Oonko vähän nipo vai ottaisiko muitakin kaaliin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta ex
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei ole jokakuinen tahti tämä. En alkaisi tällaista jatkuvasti katselemaan.
Väsyttää vaan niin pirusti nyt että en jaksa.

"mie", sinun mielestä isän/äidin ei tule lainkaan huomioida sitä loppuperhettä tekemisiään suunnitellessaan??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin? Kyllä mäkin meillä olen molempien kohdalla hoitanut yöheräämiset ja syötöt, ei siitä ollutkaan kyse.
Musta ei vaan ole reilua että toinen rilluttelee joka jumalan viikko kun itse pääsen tyyliin yksin käymään kaupassa ja siinä se.
Ehkä kaipaan meistä töiden jälkeen kotiin auttamaan.
Ei sunkaan miehesi varmaan 24/7 siellä töissä ole.. ja varmasti on tiennyt kolmivuorotyöstä. Ihan eri juttu siis.
3 yötä poissa - eiköhän mies oo ehtinyt auttaa töiden jälkeen kotonakin?

Mikä estää sua menemästä jonnekin niinä 27-28 päivänä kuussa, kun miehesi ei ole poissa kotoa yön yli? Mene sinäkin jonnekin hotelliin tms!

No ei ole jokakuinen tahti tämä. En alkaisi tällaista jatkuvasti katselemaan.
Väsyttää vaan niin pirusti nyt että en jaksa.

"mie", sinun mielestä isän/äidin ei tule lainkaan huomioida sitä loppuperhettä tekemisiään suunnitellessaan??

En tarkoittanut nyt ihan sitä, tottakai pitää otta muu perhe huomioon. Tarkoitin enemmän sitä, että en automaattisesti ajattele, että kolme yötä kuukaudessa viihtellä olisi miehelle liika ihan sillä perusteella, että kotona on vauva ja uhmis. Varsinkin, jos tämä on vähän niinkui poikkeuskuukausi.

Imetän, en lähde kotoa yöksi mihinkään.

Se ei oo miehesi vika.

Eikä imetys kyllä kaadu yhteen yöhön. Jos et halua mennä, niin ok, mutta silloin se on sun päätös eikä ole kyse siitä ettet ikinä pääsisi...

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Imetän, en lähde kotoa yöksi mihinkään.

Se ei oo miehesi vika.

Eikä imetys kyllä kaadu yhteen yöhön. Jos et halua mennä, niin ok, mutta silloin se on sun päätös eikä ole kyse siitä ettet ikinä pääsisi...

No tuo vauva valitettavasti rääkyy itsensä hengiltä jos ei pääse tissille illalla, kokeiltu on.

En nyt kyllä ymmärrä, jos sinä et edes halua mennä hotelliin yöksi ja syömään rauhassa aamiaista, niin sittenkö mieskään ei saisi? Kuulostaa siltä, että olet itse tehnyt päätöksen olla menemättä, ei niinkään siltä, että sä et mihinkään pääse. Tuskin siitä hyötyä on että mies istuu siellä kotona eikä itse käy missään siksi ettet sinäkään halua käydä missään.

No tuo vauva valitettavasti rääkyy itsensä hengiltä jos ei pääse tissille illalla, kokeiltu on.

Niin rääkyi mun poikakin, jos olin kotona. Ei ottanut pullosta mitään.

Mutta ei rääkynyt hoidossa, kun tissit ei olleet paikalla. Joi pullosta.

No, jos sä et halua mennä mihinkään, niin älä mene. Päivän reissukin varmaan piristäisi, mutta kai senkin joku (teko)syy estää.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
En nyt kyllä ymmärrä, jos sinä et edes halua mennä hotelliin yöksi ja syömään rauhassa aamiaista, niin sittenkö mieskään ei saisi? Kuulostaa siltä, että olet itse tehnyt päätöksen olla menemättä, ei niinkään siltä, että sä et mihinkään pääse. Tuskin siitä hyötyä on että mies istuu siellä kotona eikä itse käy missään siksi ettet sinäkään halua käydä missään.

Peesaan tätä :flower:

Mun mielestä 3 yötä kuussa on turhan paljon kahden pienen lapsen isälle. Rankka vauva-aika ja esikoisen uhmaikä, tarviin mäkin joskus lepoa ja apua.
Eri juttu esim. joku kolmen yön varsinainen työmatka, nää on kuitenkin olleet ihan lystiä ja hauskanpitoa.

Onko miehesi siis ihan joka kuukausi kolme yötä poissa?

Kyllä muakin saattais helposti ärsyttää jos toinen olisi viikottain jossain yötä pois viihde mielessä.Etenkin, jos se viihteilijä ei tajuaisi mitenkään antaa toiselle puoliskolle samanmoisia vapaan hetkiä ( vaikka niitä pitkiä unia viikonloppuaamuna kotona )

Muakin vituttais rankasti :( On tuoreessa muistissa mitä valvominen on :headwall: On pirun vaikaa olla mukava jos ei saa nukuttua.

Yrita asennoitua niin, että tosi kiva, että miehesi on päässyt lepäämään ja ilmoita, että olet varannut itsellesi Flamingosta yms hemmoittleupaketin vuorokaudeksi.

No, jos sä et halua mennä mihinkään, niin älä mene. Päivän reissukin varmaan piristäisi, mutta kai senkin joku (teko)syy estää.

Ootko oikeestikin noin tyhmä ja ilkeä?
Viimeksi maaliskuussa olin n.10h poissa kotoa. Vauva oli itkenyt putkeen 5h.

