Ostettiin talo, elämä solmussa, mitä mä teen? Pitkä tilitys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virheen tein
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
samojen asioiden kanssa painin minäkin.
sitä vaan syyllistää itteensä että ei voi viedä lapsilta isää. moneen asiaan tottuu.
sitä vaan lopettaa vaatimisen ja koittaa vaan selviytyä.
mutta se on varmaa että näin (eikä noin) voi loputtomiin jatkua.
kyllä se tilanne ratkee, ennemmin tai myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja minä myös;22286210:
samojen asioiden kanssa painin minäkin.
sitä vaan syyllistää itteensä että ei voi viedä lapsilta isää. moneen asiaan tottuu.
sitä vaan lopettaa vaatimisen ja koittaa vaan selviytyä.
mutta se on varmaa että näin (eikä noin) voi loputtomiin jatkua.
kyllä se tilanne ratkee, ennemmin tai myöhemmin.

No mä en jaksa kyllä tota murehtia, että lapsilta lähtis isä, eipä tuo kummonen siinä hommassa ole. Tuossa kun mies tuli aiemmin töistä, niin mietin mielessäni että se on valmis vaihtamaan kotiintulorituaalit yksinäiseen elämään. Tyttö juoksi niin innoissaan ukkoa vastaan ja kiljui innoissaan isiä. Ja pienempikin konttasi punttiin kiinni ja tahtoi syliin.

Ensimmäisenä tullessaan kotiin sanoi, ettei tarkoittanut mitä sanoi vaan oli pinna kireällä. Eikä ollut eka kerta kun näin tekee. Kysyin, että mitä niistä sanomistaan asioista tarkoitti. Vähän oli vastailut nihkeää, joten jatkan kyselyä. Nyt se tuolla pukee lapsia, että lähtee niiden kanssa vielä hetkeksi ulos, ja tätä ei ole tapahtunut ikinä! Kovasti se taas koittaa lepytellä...

tuttua. niiin tuttua.
tuntuu että itte puhaltaa hiileen nii toinen k*see siihen.
meilä mies tulee illalla myöhään kotiin, viettää kyllä aikaansa lapsensa kanssa, ½-1h pvässä.
jos haluan mennä jonnekkin , pitää pyytää että voitko tulla kotiin, hänellä kun on menoja niin vaan menee...

Miksi naiset venyy tällaiseen kohteluun? Lasten etu ei ole isä samassa talossa vaan isä isolla iillä!

Ota ero hyvä ihminen ennenkuin te kaikki olette traumatisoituneita.

minä en vaan tajua teitä naiset, miksi te annatte toisen tehdä tollasta? minä en päivääkään katselis tuollaista ukkoa, potkisin niin pitkälle kun pippuri kasvaa. aika surullista.

eikö teidän lapsetkin ole oikeutettu ONNELLISEEN ja TURVALLISEEN kotiin? missä ei uhkailla tappamisella? mitä teijän päässä oikein liikkuu? miksi te annatte alistaa itseänne?

:( :(

Lasten etu ei ole isä samassa talossa vaan isä isolla iillä!

Niin totta. Kukaan ei hyödy onnettomista vanhemmista, varsinkaan lapset. Lasten etu on onnelliset vanhemmat ja turvallinen koti. Jos tämä ei yhdessä onnistu, niin miksi pitää lastenkin jatkuvasti kärsiä riidoista ja haukkumisista ja uhkailuista. Tuollaisenko mallin, haluatte lapsillenne jättää? Että naisten tarvii kaikki pa*ka kestää?

Tosiaan kissat nyt heti johonkin "turvakotiin" niin ei saa sitä kiristyskeinoa käytettyä. Sitten ÄKKIÄ omat ja lasten kamat kasaan ja kipinkapin pois tuommoisen hullun luota. Et sä lapsilta isää vie, jos isässä on yhtään miestä niin kyllä se eronkin jälkeen on lapsilleen ISÄ.

Miehet pitäisi alusta saakka vastuuttaa samaan kuin tyttölapset.
Pitäisi tulla laki, joka velvoittaisi alaikäisten vanhemmat tekemään vain 3/4 työpäivää. Näin molemmat voisivat jakaa tasan 50/50 lastenhoidon ja kotityöt. Tällä hetkellä naiset eivät psyty tehdä uraa ja lapsia, tai tappavat itsensä työllä, jos lapsia yli 1. (poislukien ne, joilla on hyvä palkka tai hyvät tukiverkot, jotka hoitavat ilmaiseksi lapset) tai sitten lapset kärsivät.

