M
metsänpeitto
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Kauneus on pikku juttu kaiken muun rinnalla. Se on selvää. Silti jokaisen pikku tytön ja pojan tulisi saada kuulla ne sanat että he ovat kauniita tai komeita. Sillä todellisuudessa löytyy aina niitä jotka haukkuvat rumiksi.
Mulla oli todella huono itsetunto kouluiässä, jos joku mua sanoi kauniiksi niin otin sen vittuiluna. En todellakaan halua että omilla lapsillani tulee olemaan yhtä huono itsetunto.
Kyllä. Joka ainoan lapsen pitäisi saada tietää olevansa kaunis ja ihana. Mutta silti: itsetunto, joka on rakennettu pelkästään ulkonäköä kehuvien kommenttien perusteella, on sangen olematon itsetunto.
Siksi vieläkin tärkeämpää olis mun mielestä korostaa lapselle sitä kaikkea muuta hyvää mitä hänessä on. Sen lisäksi että lapsi tietää olevansa vanhemmilleen se maailman kaunein ja suloisin lapsi![]()
Toisaalta lapsen taitojen kehuminen ja kannustaminen pitäisi olla kaikille vanhemmille itsestäänselvyys. Kyllä meillä ainakin jaksetaan kannustaa ja kehua kun lapsi oppii uusia asioita.
Mulla ainakin kaikki kehut siitä mitä osasin tehdä, ei auttaneet siihen pahaan oloon mitä ne jatkuvat haukkumiset ulkonäöstäni saivat aikaan. Siksi mä tunnen tärkeäksi ettei lapsi tuntisi oloaan rumaksi, vaikka ei kaunis olisikaan. Itselläni kummittelee yhä mielessäni ne ihastuttavat lempinimet kuten "sumopainija" joita sain ala-asteella kuulla. Eipä siinä paljoa lohduttanut kehut huumorintajustani tai mielikuvituksestani :snotty:
Niin, siinä käy helposti niin että sitten korostuu se puoli, mitä lapsi osaa, eikä huomioida ollenkaan sitä puolta, että lapsi tuntisi olonsa myös kauniiksi.