oonko mä nyt oikeesti paska äiti?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisit onnellinen kun lapsen isä haluaa olla lapsen kanssa. Minun poikani isä ei käy kuin pari kertaa vuodessa pojan tykönä ja poika on jo kuitenkin 7 vuotias.... Heillä ei ole mitään isä poika suhdetta, vaan poika pitää isäpuoltaan oikeana isänä. Kyllä minun mielestä melkein vuoden ikäinen jo voi olla äitistä erossa pari päivää ja miten se isä on huonompi hoitamaan lasta?

varmasti myös lapsi kohtaista, että miten viihtyy isän/äidin kanssa, ei lastenvalvoja voi sanoa tiettyä kaavaa joka olisi jokaiselle paras tapa. isällä on oikeus olla täysin samassa arvossa kuin äidillä. surettaa kaikkien isien puolesta joilta evätään oikeus olla lapsensa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinä joudut maksamaan, ei lapsi. Lapselle on rikkaus ja voisin sanoa jopa etuoikeus tavata ja tutustua isäänsä. Kaikilla lapsilla sitä ei valitettavasti ole.

Tämä oli hyvin kiteytetty Sef. Samaan mieltä.

tottahan toki mutta mietipä itsesi tilanteeseen kyllä varmasti itselläsikin joskus heräisi kysymys,että miksi minä joudun maksamaan näin kovan hinnan siitä että isä lähti!

ja jopa lasten valvojat oli sitä mieltä että lapsen ikä huomioon ottaen isällä on jo nyt todella reilut tapaamisoikeudet![/quote]

Mä olin se joka ei nähnyt sitä isäänsä ku pari kertaa eron jälkeen. Hautajaisissa en tuntenut sitä isää mikä makasi siellä arkussa. Kyllä mä ymmärrän tunteesi oikein hyvin mutta lapsellakin on oikeus isään ja äitiin. Se on mun mielipide.

Sanopas ny rehellisesti millon sitten oisit valmis antaan lasta viikonlopuiksi. Kun se täyttää 18? Ei kun sillon ei voi antaa, kun eihän se raukka oo tottunu isäänsä niin paljo näkeen....

Omituinen asenne että isällä on jotenkin "reilut tapaamisoikeudet" kun äiti armeliaasti antaa nähdä tirstaina X tuntia ja juhannuksena Y tuntia. Eikös sen pitäisi mennä niin että on lapsen kannalta hyvä että isä on kiinnostunut tämän lapsen elämästä ja haluaa olla siinä mukana?

Ja toisissa ketjuissa itketään kun isä ei halua tavata lapsiaan....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinä joudut maksamaan, ei lapsi. Lapselle on rikkaus ja voisin sanoa jopa etuoikeus tavata ja tutustua isäänsä. Kaikilla lapsilla sitä ei valitettavasti ole.

Tämä oli hyvin kiteytetty Sef. Samaan mieltä.

tottahan toki mutta mietipä itsesi tilanteeseen kyllä varmasti itselläsikin joskus heräisi kysymys,että miksi minä joudun maksamaan näin kovan hinnan siitä että isä lähti!

ja jopa lasten valvojat oli sitä mieltä että lapsen ikä huomioon ottaen isällä on jo nyt todella reilut tapaamisoikeudet![/quote]

Kyllä mä varmaan tuntisinkin katkeruutta silloin tällöin. Mutta sen ei saa antaa vaikuttaa lapsen ja isän väleihin, eikä minulla olisi oikeutta pitää lapsesta kaksin käsin kiinni vaan minun tulisi antaa myös isälle oikeus tavata lasta vaikka kuinka olisin hänelle katkera.

Ja mikä tärkeintä, se oikeus tulee antaa lapselle.

Mä olen sitä mieltä että äiti, joka kykenee ajattelemaan oikeasti lastaan, kykenee tekemään myös päätöksen siitä mikä on lapselle parhaaksi. Ei millään pahalla, mutta sinä ap taidat olla itse aika herkässä tilassa ja katkera jolloin sinun on vaikeaa nähdä koko kuviota.

