Ostettiin talo, elämä solmussa, mitä mä teen? Pitkä tilitys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virheen tein
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

virheen tein

Vieras
Pää on aivan sekaisin nyt.
Ollaan miehen kanssa oltu kuutisen vuotta yhdessä, ekat 3 vuotta onnellisesti. Mulla ikää jo sen verran, että miehen väsyttämänä suostuin lapsiin, niitä on nyt 2 alle 3-vuotiasta.

Onnellinen en ole ollut tosiaan pitkään aikaan, pääsyynä (ja ainoa syy) tähän on juurikin mies. Ekat vuodet meni ihan mukavasti, lukuun ottamatta miehen seksitekstailuja toiselle vuoden yhteiselon jälkeen. Rukoili ja ruikutti, että annoin anteeksi, mutta jäihän se hiertämään. Luottoa ei ole sinne päin juuri lainkaan. Ja itseasiassa ei enää haittaisi mitään, vaikka panisi ketä, kunhan ei kotiin tuo...
Pahin ongelma tuon ukon kanssa on se, ettei se voi sietää minun kolmea kissaani. Aluksi esitti jopa pitävänsä niistä, mutta nykyään touhu on sitä, että lähinnä uhkailee ottavansa hengen niiltä. Nyt joku ehdottaa, että luovu niistä niin kaikki muuttuu paremmaksi, kuten mieskin on vaatinut jo useamman vuoden, mutta ei onnistu. Ja en edes usko, että tämä tästä enää miksikään muuttuu. Jos kissat katoaisivat, mies keksisi uuden syyn olla vaikea.

Yksi esimerkki eiliseltä: Olin suihkussa illalla lasten mentyä nukkumaan ja samalla ruokin nuo kissat ja siivosin hiekkalaatikot sekä tyhjensin pyykit rummusta. Aikaa tähän meni yhteensä noin 8 minuuttia. Mies katseli telkkaria ja söi iltapalaa eri kerroksessa, mutta samassa lasten kanssa. Kuulin lopetettuani suihkun, että poika itki sängyssään ja oletin luonnollisesti, että mies menee tutin antamaan lapselleen, että se rauhoittuu. Itku vaan jatkui ja hetken kuluttua ukko rääkäisi, että mikä minulla oikein kestää? Totesin, että olen suihkussa, en nyt pääse lasta hiljentämään. Lapsi itki vaan kovempaa, joten pakko oli keskeyttää pyykkitouhut ja tulla hiljentämään poika. Ja mitä tekee mies? Istuu edelleen tv:n ääressä ja mässyttää ruokaansa. Totesi mulle, että jos sulla ei ois kissoja, niin olisit 10 minuuttia nopeammin selvinnyt hiljentämään lapsesi.. Eli miehen laiskuus käännettiin kissojen syyksi.
Poika ei enää suostunut hiljenemään, joten mulla menikin sitten puolisen tuntia aikaa siihen, että sain sen nukahtamaan. Mies tuli muina miehinä kyselemään jotain puutaheinää siinä samalla ja ärähdin, että ei vois vähempää nyt kiinnostaa juttus, niin ukko suutahti ja ilmoitti, että hän on nyt niiiiiin kypsä noihin kissoihin, että jos en nyt hiljene, niin menee lopettamaan ne samantien.

Ja tällasta on siis meidän onnellinen yhteiselämämme. Tuossa tilanteessa kissat eivät olleet tehneet yhtään mitään, mutta kunhan sai äijä taas räjähdettyä niin oli kai tyytyväinen. Ja luonnollisesti ukko nukkui taas sohvalla.
Tätä samaa paskaa tulee eteen säännöllisen epäsäännöllisesti, ja jos asiasta yrittää keskustella niin ukko suutahtaa ja ilmoittaa menevänsä tappamaan kissat. Yritä tässä nyt sitten keskustella sivistyneesti. Ja vaikka se välillä hillitseekin itsensä, niin nämä kaikki hermostumiskerrat on kyllä hyvin mulla mielessä.

Minkäänlaista läheisyyttä meillä ei ole ollut muutamaan vuoteen. Ei pussailua, ei halailua, ei edes minkäänlaista koskettelua. Mua ällöttää pussata sitä, koska se ei huolehdi hampaiden harjauksesta. Ja sen näkee.
Seksi menee kaavalla mies työntää kätensä jalkoväliini, hinkuttaa hieman, pungertaa hetken takaapäin ja lähtee pesulle. Ihanaa.

