Oppisopimus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Heippa!
Auttakee minua ! Oon vähän hukassa ton oppisopimus jutun kanssa, et kuin pääsee oppisopimuksella töihin? Sen oon jostain kuullu, et oppisopimuksen tekijän on itse hommatava työpaikka... Mites sen palkan kanssa? Onko työnantaja velvollinen maksamaan sen palkan vai joutuuko sitten jotain tukirahoja hakeen? Hitto oon ihan pihalla ja haluisin syksyllä alottaa oppisopimuksella koulunkäyntiavustajaks.

[QUOTE="vieras";26376307]Heippa!
Auttakee minua ! Oon vähän hukassa ton oppisopimus jutun kanssa, et kuin pääsee oppisopimuksella töihin? Sen oon jostain kuullu, et oppisopimuksen tekijän on itse hommatava työpaikka... Mites sen palkan kanssa? Onko työnantaja velvollinen maksamaan sen palkan vai joutuuko sitten jotain tukirahoja hakeen? Hitto oon ihan pihalla ja haluisin syksyllä alottaa oppisopimuksella koulunkäyntiavustajaks.[/QUOTE]

Juu sinun on itse etsittävä työpaikka. Suosittelisin sinua soittamaan paikkakuntasi sivistystoimen/koulutoimenjohtajalle ja esittelet asiasi. Palkan maksaa työnantaja, mutta hän saa täydestä palkasta vähentää maksimissaan 10 %, koska et ole pätevä vielä. Sitten kun saat koulutuksesi loppuun, saat täyttä palkkaa.

Tsemppiä!

Yhteistyössä