Lastenvalvoja ei ole mikään ylijumala. Minunkin mielestäni teillä on ihan kivat tapaamiset, mutta ymmärrän kyllä miestä siinä että hän haluaisi olla lapsen kanssa enemmän. Ja minä sen hälle soisin sillä kuten jo mainitsin, haluaisin tukea lapsen suhdetta isäänsä vaikka itse sitten olisin miten katkera tahansa siitä että mies on ottanut ja lähtenyt.

toki mä ymmärrän et tyttöni isällä on ikävä tyttöä mutta mä en vaan usko että olisi hyvä että lapsi joka toinen ilta menee 2 kodin väliä..ja niinkun joku mainitsi,isä lähti kun lapsi oli 3kk joten olemme olleet siitä asti kaksin ja toki meille on muodostunut todella syvä suhde.

mutta tiestysti voin rehellisesti senkin myöntää että kyllä minua inhottaa olla niin paljon lapsestani erossa kun en sitä ole valinnut..en haluaisin olla päivääkään erossa tytöstänä,ymmärrän että on pakko mutta kyllä välillä herää kysymys että miksi mekin joudutaan maksamaan isä päätöksestä lähteä ja näin ollen olla erossa toisistamme.. :(

Tarkoitat varmaan, että sinä joudut maksamaan? Lapsesi isähän haluaa nähdä säännöllisesti lastaan, mutta sinä tunnut laittavan hanttiin. Äitinä pitää kyetä ajattelemaan lapsen parasta ja et sitä kyllä tee, jos estät isää tapaamasta lastaan sen takia, että et voi olla erossa lapsestasi. Isällä on ihan yhtä suuri oikeus lapseensa kuin äidilläkin.

Tässä maassa on lukematon määrä lapsia, joiden isä ei ole halunnut pitää yhteyttä lapseensa. Kysypä huviksesi heiltä, että miltä se tuntuu. Voin kertoa omakohtaisesti, että siitä jää ikuiset arvet. Sinä ja sinun lapsesi ovat todella onnekkaita, koska lapsen isä haluaa olla lapsen kanssa tekemisissä.

Se että sinun ja miehesi suhde kariutui ei mun mielestä ole mikään syy pilata lapsen ja hänen isänsä mahdollisuutta rakentaa hyvä ja toimiva suhde. Ei se lapsen syy ole, että teidän suhteenne ei toiminut. Ei hänen myöskään pidä joutua siitä maksamaan yhtään sen enempää kuin on pakko.

Minä en ymmärrä myöskään sitä, ettei lapsi voisi olla viikonloppua isällään. Tietenkin, jos lasta vielä imetetään se voi olla käytännön kannalta hankalaa. Tosin kaikki asiat pystyy mun mielestä sumplimaan, jos on halua.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Kyllä mä varmaan tuntisinkin katkeruutta silloin tällöin. Mutta sen ei saa antaa vaikuttaa lapsen ja isän väleihin, eikä minulla olisi oikeutta pitää lapsesta kaksin käsin kiinni vaan minun tulisi antaa myös isälle oikeus tavata lasta vaikka kuinka olisin hänelle katkera.

Ja mikä tärkeintä, se oikeus tulee antaa lapselle.

Mä olen sitä mieltä että äiti, joka kykenee ajattelemaan oikeasti lastaan, kykenee tekemään myös päätöksen siitä mikä on lapselle parhaaksi. Ei millään pahalla, mutta sinä ap taidat olla itse aika herkässä tilassa ja katkera jolloin sinun on vaikeaa nähdä koko kuviota.

Lastenvalvoja ei ole mikään ylijumala. Minunkin mielestäni teillä on ihan kivat tapaamiset, mutta ymmärrän kyllä miestä siinä että hän haluaisi olla lapsen kanssa enemmän. Ja minä sen hälle soisin sillä kuten jo mainitsin, haluaisin tukea lapsen suhdetta isäänsä vaikka itse sitten olisin miten katkera tahansa siitä että mies on ottanut ja lähtenyt.

TÄYSIN samaa mieltä! Se, että aikuinen on katkera, ja heittelee kommentteja tyyliiin että "miksi minun pitäisi maksaa kun isä oli kerran se joka lähti" osoittaa, ettei äidillä ole kykyä tässä asiassa asettaa lasta omien tunteidensa edelle. Äiti on vanhemmuudessaan ylivertainen suhteessaan isään vain siksi ja silloin, kun hän itse ja aktiivisesti sitä asemaa korostaa ja pyrkii lyttäämään isää ja vaikeuttamaan tämän vanhemmuutta omilla teoillaan. Se, että isä päättää lopettaa parisuhteen lapsen äitiin, niin surullista kuin se onkin, ei tarkoita, että suhde lapseen pitäisi tehdä erityisen hankalaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Sanopas ny rehellisesti millon sitten oisit valmis antaan lasta viikonlopuiksi. Kun se täyttää 18? Ei kun sillon ei voi antaa, kun eihän se raukka oo tottunu isäänsä niin paljo näkeen....