Lasten hoitoon tuo osallistuu ajoittain, mutta 95 prosenttisesti lapset hoidan minä myös miehen ollessa kotona. Tässä yksi ilta oli sukulaispariskunta lapsineen käymässä ja minä keittiössä valmistelin sapuskaa ja nuorempi lapsista oli miehen sylissä koska itkeskeli lattialla. Hetken päästä mies sähähti mulle, että tule ny ottaa tää kakara! Lapsi hieman itki ja isänsä ei sitä sitten sietänyt. Vieraat katsoivat suht säälivästi minua.

Mutta asiaan. Ostettiin siis talo. Tyhmä minä. Mies lupaili parantavansa tapansa ja kissat saavat elellä mukamas onnellista elämää siellä. Minä suunnittelin verkottavani pienen pätkän kuistia, jotta kissatkin saavat ulkoilmaa haistella ja saavat hieman virikkeitä. Nyt on sitten miehen kommentit olleet luokkaa: minun talooni ei kissahäkkejä tule. Minun talossani opetat kissat käymään ulkona tarpeillaan. Minun talossani siivoat kissojen hiekkalaatikon tunneittain, ettei vain tule toisen kissan tehtyä tarpeitaan lattialle. Seuraavaksi odotan jotain, että minun talossani kissat elävät pienessä häkissä pihan perällä... Vai jokohan se sano sen...?
Ja tätä samaa paskaa tulee nyt joka päivä. Ja me ei olla vielä edes muutettu!
Ja korostanpa nyt vielä, että nuo ovat aivan tavallisia sisäkissoja, ei mitään hulluja riiviöitä jotka repivät joka paikan ja raatelevat lapsia.

Mä tiedän nyt, että jos elämä on tota, niin en tule jaksamaan. Mutta miten hitossa sieltä poiskaan pääsee? Lainaa on kymppitonnin verran enemmän kun mitä talosta maksettiin ja vaikka tarkoitus onkin pintarempata ja arvo varmaan vähän nousee niin ei tarpeeksi. Eli taloa ei kannata laittaa heti myyntiinkään.
Mitä mä teen? Eikä kannata sanoa, että olisit miettinyt aiemmin.

Ja terveisiä tutuille, tätä tämä todellakin on :(

Voisko sen talokaupan vielä perua? Ei kuulosta kovinkaan onnelliselta tuo elämä. Ehkä mieskin tajuaisi, että olet tosissasi, kun hän ei pääsiskään muuttamaan omaan taloonsa.

Pitkä tilitys, mutta tilanne kuulostaa siltä, että pidempikin tilitys olisi paikallaan. Hengähdä hetki ja lue tekstisi jonkun toisen silmin. Mitä jos ystäväsi tai siskosi olisi kirjoittanut tarinan?

Jos eläisin tilanteessasi, kokisin itseni todella uhatuksi ja pelkäisin. Mies käyttää silmitöntä valtaa ja kissat ovat vain väline vallan vahvistamiseksi. Niin kuin itsekin sanoit, jos kissoja ei olisi, hän keksisi jotain muuta - ehkä lapset? Tosin hänhän käyttää lapsia sinun hallitsemiseesi jo nyt. Jos lapsi itkee, äidillä on tekemistä ja isä on joutavana, normaalissa, terveessä perheessä on itsestäänselvää, että isä menee lapsen luo. Jos ja kun isä huudattaa lasta vain pompotellakseen naista ja vahvistaakseen otettaan tätä alistaakseen, tilanne on todella vääristynyt. Mies käyttää paljon vihapuhetta paitsi kissoista (tappaminen jne.), myös lapsista ("kakara") ja luultavasti sinustakin. Paitsi sinua, ympäristö rasittaa suunnattomasti pieniä lapsianne. Ympäristö, jossa vanhempien suhde on kylmä ja väkivaltainenkin ja lapset joutuvat vihamielisesti kohdelluiksi ja vallankäytön välikappaleiksi, ei tosiaankaan ole lasten kehityksen kannalta turvallinen.

