Ostettiin talo, elämä solmussa, mitä mä teen? Pitkä tilitys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virheen tein
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yritys keskustella asiallisesti: Kissat lähtevät. Ollaan yhdessä tai ei, niin erotessa minulla ei tule kuulemma enää kissoja olemaan.
Näin tervettä keskustelua saadaan aikaiseksi.
Mä en jaksa.

Onko laina puoliksi sinun?

Rahaa tai ei, niin muuta pois lasten kanssa. Kämppä myyntiin ja vuokralle, jos ei muuta vaihtoehtoa ole. Ajattele lapsiasi, ovat täysin syyttömiä tilanteeseen.

[QUOTE="alkup.";22282044]Yritys keskustella asiallisesti: Kissat lähtevät. Ollaan yhdessä tai ei, niin erotessa minulla ei tule kuulemma enää kissoja olemaan.
Mä en jaksa.[/QUOTE]

Voi vee mikä paskaukko! Ihan murhanhimoinen :o Siis ihan oikeasti, sehän himoitsee päästä tappamaan ne kissat! Onkohan niitä, jotka lapsena repivät hyönteisiltä yms elukoilta jalkoja ja siipiä irti huvikseen?

Onko sulla ketään kenen luo voisit antaa kissat turvaan, edes väliaikaisesti? En kyllä uskaltaisi jäädä tuollaisen miehen luo, jo lastenkin takia. Mieti nyt mitä tuollainen aiheuttaa niiden psyykelle :(

(Turvakodin kautta) uuteen kotiin asumaan lasten kanssa. Kerrot kaikki tapahtumat ammattilaisille. Sun mies käyttää henkistä väkivaltaa.

Voimia :hug:

toivottavasti emme joudu sinusta ja lapsista lukemaan iltapäivälehtien lööpeistä! :( muuta pois ja pian, siks aikaa hommaat jonkun muun kodin ensin kissoille. Älä hyvä ihminen ole tyhmä! Tyhmähän sä olet, jos jäät. Sit vois sanoa; mitä me sanottiin????

Ap. sä et kanna vastuutasi reippaasti, vaan syöksyt suin päin rakentelemaan elämääsi kulisseja, jollainen avioliittosi nyt on. Olen aivan samoilla linjoilla kuin nöppäri, mutta uskon, että olet masokisti ja nautit kärsimisestä, ethän sinä muuten olisi tuossa tilanteessa. Pidä kivaa.

Mä en uhkailuja kuuntelisi hetkeäkään. Mun isä ei tykkää eläimistä, mutta ikinä hän ei ole äidin kissoja uhkaillut vaan jopa hellii niitä ja varmasti on kiintynytkin niihin, vaikkei hän muita kissoja silittele. Jos rakastaa toista niin silloin ei loukkaa toista niin kuin miehesi tekee. Muutenkaa eläinten uhkaileminen ei ole normaalia/tervettä. Ethän voi tietää että se uhkailu (ja toteutus) edes jää eläimiin. Mä ottaisin eron, vaikka rakastaisinkin miestä. Vaikka tuskin rakastaisin tuollaista (anteeksi vaan).

"mies sähähti mulle, että tule ny ottaa tää kakara! Lapsi hieman itki ja isänsä ei sitä sitten sietänyt" kirjoitti ap. ja ilmeisesti jälleen kaivoi omaa kuoppaansa. Jos minun mieheni olisi käyttäytynyt noin vieraiden läsnäollessa, olisin hymyillyt ja sanonut: "Hoidapa isä ihan itse lapseis!" ja hymy perään. Katsos, sitä saa mitä tilaa ja niin makaa kuin petaa.

Minä olen sitä mieltä, että tuo on vain sinun tarinasi tapahtuneesta. Olisi mielenkiintoista kuulla se toinenkin puoli. Minun kokemukseni perusteella kissaihmiset ovat usein taitavia näkemään juuri vain sen oman laitansa asiassa, vaikka miten suurpiirteisiä yrittäisivät olla.

Mieshän on aivan idiootti, eikä rakasta sinua. Tunteet eivät ole sellaisia kuin pitäisi. Ei tuollaista kukaan kestä. Erotkaa ja myykää talo, ellei kummallakaan ole varaa pitää sitä yksin.