Omituinen asenne että isällä on jotenkin "reilut tapaamisoikeudet" kun äiti armeliaasti antaa nähdä tirstaina X tuntia ja juhannuksena Y tuntia. Eikös sen pitäisi mennä niin että on lapsen kannalta hyvä että isä on kiinnostunut tämän lapsen elämästä ja haluaa olla siinä mukana?

Ja toisissa ketjuissa itketään kun isä ei halua tavata lapsiaan....

ollaan sovittu että kun lapsi on 1,5v ruvetaan kokeilemaan koko vkonloppuja...

Mun mies lähti kun esikko oli 3v ja kuopus reilusti alle vuoden. Käy kattomassa lapsia säännöllisen epäsäännöllisesti, n.1 - 2 krt viikossa. Tapaa lapsia meillä tai lähtevät lähipuistoon tai joskus vie esikoisen johonkin. En antaisi kumpaakaan lasta yöksi isälleen. Ensinnäkin, isä ei hoitanut lapsia edes silloin kun asuimme yhdessä, vaan minä olen pukenut, syöttänyt, vaihtanut vaipat jne. Mies ei selviäisi lasten hoidosta, tietää sen itsekin eikä ole edes pyytänyt lapsia. Toinen syy on se että kuopus on nyt vähän alle vuoden eikä ole missään ollut yökylässä erossa musta. Eikä tule olemaan ennen kuin täyttää vuoden. Mun mielestä ap:n miehellä ei ole valitttamista koska lapsi vielä noin pieni, tapaamisia on ihan riittävästi. sitten myöhemminkin kun lapsi kasvaa niin voi sitten olla pidempiä aikoja iskän luona ja öitä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja yhmamma:
Mun mies lähti kun esikko oli 3v ja kuopus reilusti alle vuoden. Käy kattomassa lapsia säännöllisen epäsäännöllisesti, n.1 - 2 krt viikossa. Tapaa lapsia meillä tai lähtevät lähipuistoon tai joskus vie esikoisen johonkin. En antaisi kumpaakaan lasta yöksi isälleen. Ensinnäkin, isä ei hoitanut lapsia edes silloin kun asuimme yhdessä, vaan minä olen pukenut, syöttänyt, vaihtanut vaipat jne. Mies ei selviäisi lasten hoidosta, tietää sen itsekin eikä ole edes pyytänyt lapsia. Toinen syy on se että kuopus on nyt vähän alle vuoden eikä ole missään ollut yökylässä erossa musta. Eikä tule olemaan ennen kuin täyttää vuoden. Mun mielestä ap:n miehellä ei ole valitttamista koska lapsi vielä noin pieni, tapaamisia on ihan riittävästi. sitten myöhemminkin kun lapsi kasvaa niin voi sitten olla pidempiä aikoja iskän luona ja öitä jne.

Mulla on suunnilleen sama tilanne kuin sinulla, mutta sillä ei ole mitään tekemistä tämän ketjun kanssa. Ap:n lapsen isä on kaiken aikaa ollut ja halunnut olla tekemisissä isänsä kanssa, ja sitä ei ole mitään syytä torpedoida siksi, että sinun tai minun lapsiemme isät eivät halua tai kykyne olemaan tekemisissä lapsiensa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja mamam:
siis mulla on tyttö 11kk ja ollaan erottu lapsen isän kanssa jo kun vauva oli 3kk
olen nyt antanut tytön tavata isäänsä pe 5h ja su 5h ja saa joka toinen vko olla isillä yökylässä ja isälle olen sanonut et saa vkollakin tulla meille tyttöä tapaamaan aina kun siltä tuntuu..

nyt isä on ruvennut kiukkuumaan että pitäisi saada lasta enemmän..että hän haluisi lapsen jo koko vkonlopuiksi joka toinen vko ja myös keskiviikko iltaisin..musta koko vkonloput on vielä liikaa!!ja sit mä oon paska äiti joka omii lastaan kun en suostunut noihin ke iltoihin,musta vaan olis kamalaa et lapsi olis joku heitto säkki jota roudataan joka toinen ilta isille ja takas..eikai se voi minkään ikäselle hyvää tehdä????

tänne hän ei kuulema halua tulla lastaan tapaamaan kun hänen nyk tyttöystävä ei siitä pidä..

nyt olen eri mieltä kanssasi. moni tuon ikäinen on esim. päivähoidossa, omakin esikoinen oli, ja jopa vuorohoidossa. joten todellakin voi olla isälläään yökylässä viikonlopun varsinkin jos asuu suhteellisen lähellä (esim. alle 200 km)

ja todellakin törkeää vaatia että lapsen isän pitäisi tulla sinun luokse tapaamaan. onhan se senkin kersa ja sillä on samat oikeudet ja velvollisuudet lapseensa kuin sinullakin.

