Oottekos "pidättäytyneet" alkoholista kun olette vauvaa alulle yrittäneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illuusia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en, vauva tuli niin nopeasti ettei kerennyt reagoimaan. Käsittääkseni ekoilla viikoilla sikiö ei vielä ole suoraan yhteydessä äitiin vaan ottaa ravintonsa ruskuaispussista?

En ole täysin! Kierron loppuvaiheessa en tosin ole ottanut mitään, vaikka tuskin silloinkaan mitään haittaa siitä olisi vaikka muutaman lasillisen viiniä olisin nauttinut!
Ja toisaalta, sen verran harvoin otan mitään(ja muutenkin pieniä määriä kerralla) etten senkään vuoksi "pidättäytynyt" :D

Aion pidättäytyä. Sehän on todistettu tieteellisesti että alkoholi vähentää hedelmällisyyttä, vaikeuttaa raskaaksi tulemista, lisää keskenmenoriskiä ja tietysti tuhat muuta haittaa jos jatkaa raskausaikana käyttöä, mutta nehän on sitten asia erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
En ole. Normaalisti olen elänyt plussaan saakka. Ekan alulle saamiseen meni 10kk ja olisi ollut pitkä aika elää sen mukaan, että saattaa olla raskaana...

No niin, aivan.
Kyllä minäkin tässä ajattelin ihan normaalisti elää siihen saakka jos/kun plussa pärähtää. :)

Alkuperäinen kirjoittaja päivänpaiste:
Aion pidättäytyä. Sehän on todistettu tieteellisesti että alkoholi vähentää hedelmällisyyttä, vaikeuttaa raskaaksi tulemista, lisää keskenmenoriskiä ja tietysti tuhat muuta haittaa jos jatkaa raskausaikana käyttöä, mutta nehän on sitten asia erikseen.

Jaa. Mä taas olen törmännyt muutamaan "väitteeseen" että pieni määrä alkoholia saattaa jopa lisätä mahkuja tulla raskaaksi. :)
En tosin itse oo tätä testaamassa mutta kyllä ajattelin parit siiderit nauttia näin kierron puolivälissä. :p

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Jaa. Mä taas olen törmännyt muutamaan "väitteeseen" että pieni määrä alkoholia saattaa jopa lisätä mahkuja tulla raskaaksi. :)
En tosin itse oo tätä testaamassa mutta kyllä ajattelin parit siiderit nauttia näin kierron puolivälissä. :p

Peesi. Ennemminkin näin, kuin siten että alkaisi pidättäytyä normi-elämästä. Voin kertoa tositarinan siitä kuinka eräs neito koitti elää kaikkien "positiivisuuksien" puolesta, jotta vauva tulisi. Koitti kaikki mahdolliset poppaskonstit ja elää kunnollista elämää, mutta siitä ei seurannut mitään muuta kuin stressi ja lapsettomuus. Liika yrittäminen ja pakkomielle.
Kun jatkoi normaalia elämää(kävi baareissa, teki juttuja mitä 20nä tehdään) ja lopetti lapsen yrittämisen, niin muutama kuukausi ja sitten tärppäsi.

Yhteistyössä