Perjantaina aionkin lähteä leffaan.

Unohtakaan koko juttu. Painunpa tästä vääntämään lihapullia ja silittämään miehelle uuden paidan niin voi taas lähteä karkeloimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Kyllä muakin saattais helposti ärsyttää jos toinen olisi viikottain jossain yötä pois viihde mielessä.Etenkin, jos se viihteilijä ei tajuaisi mitenkään antaa toiselle puoliskolle samanmoisia vapaan hetkiä ( vaikka niitä pitkiä unia viikonloppuaamuna kotona )

Niistä pitää sopia ja keskustella. Osata pyytää, jos toinen ei tajua antaa.

Jos toinen taas ei pyynnöistä ja keskusteluista huolimatta suostu antamaan kotona olevalle vapaahetkiä, niin ongelmana on arki, ei 3 erikoispäivää kuukaudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Mikään ei estä sinua tekemästä samoin, jos siltä tuntuu.

Mua ainakin estäis, mies nimittäin.

Miten hän pystyy sen estämään?

Kieltää enkä uskalla uhmata.

Kuullosta enemmän, että hän on sun isäs eikä tasavertainen puoliso. Mä olen teini-ikäisenä "uhmannut" vanhempiani......

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mun mielestä 3 yötä kuussa on turhan paljon kahden pienen lapsen isälle. Rankka vauva-aika ja esikoisen uhmaikä, tarviin mäkin joskus lepoa ja apua.
Eri juttu esim. joku kolmen yön varsinainen työmatka, nää on kuitenkin olleet ihan lystiä ja hauskanpitoa.

Onko miehesi siis ihan joka kuukausi kolme yötä poissa?

Meillä on kaksi lasta ja mies on joka kuukausi ainakin 2 viikkoa poissa, kyllähän mua joskus väsyttää, mutta valitettavasti lasten synytmät ei vaan oo voinut noita reissuja poistaa.

Ootko oikeestikin noin tyhmä ja ilkeä?
Viimeksi maaliskuussa olin n.10h poissa kotoa. Vauva oli itkenyt putkeen 5h.

Perjantaina aionkin lähteä leffaan.

Unohtakaan koko juttu. Painunpa tästä vääntämään lihapullia ja silittämään miehelle uuden paidan niin voi taas lähteä karkeloimaan.

En ole tyhmä, enkä mielestäni ilkeäkään - en vaan ymmärrä miksi et ota itsellesi vapaata, tavalla tai toisella, jos sitä kovasti kaipaat.

Miksi miehesi ei auta sinua kotona lainkaan ilmeisesti.

Enkä voi tietää, milloin olet ollut pois kotoa viimeeksi, ja miten vauva sen ajan vietti.

Älä ole liian kiltti ja epäitsekäs; vaadi mieheltäsi enemmän apua arjessa, mutta salli hänelle ne pari vapaailtaa kuukaudessa. Ja silittäköön paitansa itse.

Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Mikään ei estä sinua tekemästä samoin, jos siltä tuntuu.

Mua ainakin estäis, mies nimittäin.

Miten hän pystyy sen estämään?

Kieltää enkä uskalla uhmata.

Kuullosta enemmän, että hän on sun isäs eikä tasavertainen puoliso. Mä olen teini-ikäisenä "uhmannut" vanhempiani......

Olet oikeassa. Mulla ei vaan ole voimia lähteä tästä.

Jos toinen taas ei pyynnöistä ja keskusteluista huolimatta suostu antamaan kotona olevalle vapaahetkiä, niin ongelmana on arki, ei 3 erikoispäivää kuukaudesta.

No niinhän se menee. Mutta mä kyllä kykenen ymmärtämään, että joskus on niitä vaiheita elämässä pikkulapsen vanhempanakin, kun on niin väsynyt ja ärsyttää kaikki -sekin että se puoliso lähtee sen yhden kerran vaikka sinne viihteelle kuussa. Musta se on vaan inhimillistä tietyllä tapaa.

Niin, se on tietenkin toinen juttu, jos isä tahallaan toimii niin, ettei äiti saa mitään apua ja lainkaan lepohetkiä. Ap kuitenkin tässä kertoi, ettei hän edes halua lähteä yöksi pois, hän haluaa vain miehen pysyvän kotona. Tässä oli kyse kuitenkin vain kolmesta yöstä kuussa, ap ei ole kertonut mitään siitä, kuinka paljon isä auttaa niinä loppuina kuukauden öinä ja päivinä, jotka hän on kotona.

Ymmärrän että ap:ta ottaa kaaliin. Mun miehen mielestä mun äitinä pitäs hoitaa koti+lapsi 24/7 ja hän saa mennä reissuilleen. Hän kyl sopii kalastusreissuja mut auta armias jos mä kysyn koska saan vapaata...Ei se edes jaksa tota muksua hoitaaa eikä yritä ymmärtää pojan kehitystä ja käytöstä.

No niinhän se menee. Mutta mä kyllä kykenen ymmärtämään, että joskus on niitä vaiheita elämässä pikkulapsen vanhempanakin, kun on niin väsynyt ja ärsyttää kaikki -sekin että se puoliso lähtee sen yhden kerran vaikka sinne viihteelle kuussa. Musta se on vaan inhimillistä tietyllä tapaa.

Tottakai joskus ihan turhat asiatkin ärsyttää ja harmittaa. Ihan jokaista kai.

Yhteistyössä