Tilanne vaikuttaa mahdottomalta ja onkin hankala. Tilanteessanne velkavankeus olis kuitenkin ihan yks hailee, elät niin kammottavassa parisuhteessa ja perhetilanteessa, ja niin elävät lapsennekin. Ymmärrän hyvin, että olit toiveikas, kun mies lupaili parempaa tulevaisuutta, ja halusit hyvään uskoen yrittää talon ostamista, kun sen kerran piti korjata asiat. Olet nyt huomannut, että se osoittautui virheliikkeeksi, ja ilmeisesti suunta on koko ajan pahempaan päin. Jonain päivänä puheet voivat muuttua teoiksi.

Haluatko todella elää ja antaa lastesi elää perheessä, jossa tappamisella uhkaaminen on arkea ja jossa vanhemmat tuntevat syvää inhoa toisiaan kohtaan? Aina löytyy jokin muu ratkaisu, vaikka se ensin toivottomalta tuntuisikin, kun talo on juuri ostettu ja velkaa on paljon. Aina löytyy ratkaisu.

Jaksamista.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Niin, luultavasti mies keksii uuden syntipukin jos kissat lähtee.
Exä vihasi koiraani yli kaiken (karvaa lattialla, koira haisee, koira vie liikaa aikaani) , ja kun lopulta suostuin viemään koiran "sijaiskotiin" vanhempieni luo, alkoi nälviminen ulkonäöstä, harrastuksista, huonosti tehdyistä kotitöistä... Meillä ei onneksi ollut lapsia eikä yhteistä omaisuutta, helpompi oli erota.

Miksi mies kokoajan sanoo miten pitää toimia? Avaa nainen suusi ja pistä vastaan. Talo on ihan yhtälailla sinun, kuin miehen. Lapsetkin on miehen ihan yhtälailla kuin sinun. Jos haluat jatkaa yhdessä miehen kanssa istuisin alas ja juttelisin asiat selväksi. Miehen on hyväksyttävä kissasi, hoidettava lapsia ja talo on myös sinun.

[QUOTE="Kumikameli";22254823]Miksi mies kokoajan sanoo miten pitää toimia? Avaa nainen suusi ja pistä vastaan. Talo on ihan yhtälailla sinun, kuin miehen. Lapsetkin on miehen ihan yhtälailla kuin sinun. Jos haluat jatkaa yhdessä miehen kanssa istuisin alas ja juttelisin asiat selväksi. Miehen on hyväksyttävä kissasi, hoidettava lapsia ja talo on myös sinun.[/QUOTE]

Ei se juttelemalla perusluonne mihinkään muutu!!!!!

Sun mies tarvii todella apua itelleen, ei tuollanen tervettä ole.

Meillä on koiria ja vaikka mun mies ei niin kauheesti niistä tykkää niin hän tietää että koirat on mulle erittäin rakkaita. Joskus meinas uhkailla tekevänsä jotain koirille, mulla kilahti ja mies näki mun silmistä että mä olen valmis menemään melko pitkälle lasteni ja koirieni takia. (Lapsia ei siis ole koskaan uhkaillut) Mä olen tehnyt selväksi että sillä on omat rientonsa jotka on sille niiiiiiiin tärkeitä niin sillon on turha käydä nassuttamaan mun koirista. Ihminen joka uhkailee viatonta luontokappaletta on sairas!!

Jos olisin sinä niin en todellakaan ostaisi taloa tollasen miehen kanssa. Sun mies ei näköjään arvosta paskan vertaa sitä että kissat on sulle tärkeitä. Arvostaako miehesi sinua ollenkaan? Tilanne ei tuosta parane, pahenee vaan jos talon ostatte... :hug:

[QUOTE="Kumikameli";22254823]Miksi mies kokoajan sanoo miten pitää toimia? Avaa nainen suusi ja pistä vastaan. Talo on ihan yhtälailla sinun, kuin miehen. Lapsetkin on miehen ihan yhtälailla kuin sinun. Jos haluat jatkaa yhdessä miehen kanssa istuisin alas ja juttelisin asiat selväksi. Miehen on hyväksyttävä kissasi, hoidettava lapsia ja talo on myös sinun.[/QUOTE]
Vastaan pistäminen on vaikeaa, sillä jos nainen avaa suunsa, niin mies sanoo: "jos et nyt hiljene, niin menen lopettamaan kissat."
Keskustelusta voisi olla apua, mutta sen pitäätapahtua silloin, kun mitään riitaa ei ole päällä ja kun kumpikin on rauhallinen.

