ORPO määräsi, että mamuista ei saa puhua negatiivisesti. Suomi uusi Pohjois-Korea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta tässä vedettiin överiks. Olis ollut monia muitakin kikkoja mitä olisi voinut käyttää.
Nyt hallitus näyttää taitamattomalta, eikä nauti kansan luottamusta....näinkö sen piti siis mennä?
En tiedä mitä tarkoitat, toi hallitushan on minusta paska, mutta nostan kyllä silti hattua niille, miten järkevästi ovat osanneet puhua medioille tästä pakolaistulvasta.
Paineet on kovat ja taakka valtava, mutta onneksi ovat senverran fiksuja ammattilaisia, Orpo ja kaikki muutkin ministerit, että eivät ole sortuneet nuolemaan ääriaineksia. En ole ainakaan sellasta huomannut. Toivottavasti sama linja jatkuu. Muuten on piru irti. Sitä kai ei toivo kukaan.
Viranomaisten ja poliitikkojen tehtävä on pitää jäät hatussa tilanteessa kuin tilanteessa.
Mä noudatan samaa linjaa omassa elämässä, en ole oikein käsittänyt, miksi ihmiset haluavat velloa hysteriassa, saako siitä jotain kiksejä. Mä olen niin rento tyyppi, että kaivan foliohatun kaapista vasta, kun katto romahtaa niskaan, näen liian vaivalloisena sen että eläisin kuilun partaalla ilman kuilua.

Raha ratkaisee. Jos Euroopalla ei olisi omia intressejä pelissä niin mikään inhimillinen kärsimys ei voisi päättäjiä vähempää kiinnostaa, mutta aina kun kriisissä on pelissä joko geopoliittiset tai taloudelliset intressit niin jo liittyy soppaan niin EU kuin USA. Harmi vaan että tää hanke tulee lässähtämään tavalla, josta maksaa ihan kaikki. Enkä tarkoita pelkästään taloudellista pannukakkua vaan Euroopassa tullaan lahtaamaan väkeä ihan urakalla vielä 15 vuoden sisällä.

Surullista, mutta totta. Seuraavat 20 vuotta tulevat olemaan rankkoja ja väkivaltaisuuksilta, ylilyönneiltä ja vainolta ei ehkä enää voida välttyä.

En tiedä mitä tarkoitat, toi hallitushan on minusta paska, mutta nostan kyllä silti hattua niille, miten järkevästi ovat osanneet puhua medioille tästä pakolaistulvasta.
Paineet on kovat ja taakka valtava, mutta onneksi ovat senverran fiksuja ammattilaisia, Orpo ja kaikki muutkin ministerit, että eivät ole sortuneet nuolemaan ääriaineksia. En ole ainakaan sellasta huomannut. Toivottavasti sama linja jatkuu. Muuten on piru irti. Sitä kai ei toivo kukaan.
Viranomaisten ja poliitikkojen tehtävä on pitää jäät hatussa tilanteessa kuin tilanteessa.
Mä noudatan samaa linjaa omassa elämässä, en ole oikein käsittänyt, miksi ihmiset haluavat velloa hysteriassa, saako siitä jotain kiksejä. Mä olen niin rento tyyppi, että kaivan foliohatun kaapista vasta, kun katto romahtaa niskaan, näen liian vaivalloisena sen että eläisin kuilun partaalla ilman kuilua.
(y)(y)(y)

Kukaan tuskin haluaa ministerien kiihottavan yhtään ketään ketään vastaan tai väkeä riehumaan kaduille. Mutta näyttää sille, että tällä politiikalla niin tulee tapahtumaan piakkoin... valehtelu, huijaaminen, vähättely ja suoranainen kusettaminen ei rauhoita kansaa vähääkään.

Mutta tosiasia on, että tässä on isot virat ja rahat kyseessä...kyllähän nuo motivoivat tekemään hätiköityjä päätöksiä.

Innolla odotan kun Britit sanovat heipat EU:lle....miten Stubbin naama vääntyy kun kaiken järjen mukaan Suomikin eroaa....

Ruotsi typeränä täyttää maatansa ja odottaa, että EU maksaa.
Jos ja KUN EU hajoaa niin mitenhän Ruotsille käyp.:rolleyes:
Sillä alkaa olla jo vähän kiirus lypsää rahaa, ja paljon.

Todistettavasti tämä hyssyttely on tehonnut pieneen vähemmistöön.

Näihin onnettomiin, jotka eivät ole kovin uteliaita tietämään mitä ympärillä tapahtuu, ja näihin, jotka suvaitsevat vain siksi että vaikuttaisivat suvaitsevaisilta.
Järjellä ja realismilla ei ole näiden ihmisten kanssa mitään tekemistä.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Mutta tosiasia on, että tässä on isot virat ja rahat kyseessä...kyllähän nuo motivoivat tekemään hätiköityjä päätöksiä.

Innolla odotan kun Britit sanovat heipat EU:lle....miten Stubbin naama vääntyy kun kaiken järjen mukaan Suomikin eroaa....