[QUOTE="alkup.";22282044]Yritys keskustella asiallisesti: Kissat lähtevät. Ollaan yhdessä tai ei, niin erotessa minulla ei tule kuulemma enää kissoja olemaan.
Mä en jaksa.[/QUOTE]

Tuo on laiton uhkaus ja kiristysyritys! Selvää henkistä väkivaltaa ja rikos. Kuulostaa sen verran arvaamattomalta tyypiltä, että ehdotan lähtemään lasten kanssa salaa esim. turvakotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja inköm;22282194:
Minä olen sitä mieltä, että tuo on vain sinun tarinasi tapahtuneesta. Olisi mielenkiintoista kuulla se toinenkin puoli. Minun kokemukseni perusteella kissaihmiset ovat usein taitavia näkemään juuri vain sen oman laitansa asiassa, vaikka miten suurpiirteisiä yrittäisivät olla.

Sorry nyt vaan, toisen elukoiden tappamisella uhkailu ei ole laillista. Ei edes silloin vaikka pissisivät sänkyihin ja paskoisivat nurkkiin. Tai eukko rapsuttelis katteja päivät pitkät niin että ukkoa ketuttais.

Kissat ei pissi sänkyyn, eikä eukko rapsuttele kissoja päivät pitkät. Tälläkin hetkellä kissat on eristetty miehen vaatimuksesta alakertaan, jossa ihmiset vain peseytyvät. Tosin äijän ollessa pois kissat liikkuvat vapaasti myös yläkerrassa, mutta muuten ovat siis teljettynä muualle. Todellista kissan elämää, eikö vain?

Vanhemmille voisin ehkä nuo kissat saada tilapäisesti, mutta sielläkin ne joutuisivat elämään eristyksissä yläkerrassa :( Ja äitini takasi lainamme, hienoa. Jos vaikka lotossa kävis lauantaina tuuri ja pääsis helposti lähtemään...

Velat ja talot eivät todellakaan ole ongelma. Meillä oli uusi talo, just rakennettu, ja erottiin kuitenkin. Lähdin pois paskasta suhteesta. Materia on materiaa, peltiä, puuta ja tiiliskiviä. Niitä tässä maailmassa riittää. Mutta elämää on vain tämä yksi ja ainoa. Kokoa lapsesi ja lähde, äläkä taaksesi katso.

[QUOTE="alkup.";22282770]Kissat ei pissi sänkyyn, eikä eukko rapsuttele kissoja päivät pitkät. Tälläkin hetkellä kissat on eristetty miehen vaatimuksesta alakertaan, jossa ihmiset vain peseytyvät. Tosin äijän ollessa pois kissat liikkuvat vapaasti myös yläkerrassa, mutta muuten ovat siis teljettynä muualle. Todellista kissan elämää, eikö vain?

Vanhemmille voisin ehkä nuo kissat saada tilapäisesti, mutta sielläkin ne joutuisivat elämään eristyksissä yläkerrassa :( Ja äitini takasi lainamme, hienoa. Jos vaikka lotossa kävis lauantaina tuuri ja pääsis helposti lähtemään...[/QUOTE]

Jos tuon miehen kanssa aiot elää, on kissat sinun annettava pois. Kissojen itsensä takia. Jos jäät, ilman kissoja, alkaa mies käyttää valtaa jollakin muulla tavalla kuin sinulle rakkaiden eläinten kiusaamisella. En jäisi hetkeksikään!

Emmin talolainaa ottaessa koko talokauppoja mutta vedin nimeni paperiin kun ajattelin että jospa se siitä rauhoittuu kun saa kaipaamansa talon.
Toisin kävi,minun työtaakkani kasvoi kun piti vielä hoitaa ulkotyötkin kaikki yksin.
8kk kestin ja sitten läksin lasten kanssa.Mies otti velan omiinnimiinsä ja jäi taloonsa.
Päivääkään en ole katunut että lähdin.

Kissat väliaikaisesti turvaan (voisiko vaikka täältä löytyä joku sijaiskoti? Ja onhan vanhempiesikin väliaikaisturva parempi kuin se että mies tappaa kissaraukat) heti. Niin poistuu mieheltä yksi valttikortti. Tuohan on ihan selvää uhkailua: jos lähdet, tapan kissat. Ihan sairasta.

Seuraavaksi avioero tai avoero (oletteko naimisissa?) käyntiin. Muutatte lasten kanssa vaikka turvakotiin siksi aikaa. Väkivallalla uhkailu (vaikka se kohdistuukin "vain" lemmikeihin) on riittävä syy. Talo myyntiin, joko miehen luvalla tai oikeuden määräyksellä (yhteisomistuksen purku). Samalla puhut poliisille miehen uhkauksista, ja haet mahdollisuuksien mukaan lähestymiskieltoa.