Varhaiskasvattajille pitäisi tulla hirveän paljon koulutusta. Lapsia pitäisi kohdella samalla tavalla sukupuolesta riippumatta. Poikia pitäisi potkia hirveästi perseeelle koko ajan työn tekoon, pojat voisivat siivota koulussa vessoja ja luokkia ym. ja näin opetella kantamaan vastuuta.

Koska naiset ovat se kasvattajasukupuoli, ja heidät on opetettu pitämään itseään huonompana historian takia, he kohtelevat poikia paremmin ja antavat heidän lepsuilla, ja perinne jatkuu.

Kuri pitäisi olla sama. Vanhemmat sukupolvet eivät siedä yhtään mekastusta ja tappelua tyttölapsilta, mutta pojilta kyllä.

Ap:n mies on hemmoteltu kurahousu, laiskimus. Parisuhteessa menisi hyvin, jos siinä ei olisi lapsia. 2 lasta on hirveän paljon duunia. Se testaa parisuhteen.

[QUOTE="alkup.";22282770]Kissat ei pissi sänkyyn, eikä eukko rapsuttele kissoja päivät pitkät. Tälläkin hetkellä kissat on eristetty miehen vaatimuksesta alakertaan, jossa ihmiset vain peseytyvät. Tosin äijän ollessa pois kissat liikkuvat vapaasti myös yläkerrassa, mutta muuten ovat siis teljettynä muualle. Todellista kissan elämää, eikö vain?

Vanhemmille voisin ehkä nuo kissat saada tilapäisesti, mutta sielläkin ne joutuisivat elämään eristyksissä yläkerrassa :( Ja äitini takasi lainamme, hienoa. Jos vaikka lotossa kävis lauantaina tuuri ja pääsis helposti lähtemään...[/QUOTE]

Siis nyt tää menee jo naurettavaks. Sä olet aikuinen ihminen ja ÄITI, ja ainoo mistä sä välität ja puhut näissä teksteissäs on kissat sitä, kissat tätä!? Entäs ne sun LAPSET, kuinka paljon ne kärsii tosta tilanteesta!? HUOMATTAVASTI ENEMMÄN KUIN KISSAT!!!!
Nyt järki käteen nainen!!

Tilannepäivitystä. Muutettiin viikonloppuna uuteen taloon, tänään mies kehui kurittaneensa yhtä kissaa oikein kunnolla, koska oli löytänyt sen yläkerrasta, jonne kissa ei saa mennä. Äsken löi kaikkein rauhallisinta ja kilteintä kissaa kirjalla kaksi kertaa, ihan vaan näyttääkseen mulle.

Nappaan aamulla kissat ja muksut mukaan ja vien karvaeläimet vanhemmille (jotka olivat muuten muuttamassakin meitä...) ja alan järjestellä talon myyntiä. Nyt en vielä kehtaa lähteä, koska mies tuossa ilmoitti uudelleen, että jos erotaan, kissat kuolee. Joten parempi viedä salaa ne pois.
Nyt kun vaan jaksais.

No onpa se hyvä että on ne kissat siinä ettei tarvi sua tai lapsia uhkailla. Toivottavasti joku päivä ihan oikeasti tulet järkiisi, siihen saakka turpiin vaan ja onnea!!!

Minä seurustelin ihmisen kanssa, joka oli kaikkea muuta, kuin mitä väitti.

Esimerkkinä tästä hänellä oli ongelma, koska minulla oli ja on edelleen koira. Aluksi mies oli ystävällinen tyyliin "Totta kai vietät koiran kanssa aikaa ja käytät sitä pihalla, luontokappalehan on viaton!" Mutta pian se tyyli muuttui. Kyseisen miehen mielestä minun olisi pitänyt notkua tauotta hänen kämpässään useampia päiviä, koira ei olisi sinne saanut tulla, vaan koiran olisi pitänyt pärjätä kotona yksinään ilman ruokaa, ja tehdä tarpeensa lattialle. Ja koska minä en tähän suostunut, mies sanoi useamman kerran suuttuessaan että "Mä tapan kohta sen koiran."

No, mies sai niin sanotusti kengänkuvan persuksiinsa ja koira on minulla edelleen. Enemmän minä koirastani välitän, kuin tuollaisesta idiootista, joka ajattelee vain omaa takapuoltaan.