Ongelmahan on se, että kansat alkaa pikkuhiljaa kääntyä valtionjohtojaan vastaan. Niin Saksassa, Ruotsissa ja Englannissa. Kuten myös Suomessa. Valtion päämiehet ei nauti suurtakaan luottamusta.
Tä homma leviää käsiin. Se alkaa Saksasta... EU:n hajoaminen saattaa olla pienin vahinko.

Mä en malttais odottaa 2017 kun britit viimein äänestää EU:sta eroamisesta, mikä tulee tällä menolla toteutumaan lähes varmasti. Siitä käynnistynee dominoefekti, joka lopulta päättää tän älyvapaan liittovaltio-projektin. Back to basics - omat valuutat, omat laskut ja omat rajat.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Näihin onnettomiin, jotka eivät ole kovin uteliaita tietämään mitä ympärillä tapahtuu, ja näihin, jotka suvaitsevat vain siksi että vaikuttaisivat suvaitsevaisilta.
Järjellä ja realismilla ei ole näiden ihmisten kanssa mitään tekemistä.

Se on helpompi elää siinä omassa kuplassa ja uskoa kaikki mitä "auktoriteetit" milloinkin sattuu syöttämään. Tällaiset ihmiset vapautuvat kaikesta vastuusta, koska ovat aina valmiita heittäytymään jonkun muun käsivarsille ja toimimaan kuten käsketään.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Järkevästi???
Elämmekö jossain rinnakaistodellisuudessa vai miten tämä on selitettävissä?
Sipilältä ei ole saanut mitään selvitystä siitä, miten homma aiotaan hoitaa, miten kauan pakolaisia tänne otetaan ja miten homma aiotaan maksaa. Sipilä toistelee vain kliseisiä mantroja "yhdessä selviämisestä" ja toivoo, ettei kukaan huomaa, että hänen puheessa ei oke asiasisältöä nimeksikään.
Orpo on änkyttänyt epämääräisiä päästä keksittyjä lukuja maksimi-pakolaismäärästä, mutta muuten vain hermostuneena myhäilee, kun asiasta jotain kysytään.
Soini on vetäytynyt koko hommasta, ja vain toivoo pystyvänsä minimoimaan perussuomalaisten takinkääntö-maineen vahingot.

Sekö sinusta on järkevää, että asiasta ei puhuta eikä ongelmalle tehdä mitään?

Eikö aloitus koskenut sitä miten poliitikot käyttäytyvät mediassa, ei politiikasta? Vaihtuiko aihe jo ihan muuksi?
Mä puhuin itse siitä millalailla valtiojohdon tulee käyttäytyä mediassa ja kansan edessä, en politiikasta.

t. se onnellinen lähiövalas

Mä en malttais odottaa 2017 kun britit viimein äänestää EU:sta eroamisesta, mikä tulee tällä menolla toteutumaan lähes varmasti. Siitä käynnistynee dominoefekti, joka lopulta päättää tän älyvapaan liittovaltio-projektin. Back to basics - omat valuutat, omat laskut ja omat rajat.

Toki tämä aiheuttaa hetkellisen syöksykierteen kaikille EU- maille, mutta eiköhön sieltä aallonpohjalta päästä nousemaan harjalle....

Varmasti löytyy paljon maita, joissa johtajat lietsovat kansaa tekemään kauheuksia, Suomi ei kuulu onneks niihin maihin.
Mitenkäs Ruotsi? Kuuluuko noihin maihin?
Kösittääkseni siellä valtionjohto on kaukana vihan litsomisesta, mutta silti tekevät jo asialle jotain. Ruotsi on ilmoittanut, että ei pysty enää järjestämään majapaikkoija, joten jos maahan tulee, joutuu itse järjestämään majoituksen.

Mutta nythän on niin, että politiikkoja ohjailee myös paremmat virat ja räkkylä!
Tämä on tullut ihan julkisuuteen. Sinäkään et ole voinut tältä tiedolta välttyä.
Ehkä he eivät kiinnitä tällä hetkellä huomiota tarpeeksi siihen, millainen kuva heistä jää historiaan....

Mitenhän luulet, että ne päätökset, mitä tällä hetkellä tehdään ovat oikeita, hyvinvointivaltion, turvallisuuden, ja talouden kannalta, kun nuo omat intressit on myös täytettävä....

En voi mitenkään uskoa, että suomalaiset, orjan lailla, ottaisivat vastaan mitä tuleman pitää....kyllä kansalainen protestoi, ja se on mielestäni ihan normaalia sekä fiksua tässä tilanteessa.

Mä en usko Britannian eroavan EU:sta, vaan britit lypsävät taas itselleen lisää etuja jotka muut, ml Suomi, maksavat.

Kyllä.
Enkä paheksu yhtään. EU on liian sekalainen seurakunta tällaisena.

Eiköhän me neuvotella vähän sopivampi liitto joidenkin muiden eronneiden maiden kanssa.

