsekin :)

ja lisäänpä vielä että täällä varpajaiset ei ole edes pelkkä miesten juhla vaan mukaan saattaa juhlimaan tulla sekä miehiä että naisia.

eikö ne varpajaiset yleensä vietetä nimenomaan kaveriporukan kanssa, oli siinä sitten miehiä,naisia,mummoja,vaareja, kissoja, koiria.

mun miehellä ainakin on kaveriporukassa sekä naisia, että miehiä.

lasten kasvaessa myös naiselle tulee mahdollisuus lähteä juhlimaan, en usko, että kenenkään mies on siinä vaiheessa kieltämässä.

peesaan tätä.

Yhteistyössä