Miehesi on sairas. Uskon ja pelkään, että tuo mitä olet nähnyt, on vain jäävuoren huippu. Jos kykenee uhkailemaan kissojen tappamisella, kykenee todennäköisesti paljonpaljon pahempaankin. Sinuna en yrittäisi enää puhua asiasta, vaan järjestäisin itseni, lapseni ja lemmikkini turvaan miehen selän takana, ja sitten välit totaalisesti poikki.

Ensinnäkin voimia sinulle! :hug:

Luin tuota tarinaasi aivan shokissa. Aivan järkyttävää käytöstä mieheltä. Ymmärrän sen, että joskus olet syvästi häneen rakastunut kun olet näinkin pitkään jaksanut uskoa ja odottaa, että se ihana mies sieltä tulisi taas esiin. Mutta luultavasti se on niin, että se ihana mies, johon rakastuit, ei ole todellinen, vaan se on se kuva, jonka hän halusi sinulle itsestään aikoinaan luoda, ja joka on alkanut sitten rapistua. Sinun täytyy päästä pois tuosta suhteesta, pois alistavan miehen luota joka ei tuosta parane, päinvastoin. :( Kauhea paikka sinulle vaimona, ja lapsille..

Lainasta sen verran, että sanoit, että lainaa otettiin ylimääräistä pintaremonttia yms varten. Et maininnut, onko remonttia jo aloitettu. Jos ei, niin se rahahan on vielä käyttämättä vai? Uskon, että kun puhut äitisi kanssa asiasta, hän mieluummin haluaa että lähdet ja lujaa, kuin ajattelee mahdollisia taloudellisia menetyksiä, mitä hänelle saattaa tulla. Ja jos remonttirahaa ei olla käytetty, ja sinä ilmoitat pankille haluavasi ulos tästä niin varmasti löytyy ratkaisut. Tuohan on ihan kauheaa, ei kenenkään tarvitse elää tuollaista alisteista elämää. Ja vaikka remonttirahat olisi jo hassattu, ja maksettu etukäteen rempat, niin kyllä sinä ja äitisi takaajana pääsette irti tuosta. Jos mies haluaa jäädä taloonsa, niin senkun lunastaa sinut ulos, ja hankkii omat takaajansa ja pankki laittaa laina-asiat uusiksi. Ota yhteyttä lakimieheen, tai kaupungin oikeusaputoimistoon niin saat kunnon apua tilanteeseesi.

Älä missään nimessä jää tuollaisen miehen kanssa enää hetkeksikään! Luulen, että äitisi ei tiedä näistä asioista näin tarkkaan, vaikka varmasti on jotenkin ongelmista tietoinen, jos etukäteenkin varoitteli.. Hän ei varmasti halua sinun kärsivän noin, eikä kukaan muukaan. Pakene kissoinesi ja lapsinesi vielä kun voit!

Käy täällä linkissä myös, sieltäkin voi päästä edes vähän alkuun.. Arvosta itseäsi ja lapsiasi sen verran että lähdet pois tuon miehen luota!

Etusivu - Nettiturvakoti

eiköhän se sun mies uhkaa tappaa kissat,koska tietää,että ne ovat sulle tärkeitä!!!Järkyttävää alistamista teidän suhde,joka kannattaa lopettaa ajoissa!!!!
Tiedän kokemuksesta!!!
Lähde pois vielä kun kerkeät!!!!!

Voimia ja halauksia!!!

Voin melkein pahoin kun luin tarinasi. Mies on hirviö! Toivon, että saaat voimia lähteä tuosta suhteesta. Sinuna veisin kissat hoitoon minne vain ja lähtisin vaikka sitten turvakodin kautta pois. Epäilen nimittäin, että jos kissat ovat muualla, uhkailee sinua tai lapsia, jos puhut erosta.

Sinuna miettisin jos puhe ei kerran mieheen tehoa, niin sitä että ihanko oikeasti haluat jakaa ainoan elämäsi tuollaisen ihmisen kanssa? Jokainen ansaitsee puolisonsa kunnioituksen ja arvostuksen, ei tuollaista uhkailua ja paskaa. tsemppiä! tosi kelju tilanne kyllä kun on kaupat jo tehty, mutta muutaman vuoden päästä varmasti kiittelisit itseäsi jos lähtisit tilanteesta ja alkaisit arvostaa itseäsi pois ukon hirmuvallan alta.

Otappa yhteys paikalliseen eläinsuojaan ja kerro tilanne. Sano että tarvitset kissoille turvapaikan hetkeksi. Kissat ensiksi pois ja sitten pakkaat kamasi, omasi ja lasten ja lähdette vaikka vanhempiesi luokse. Tai ystävän luokse?

Yhteistyössä