Kaupat on siis jo tehty eli kauppaa ei voi purkaa. Tarviiko mun alkaa toivomaan, että sieltä löytyis joku iso vika, jota ei kuntotarkastuksessakaan tullut esiin, niin sais kaupan purettua?

[QUOTE="vieras";22254888]Vastaan pistäminen on vaikeaa, sillä jos nainen avaa suunsa, niin mies sanoo: "jos et nyt hiljene, niin menen lopettamaan kissat."
Keskustelusta voisi olla apua, mutta sen pitäätapahtua silloin, kun mitään riitaa ei ole päällä ja kun kumpikin on rauhallinen.[/QUOTE]

Näin juuri. Enkä mä tiedä, että oisko tosta tekemään mitään noille kissoille, mutta en viitti kokeillakaan. Suutuspäissään taitaa olla kaikki mahdollista.
On kokeiltu keskustella rauhallisesti, mutta ei siitä ole mitään apua. Joko ukko hermostuu kuitenkin ja tilanne päättyy tohon samaan, tai sitten se lupaa muuttua ja huomenna palataan taas vanhaan. Eli ei mitään apua.

Lisäksi tuossa miehessä on yksi omituinen luonteen piirre. Musta tuntuu, että se ei kykene olemaan empaattinen lainkaan. Lapsia lohduttaa, jos niihin sattuu, mutta esim. kerran kävi niin, että yksi kissoista vaikutti olevan kovin sairas ja pelkäsin jo, että miten vakavasta sairaudesta onkaan kyse. Mies hihkui, että jeee, nyt se kissa kuolee, pääsen eroon siitä. Että näin. Minä siis suunnilleen itkin huolesta ja toinen lällättää riemusta vieressä.
Samoin isäni sairastui vakavasti ja olin hieman maassa asiasta. Mies ei ottanut asiaa edes puheeksi ja jos minä asiasta jotain juttelin, en saanut minkäänlaista vastausta tai keskustelua. Siis ignoorasi täysin koko aiheen. Outoa?

Kyllä mä tossa kohtaa pistäisin hopeat jakoon. Kirjoituksesi perusteella mulle tuli mieleen yksi perustavanlaatuinen kysymys: MIKSI sä olet vielä tuon miehen kanssa? Teidän välillänne ei tunnu olevan enää muuta kuin halveksuntaa ja julmuutta, läheisyys ja rakkaus on puuttunut kuvioista jo vuosia(?).

Ja tosiaan, mies selkeästi yrittää alistaa sinua niin noiden kissojen kuin lastenhoidonkin suhteen. Sinun pitää miehen mukaan toimia niin kuin hän haluaa ja muiden lailla olen varma siitä, että jos kissat lähtevät, niin mies siirtää tuon vallankäyttönsä kohteeksi jonkun muun asian. Kyse ei loppupeleissä ole sun kissoistasi (vaikka mies ei niistä pidäkään), vaan vallasta. Mies keksisi sata muuta asiaa, jota kontrolloida elämässäsi.

Vaikka mulla ois tommosen äijän kanssa mitä yhteistä omaisuutta tahansa, ottasin eron. Ei pitelis yhdessä yhteiset velat eikä talot.

Sulla on vain yksi elämä, älä todella jaa sitä tommosen paskiaisen kanssa, vaan ryhdy heti toimeen. Olet varmasti onnellisempi lastesi ja kissojesi kanssa ilman miestäsi!

Mistä miehen käytös johtuu? Onko hänellä ankea ja traumaattinen lapsuus? Se ei tietenkään muuta asiaa muuksi, mutta tilanteen arviointi voisi helpottua, kun tietäisi, että onko mies luonnostaan tuollainen vai onko taustalla jotain traumaattista.

kumpi on tärkeämpi - lasten tuleva mielenterveys vai sinun pelot =voi kun on se talovelkakin, ja sitten se kun juutut ihmettelemään miksi mies toimii noin, sensijaan että ihmettelisit mikset mene jo, kun mies on häiriintynyt. empatiakyvyttömyys osoittaa asian, on selvä tunnusmerkki eikä outo luonteenpiirre.

