Opiskelu ja vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva sh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva sh?

Vieras
Meillä on kaksi lasta, 2,5-vuotias ja 6kk. Olen siis ollut nyt 3-vuotta kotona lasten kanssa.

Jo ennen esikoisen syntymää, halusin todella kovasti lähteä opiskelemaan. Lykkäsin haavetta kuitenkin lapsen takia. Sitten halusimme toisen perään.

Nyt opiskeluinnostus on taas polttava, mutta samoin olisi toivo kolmannesta lapsesta. Opiskelut olisi nyt hyvä aloittaa myös siitä syystä, että miehen työt alkaa näyttää epävarmoilta, minunkin pitäisi alkaa tienata joskus.

Olisikohan ihan mahdoton ajatus, hakea (ja toivottavasti päästä) nyt opiskelemaan ja tehdä kolmas lapsi opintojen lomassa? Kun en haluaisi lykätä kumpaakaan haavetta enää!

opiskelu vie n.3,5vuotta. pystyisitkö sen ajan olemaan haluamatta kolmatta lasta? sit kun se on ohi niin vaikka viimisellä lukukaudella hankkiudut raskaaksi? sit on opiskelut alta pois....

Meillä on nyt 4 kk ikäinen vauva ja alotan elokuussa koulun mikäli mut sinne huolitaan. Ajattelen ite niin että nyt on viimenen mahdollisuus hankkia oikeesti se ammatti mikä multa vieläkin uupuu. Oon käyny lukion, niin eipä se töitä takaa. Oon kanssa ollu vajaa kolme vuotta kotona kun esikoinen on vähän yli 2 vee.

kannattaa harkita, onko lisälapsien tekeminen järkevää, jos on vähäiset tulot. jos olet nuori, ehdit lisääntyä myöhemminkin. (eikä välttämättä lapsia saa tehtyä tilaamalla). opiskelunhan voi laittaa holdiin mammaloman ajaksi. opiskelu ammattiin kannattaa aina.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
kannattaa harkita, onko lisälapsien tekeminen järkevää, jos on vähäiset tulot. jos olet nuori, ehdit lisääntyä myöhemminkin. (eikä välttämättä lapsia saa tehtyä tilaamalla). opiskelunhan voi laittaa holdiin mammaloman ajaksi. opiskelu ammattiin kannattaa aina.

Olen 26v.

Ja tiedän oikein hyvin, miten vaikeaa lasten saaminen voi olla. Me ei saada lapsia luomusti, ei olla koskaan saatu. Meille lapset tehdään, siis todella TEHDÄÄN hoidoilla. Jokainen vuosi heikentää mahdollisuuksia onnistua...

Ehkä voisin tehdä niin, että aloitan koulun, ja katson miltä se alkaa tuntumaan. Voihan olla, että opiskelun aikana koko vauvahaave painuu taka-alalle, mutta jos ei, niin voihan sitä sitten pitää valivuoden.

Yhteistyössä