Harmi että Ruotsi on tuollainen perseenreikä. Sehän on melko luonnollinen vaihtoehto Suomen liittolaiseksi. Liittolaisuus varmaan velvoittaa meitä ottamaan ne ylimääräiset tulokkaat, joita Ruotsi ei handlaa.:D
Mitähän me voitas vaatia vastapalvelukseks.:rolleyes:

Järkevästi???
Elämmekö jossain rinnakaistodellisuudessa vai miten tämä on selitettävissä?
Sipilältä ei ole saanut mitään selvitystä siitä, miten homma aiotaan hoitaa, miten kauan pakolaisia tänne otetaan ja miten homma aiotaan maksaa. Sipilä toistelee vain kliseisiä mantroja "yhdessä selviämisestä" ja toivoo, ettei kukaan huomaa, että hänen puheessa ei oke asiasisältöä nimeksikään.
Orpo on änkyttänyt epämääräisiä päästä keksittyjä lukuja maksimi-pakolaismäärästä, mutta muuten vain hermostuneena myhäilee, kun asiasta jotain kysytään.
Soini on vetäytynyt koko hommasta, ja vain toivoo pystyvänsä minimoimaan perussuomalaisten takinkääntö-maineen vahingot.

Sekö sinusta on järkevää, että asiasta ei puhuta eikä ongelmalle tehdä mitään?

Mä vähän luulen että se mitä jotkut teistä toivoisi poliitikkojen sanovan, ei tule tapahtumaan. Ja onneksi näin on. Muutenhan tässä maassa pääsisi piru irti.
Politiikka on mitä se on, ei se kuitenkaan kuulu ministerien tehtäviin lietsoa median kautta paniikkia kansalaisiin. Jos paniikkia on, se pidetään kulissien takana.
Kova työ siellä on käynnissä tälläkin hetkellä, että tähän saataisiin ratkaisuja. Ei kai kukaan luule että se olisi helppoa ja tapahtuisi sormia napauttamalla.
Poliittisiin kantoihin katsomatta, nyt olisi korkea aika näyttää sitä oikeaa isänmaallisuutta ja lopettaa paniikkipaskominen. Pientä on luotto Suomeen, jos tämä asia syöksee kansan aukomaan ranteitaan. :D
Jos ministerit olisi yhtä levottomia kuin jotkut teistä, eihän siitä tulisi yhtään mitään. Se työ vaatii hermoja ja asiallista neutraalia käytöstä mediassa.

Eikö aloitus koskenut sitä miten poliitikot käyttäytyvät mediassa, ei politiikasta? Vaihtuiko aihe jo ihan muuksi?
Mä puhuin itse siitä millalailla valtiojohdon tulee käyttäytyä mediassa ja kansan edessä, en politiikasta.

t. se onnellinen lähiövalas

Nähtävästi aihe siirtyi palstan mv-triangelin toimesta jo aivan toisaalle.
Nyt tulee sellasta 30 sivua triangelirakastelua mamuvihahengessä, pelastukoon ken voi. :D

Mä en usko Britannian eroavan EU:sta, vaan britit lypsävät taas itselleen lisää etuja jotka muut, ml Suomi, maksavat.
Mä kans ajattelin ekaks noin, mutta nyt olen tullut toisiin ajatuksiin.
Kyllä niillä alkaa jo tunnelma vähän kiristymään noiden turistien johdosta, eikä EU:ssa oikein päästä fiksuihin ratkaisuihin.

Jos olen käsittänyt oikein niin kaikilla mailla on myös tiedossa se, että EKP:n löyhässä hirressä ei ole kiva roikkua. Siihenhän ollaan kovaa vauhtia menossa, koska lainaa on pakko ottaa kokoajan enenevässä määrin lisää.

Ei ole mitään järkeä jäädä odottelemaan, että EU:sta muodostuu kokonaisvaltainen liittovaltio, jossa on vielä yhtenäisemmät lait etc.
Tuohan olisi ihan absurdia tällä maiden kokoonpanolla.

Viimeksi muokattu:

Juuri näin. (y)

Se on helpompi elää siinä omassa kuplassa ja uskoa kaikki mitä "auktoriteetit" milloinkin sattuu syöttämään. Tällaiset ihmiset vapautuvat kaikesta vastuusta, koska ovat aina valmiita heittäytymään jonkun muun käsivarsille ja toimimaan kuten käsketään.
Sääliks käy ja eihän orjiakaan voi oikeastaan syyttää orjuudestaan.(n)

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Nyt tulee sellasta 30 sivua triangelirakastelua mamuvihahengessä, pelastukoon ken voi. :D
d025.gif

LMM, take it easy. Ei tässä mamuja vihata. Mehän puhutaan politiikasta.:)
Ymmärrän kyllä, jos et sittenkään halua osallistua keskusteluun, vaikka sulla onkin kokopäivä aikaa.:D
Sulla on kiire seuraavaan ketjuun päästä ulisemaan kuinka rasisteja ihmiset ovat, koska ovat huolissaan Hallituksen sekoilusta.:D