[QUOTE="horsma";22254803]Pitkä tilitys, mutta tilanne kuulostaa siltä, että pidempikin tilitys olisi paikallaan. Hengähdä hetki ja lue tekstisi jonkun toisen silmin. Mitä jos ystäväsi tai siskosi olisi kirjoittanut tarinan?

Jos eläisin tilanteessasi, kokisin itseni todella uhatuksi ja pelkäisin. Mies käyttää silmitöntä valtaa ja kissat ovat vain väline vallan vahvistamiseksi. Niin kuin itsekin sanoit, jos kissoja ei olisi, hän keksisi jotain muuta - ehkä lapset? Tosin hänhän käyttää lapsia sinun hallitsemiseesi jo nyt. Jos lapsi itkee, äidillä on tekemistä ja isä on joutavana, normaalissa, terveessä perheessä on itsestäänselvää, että isä menee lapsen luo. Jos ja kun isä huudattaa lasta vain pompotellakseen naista ja vahvistaakseen otettaan tätä alistaakseen, tilanne on todella vääristynyt. Mies käyttää paljon vihapuhetta paitsi kissoista (tappaminen jne.), myös lapsista ("kakara") ja luultavasti sinustakin. Paitsi sinua, ympäristö rasittaa suunnattomasti pieniä lapsianne. Ympäristö, jossa vanhempien suhde on kylmä ja väkivaltainenkin ja lapset joutuvat vihamielisesti kohdelluiksi ja vallankäytön välikappaleiksi, ei tosiaankaan ole lasten kehityksen kannalta turvallinen.

Tilanne vaikuttaa mahdottomalta ja onkin hankala. Tilanteessanne velkavankeus olis kuitenkin ihan yks hailee, elät niin kammottavassa parisuhteessa ja perhetilanteessa, ja niin elävät lapsennekin. Ymmärrän hyvin, että olit toiveikas, kun mies lupaili parempaa tulevaisuutta, ja halusit hyvään uskoen yrittää talon ostamista, kun sen kerran piti korjata asiat. Olet nyt huomannut, että se osoittautui virheliikkeeksi, ja ilmeisesti suunta on koko ajan pahempaan päin. Jonain päivänä puheet voivat muuttua teoiksi.

Haluatko todella elää ja antaa lastesi elää perheessä, jossa tappamisella uhkaaminen on arkea ja jossa vanhemmat tuntevat syvää inhoa toisiaan kohtaan? Aina löytyy jokin muu ratkaisu, vaikka se ensin toivottomalta tuntuisikin, kun talo on juuri ostettu ja velkaa on paljon. Aina löytyy ratkaisu.

Jaksamista.[/QUOTE]

Näin juurikin, oma, lasten ja eläinten hyvinvointi menevät kaiken muun edelle.

Entäpä jos laitat niin sanotusti kovan kovaa vasten ja sanot, että nyt on tultu siihen pisteeseen, että joko tätä meidän suhdetta lähdetään selvittelemään ulkopuolisen avun voimin, tai muuten sun on vaan pakko lähteä, oli velkaa, ostoja tai ihan mitä vaan.
Näin ei einää voi eikä jatku.

Jos ei tähän toinen suostu, olen kyllä sitä mieltä, että sun olis ihan oikeasti syytä vakavasti ottaa tämä asia ja lähteä. Sun mieshän polkee sua maanrakoon ja yrittää viedä sulta omanarvon tunnon miten vaan ikinä pystyykin.

Nyt et enää huomioi miestä, vaan elät ikäänkuin elämääsi itsellesi ja lapsillesi, ei mene kauaa kun tuon mieskin huomaa, ja alkaa joko todella miettiä omaa tapaansa elää ja olla, tai sitten se on hän joka siitä suhteesta haluaa ulos.

Voin henk.koht kertoa, että minulle on tuo neuvo annettu, sen lisäksi, että sanottiin, ettei koskaan ikinä tässä tilanteessa pidä esim itkeä tai näyttää heikolta miehen edessä. Meillä tämä todellakin toimi (vaikka meillä ei tilanne ollut ihan teidän kaltainen), mies alkoi selkeästi ihmettelemään ja miettimään, että mikäs tämä kuvio nyt on, ei kitenkaan siitä mitään minulle sanonut.

