OP:n tililtä kadonnu rahat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Siis etkö tuolla aiemmin kertonut, että katevaraus oli 152 euroa ja tilin saldo 147 euroa. Eli kun katevarauksen mukaisesti tililtä on otettu 152 euroa, tili oli silloin 5 euroa miinuksella. Jos tili on miinuksella, niin silloinhan käytettävissä ei ole mitään, eli käyttövara on 0 euroa. Olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin?

Ainakin Nordea Electron toimii niin, että ostotapahtuman yhteydessä tilin saldo ei muutu mihinkään, ainoastaan katevaraus muuttuu. Rahat lähtevät tililtä vasta myöhemmin ja silloin saldo vasta muuttuu.

joo saman huomasin mutta kun eihän mun tilin pitäs mennä miinukselle ku on electron!!
ja kun eilen illalla saldo oli vajaa 5? ja aamulla 0? niin johki se raha on kadonnut.
ja siis koskaan ei ole näin käynyt electron kortin aikana et se raha jotenkin viivellä häipys tililtä.

soitappa ap osuuspankkiin ja kysy koska nyt minnuuki kiinnostaa että mihin on voinu hävitä. kun kyllä sen sillon pitäis 5 euroa miinuksella olla? mutta tosiaan... jos se näkyy vaan siellä katevarauksissa eikä tule miinukseksi tilille ollenkaan???

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
soitappa ap osuuspankkiin ja kysy koska nyt minnuuki kiinnostaa että mihin on voinu hävitä. kun kyllä sen sillon pitäis 5 euroa miinuksella olla? mutta tosiaan... jos se näkyy vaan siellä katevarauksissa eikä tule miinukseksi tilille ollenkaan???

mä just soitin ja ne aiko selvittää asiaa ja soittaa mulle sitten,ilmotan sitte teille mitä tää oikee on :)
ja juu,tili ei siis ole miinuksella vaan +0?.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Siis etkö tuolla aiemmin kertonut, että katevaraus oli 152 euroa ja tilin saldo 147 euroa. Eli kun katevarauksen mukaisesti tililtä on otettu 152 euroa, tili oli silloin 5 euroa miinuksella. Jos tili on miinuksella, niin silloinhan käytettävissä ei ole mitään, eli käyttövara on 0 euroa. Olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin?

Ainakin Nordea Electron toimii niin, että ostotapahtuman yhteydessä tilin saldo ei muutu mihinkään, ainoastaan katevaraus muuttuu. Rahat lähtevät tililtä vasta myöhemmin ja silloin saldo vasta muuttuu.

et ole ymmärtäny mitään väärin. näin se menee.

Mutta tilin käyttövarasta se lähtee heti, eli paljonko on käytettävissä :)

Yhteistyössä