[QUOTE="alkup.";22254940]Lisäksi tuossa miehessä on yksi omituinen luonteen piirre. Musta tuntuu, että se ei kykene olemaan empaattinen lainkaan. Lapsia lohduttaa, jos niihin sattuu, mutta esim. kerran kävi niin, että yksi kissoista vaikutti olevan kovin sairas ja pelkäsin jo, että miten vakavasta sairaudesta onkaan kyse. Mies hihkui, että jeee, nyt se kissa kuolee, pääsen eroon siitä. Että näin. Minä siis suunnilleen itkin huolesta ja toinen lällättää riemusta vieressä.
Samoin isäni sairastui vakavasti ja olin hieman maassa asiasta. Mies ei ottanut asiaa edes puheeksi ja jos minä asiasta jotain juttelin, en saanut minkäänlaista vastausta tai keskustelua. Siis ignoorasi täysin koko aiheen. Outoa?[/QUOTE]

Minulla oli kumppani, joka ei osannut olla empaattinen edes, kun äitini kuoli äkillisesti ja ihan yllättäen ilman mitään ennakkosairastamisia tai muita. Järkytyin ja elelin alkupäivät kuin jonkinlaisessa shokissa. Muiden nähden en osannut enkä pystynyt aluksi itkemään, enkä saanut kovin helposti tunteitani näytettyä. Olisin kaivannut juttelua ja sitä, että mies on läsnä. Läheisyyttäkin olisin kaivannut, mutta nyt ei kuitenkaan puhuta seksistä. Mies sen sijaan ei ajatellut mitään muuta kuin seksiä. Jos en suostunut sen kanssa seksipuuhiin, se suuttui. Asiasta sai oikein riidellä useampaan otteeseen. Ja minä kun olin vain niin murheellinen ja jotenkin siinä tilassa, ettei ko. asia olisi voinut vähempää kiinnostaa. Olisin vain halunnut, että mies pitää minusta kiinni. Kun jossain vaiheessa tunteet alkoivat todella pulputa pintaan ja kyyneliäkin siten tulla, mies sanoi vain, että "Älä itke" ja paineli baariin. Että se siitä miehestä ja sen tuesta.

Toivottavasti pidät päätöksesi! Mä olen jo kolme vuotta surkutellut kun ei ole miestä mun elämässä, mutta nyt sun tarinan luettuani oon ikionnellinen että ollaan kahdestaan 4v tytön kanssa ilman miestä. Saa olla ja elää rauhassa lapsen kanssa ilman miehen uhkailuja ja lemmikit saa tallustaa ihan joka puolella asuntoa!

Tsemppiä kovasti *hali*

Kyllä me varmasti molemmat vielä löydetään hyvät miehet :)

[QUOTE="Vieras";22370311]Minä seurustelin ihmisen kanssa, joka oli kaikkea muuta, kuin mitä väitti.

Esimerkkinä tästä hänellä oli ongelma, koska minulla oli ja on edelleen koira. Aluksi mies oli ystävällinen tyyliin "Totta kai vietät koiran kanssa aikaa ja käytät sitä pihalla, luontokappalehan on viaton!" Mutta pian se tyyli muuttui. Kyseisen miehen mielestä minun olisi pitänyt notkua tauotta hänen kämpässään useampia päiviä, koira ei olisi sinne saanut tulla, vaan koiran olisi pitänyt pärjätä kotona yksinään ilman ruokaa, ja tehdä tarpeensa lattialle. Ja koska minä en tähän suostunut, mies sanoi useamman kerran suuttuessaan että "Mä tapan kohta sen koiran."

No, mies sai niin sanotusti kengänkuvan persuksiinsa ja koira on minulla edelleen. Enemmän minä koirastani välitän, kuin tuollaisesta idiootista, joka ajattelee vain omaa takapuoltaan.[/QUOTE]

Kuulostaa tutulta... Alkuun oli niin hyvää pataa kissojen kanssa, mutta niin vaan on muuttunut aivan toisenlaiseksi. En mä tota ihmistä enää rakasta, joten ei kai tässä kannata elämäänsä pilata. Vanhempien reaktio kyllä mietityttää jo etukäteen, mutta ei oo vaihtoehtoja.
Kiitos kannustuksesta!