Meillä vaan alkoi olemaan menoja äiti+lapset, mies kun tuli kotiin milloin sattui, ilman mitän erillistä ilmoitusta, jään tallille tmv. Saatoin vaan todeta, ttä, ai olisitko säkin halunnut ruokaa jne jne.
Jonkun aikaa meni, kunnes mun mies ottia itse asian puheeksi, kun hän tunsi olonsa ulkopuoliseksi. Näinkin "yksinkertaisilla" asioilla sai meidän miehen tajuamaan, että tämän pitäisi olla jonkinlainen tiimi, ei niin ,että yksi tekee mitä huvittaa ja loppuporukka vaan myötäilee.

Todellakin rupesin tekemään asioita vaan omaksi ilokseni, tätä kautta rupesin myös itse tuntemaan iotseni ja oloni paremmaksi, enkä enää antanut toisen tekemisten vaikuttaa itseeni.
Kyllä, otin tietoisen riskin, joko syteen tai sitten ei, mutta jotakin täytyy tapahtua, mellä tämä toimi.

Hirmuinen sepustus, mutta tulipahan sanottua.
Toki jos haluat oikeasti jonkun kanssa pöristellä asiasta enemmänkin, voit laittaa vaikka yv:tä, minä jaksan kuunnella (tai lukea).
Helppoa kun ei ole ollut tässäkään kämpässä.
:hug:

Talokaupat oli kyllä hirveä virhe.

Miehelläsi on itsensä kanssa ongelmia, sinä olet vain pelinappulana. Syy ei siis ole sinussa, vaan mies ei voi hyvin henkisesti ja on täynnä vihaa, jota ei osaa purkaa.

Pariterapiaan tai ero.

Kyllä mä tossa kohtaa pistäisin hopeat jakoon. Kirjoituksesi perusteella mulle tuli mieleen yksi perustavanlaatuinen kysymys: MIKSI sä olet vielä tuon miehen kanssa? Teidän välillänne ei tunnu olevan enää muuta kuin halveksuntaa ja julmuutta, läheisyys ja rakkaus on puuttunut kuvioista jo vuosia(?).

Ja tosiaan, mies selkeästi yrittää alistaa sinua niin noiden kissojen kuin lastenhoidonkin suhteen. Sinun pitää miehen mukaan toimia niin kuin hän haluaa ja muiden lailla olen varma siitä, että jos kissat lähtevät, niin mies siirtää tuon vallankäyttönsä kohteeksi jonkun muun asian. Kyse ei loppupeleissä ole sun kissoistasi (vaikka mies ei niistä pidäkään), vaan vallasta. Mies keksisi sata muuta asiaa, jota kontrolloida elämässäsi.

Mä oon sietänyt tätä, koska oon vaan uskonut ja toivonut, että se ihminen, johon joskus rakastuin on siellä vielä jossain. Ja että se joskus palaisi. Mutta eipä taida ilmestyä enää.

Itseasiassa hain asuntoa viime keväänä, kun tilanne oli taas kärjistynyt. Mutta jostain syystä meille ei asuntoa kaupungilta löytynyt. Johtuiskohan siitä, että hain naapurikaupungista.
Tämän jälkeen mies sai tartutettua muhunkin talokuumeen ja ystävien epäilyistä huolimatta menin sitten isoon lainaan sitoutumaan.

Hirveän paljon kiitos vastauksista, luen ajatuksella niitä tässä kun ehdin.

[QUOTE="alkup.";22255774]Mä oon sietänyt tätä, koska oon vaan uskonut ja toivonut, että se ihminen, johon joskus rakastuin on siellä vielä jossain. Ja että se joskus palaisi. Mutta eipä taida ilmestyä enää. [/QUOTE]

Tuskinpa sitä miestä johon rakastuit on koskaan ollutkaan. Jaksoi aluksi esittää parempaa ihmistä ja nyt kun olet tarpeeksi syvällä suhteessa, alkaa todellinen luonto tulemaan esiin. Talolainalla sai sut vielä syvemmälle mukaan, oikein pelottaa voiko vielä pahemmaksi muuttua. Ajattele miten tuollainen käytös vaikuttaa lapsiin.