Eikös se isä ollut ollut lapsensa kanssa 2x viikossa 5h ja kuitenkin lähtenyt kun vauva oli 3kk. Ja tavannut lasta ap:n kotona? Eli miten paljon lapsen isä on oikeasti hoitanut lasta? Mä oon silti sitä mieltä, että koska isä on noin aikaisin lähtenyt niin lapsen ensisijainen hoitaja on äiti ja isäviikonloput saa odottaa.

anna lapsen isälle huoltajuus, jos on kiinnostunut lapsistaan. miesten pitää ottaa samat velvollisuuudet kakaroistaankuin naistenkin.
tapaa sinä sitten tunti silloin tällöin, jos isä antaa.

Mulle on ollut joskus hoidossa 9kk ikäinen lapsi, joka on ollut hoidossa 9 tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa. Noita tuntimääriä vaan mietin. Hoidossa viikossa 45 h.

Viikonloppu on tuonikäiselle liian pitkä aika olla erossa ensisijaisesta hoitajastaan. Jos isä haluaa tavata lastaan enemmän, mikä toki on hieno asia, ehkä yksi arkitapaaminen lisää tms...?

Lapsi kasvaa huimaa vauhtia ja sitten isä ehtii viettää viikonloppuja lapsensa kanssa vaikka kuinka paljon. On todella hienoa, että hän haluaa olla lapsellensa isä, mutta tässä asiassa täytyy edetä lapsen tahdilla... Noin pieni on vielä sen verran kiinni äidissään, ettei viikonloput erossa ole hyväksi. Jo vuoden päästä tilanne on ihan eri ja tapaamiskuvioita voidaan taas säätää sen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Viikonloppu on tuonikäiselle liian pitkä aika olla erossa ensisijaisesta hoitajastaan. Jos isä haluaa tavata lastaan enemmän, mikä toki on hieno asia, ehkä yksi arkitapaaminen lisää tms...?

Lapsi kasvaa huimaa vauhtia ja sitten isä ehtii viettää viikonloppuja lapsensa kanssa vaikka kuinka paljon. On todella hienoa, että hän haluaa olla lapsellensa isä, mutta tässä asiassa täytyy edetä lapsen tahdilla... Noin pieni on vielä sen verran kiinni äidissään, ettei viikonloput erossa ole hyväksi. Jo vuoden päästä tilanne on ihan eri ja tapaamiskuvioita voidaan taas säätää sen mukaan.

mun on pakko sanoo tähän nyt että lässynlässyn, ei mee noin.
ehkä sun tapauksessa on menny, mut ei ainakaa meillä.
meillä isä on ihan yhtä tasavertainen hoitaja lapselle kun äitikin vaikka eri talouksissa asutaankin. että älä yleistä.

Vauva on vielä liian pieni koko viikonlopun vierailuihin. Meillä lapset olivat kiinni vielä tississä tuossa iässä.

Tässä pitäisi ajatella lapsen parasta, eikä vanhempien, saatika ex-miehen uuden tyttöystävän. Lapsen kannalta ehdottomasti olisi parasta, että isä voisi käydä lapsen luona välillä. Tuo heittopussisysteemi ei todellakaan ole kiva lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja expertus dico:
meillä isä on ihan yhtä tasavertainen hoitaja lapselle kun äitikin vaikka eri talouksissa asutaankin. että älä yleistä.

Lässynlässyn itselles vaa.

Et sä voi kieltää miljoonien vuosien evoluutiota sen takia ettei sua huvita olla äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja expertus dico:

Lässynlässyn itselles vaa.

Et sä voi kieltää miljoonien vuosien evoluutiota sen takia ettei sua huvita olla äiti.

no huhhuh, aika paksua!!!!!
sä et todellakaan voi tulla sanomaan et MUA EI HUVITA OLLA ÄITI! oikeesti mä oon täällä ihan sanaton, en tiedä mitä kirjottaisin. tunge se evoluutio vaikka perseeseen, sä olet selvästi niin idiootti et en alennu ees keskusteleen sun kans. mukavaa illan jatkoa.

Yhteistyössä