[QUOTE="vieras";24009008]Kyllä tuollaiselle seitsemän ikäiselle pitää olla opetettu, ettei kylässä mennä tonkimaan jäätelöä pakastimesta tai kinuta ruokaa. Saati että mennään käyttämään kaverin hammasharjaa! Ja jos uimaan tullaan, niin oman pyyhkeen voi tuoda mukana. Jos se unohtuu kerran niin ei se mitään, voimme lainata, mutta että aina "anna meille pyyhe" -joka jätetään märkänä lattialle lojumaan kun häivytään.
Kun nämä olette opetelleet niin tervetuloa uudestaan.[/QUOTE]
no minä uskon että kaikesta opetuksestani huolimatta lapseni menisi kaapeille,kinuisi jäätelö yms(tai varmaan pyytäisi nätisti),sillä hän yrittää mennä kaapeille kyläpaikassa vaikka olen itse läsnä, tästä syystä en tykkää kyläilläkkään hänen kanssa missään,en ainakaan lapsettomassa paikassa. meillä muuten on adhd diagnoosi,
impulsiivisuus suurin ongelma-> impulsiivisuus= saattaa lyödä suuttuessaan,heittää tavaran. saattaa ottaa tavaran jonka haluaa(ja tajuta aikuisen sanomisesta että ups ei ois saanutkaan),. saattaisi juosta autotielle katsomatta jos en vahtisi joka hetki skarppina, ja jäisi auton alle varmasti jos jäisi yksin pihalle(ikää kohta sen 7vuotta)
ei ole opettamisesta kiinni , arvaa onko vanhemmille turhauttavaa se että käytännössä näissä asioissa ei ole tapahtunut mitään muutosta 3vuoteen. ihan oikeesti tuon 3vuotiaan lapsen kanssa on helpompi olla kylässä,ulkona,kaupassa,liikenteessä.
että älä yleistä siitä että ois kasvatuksesta aina. lisäksi sinä voit itse huomauttaa asioista.
kyllä meillä esim.vieras lapsi saa ruuan,välipalan iltapalankin,käyvät joskus yhdessä suihkussa ja mä pesen tukan. entäs sitten. en mä ala olee mikään hitler kenen talossa vierailla lapsilla on alempi asema kuin koiralla