[QUOTE="alkup.";22370329]Kuulostaa tutulta... Alkuun oli niin hyvää pataa kissojen kanssa, mutta niin vaan on muuttunut aivan toisenlaiseksi. En mä tota ihmistä enää rakasta, joten ei kai tässä kannata elämäänsä pilata. Vanhempien reaktio kyllä mietityttää jo etukäteen, mutta ei oo vaihtoehtoja.
Kiitos kannustuksesta![/QUOTE]

Ootko puhunut mitään teidän tilanteesta aikaisemmin sun vanhemmille vai tuleeko ihan täytenä yllätyksenä? Varmaan he ymmärtää kun kerrot tilanteen...

[QUOTE="alkup.";22370329]Kuulostaa tutulta... Alkuun oli niin hyvää pataa kissojen kanssa, mutta niin vaan on muuttunut aivan toisenlaiseksi. En mä tota ihmistä enää rakasta, joten ei kai tässä kannata elämäänsä pilata. Vanhempien reaktio kyllä mietityttää jo etukäteen, mutta ei oo vaihtoehtoja.
Kiitos kannustuksesta![/QUOTE]

Niin, tuollakin miehellä oli jopa itsellään ollut nuorempana koira. Mutta tosin se puhui aina, miten heidän koira osasi ihan itse käydä pissimässä ja kakkimassa ilman, että sitä piti mihinkään lähteä erityisesti viemään. No, vaikka minunkin koirani niin osaisi tehdä, niin eihän koira sentään osaisi avata avaimella ovea, sulkea sitä ja ottaa itselleen jääkaapista ruokaa. Koetin tuota sille selittää, mutta tosiaan kovin ymmärtämätöntä oli ja riita tuli... Ja sitten tosiaan oltiin siinä "Mä tapan kohta sen koiran!"- tilanteessa, joka tuntui minusta tosi pahalta. Suutuin; koira on minulle rakas ja tärkeä monestakin syystä.

Niin ja sun vanhemmat ihan varmasti haluavat sinulle ja lapsille vain parasta. Että vaikka tuo kaikki heitä omalla tavallaan saattaisi järkyttääkin ja varmaan surettaa/harmittaa, niin tuskinpa alkavat sinua mitenkään asiasta syyllistämään tai muuten mitään suurempaa kohua nousee siinä mielessä - syyhän ei ole sinun. Heistä on varmaan hyvä, että luotsaat nyt itseäsi ja lapsiasi pois tuon kaiken keskeltä. Teillä on oikeus turvalliseen ja tasapainoiseen elämään.

Ja sitten tietysti kissat: Ymmärsinkö nyt oikein, olet hakemassa ne siis salaa pois miehesi luota? Ja mieskö oli kurittanut kissoja? Joo, ei muuta kuin kissat vain mahd. nopeasti pois sen luota; nekin kun ovat viattomia luontokappaleita ja myös niillä on oikeus turvalliseen ja tasapainoiseen elämään sekä hyvään kohteluun.

Toivottavasti mieskin älyäisi hakea apua ongelmiinsa.

[QUOTE="Vieras";22370342]

Ja sitten tietysti kissat: Ymmärsinkö nyt oikein, olet hakemassa ne siis salaa pois miehesi luota? Ja mieskö oli kurittanut kissoja? Joo, ei muuta kuin kissat vain mahd. nopeasti pois sen luota; nekin kun ovat viattomia luontokappaleita ja myös niillä on oikeus turvalliseen ja tasapainoiseen elämään sekä hyvään kohteluun.

Toivottavasti mieskin älyäisi hakea apua ongelmiinsa.[/QUOTE]

Siis kissat meidän yhteisessä kodissa, mies lähtee aamulla töihin, niin siinä on päivä aikaa kadottaa nuo elukat

Ja mies ei tajua ongelmiaan. Sen mielestä se on aivan normaali ja täysjärkinen ihminen, juurikin äsken samaa taas sanoi. Todellakin!

[QUOTE="Satunnainen vierailija";22370332]Ootko puhunut mitään teidän tilanteesta aikaisemmin sun vanhemmille vai tuleeko ihan täytenä yllätyksenä? Varmaan he ymmärtää kun kerrot tilanteen...[/QUOTE]

Oon joskus hädissäni laittanut illalla tekstarin äidilleni, että ottaako kissat ajaksi x hoitoon. Tää oli eka kerta kun mies alkoi riehumaan niin, että satutti kissoja. Oli kovasti nöyrää sen jälkeen, joten tilanne jäi taas siihen. Että kyllä äitini ainakin tietää jotain, isäpuolesta en tiedä. Sen suusta voikin tulla sitten jotain ei niin kivaa, mutta aivan sama.

Yhteistyössä