Otin viimeisen pillerin aamulla, vuoto alkoi jo...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmhmmm....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmhmmm....

Vieras
Eli, tänään otin viimeisen e-pillerin laatasta, ja nyt pitäis pitää taukoviikko. Yleensä minulla on tyhjennysvuoto alkanut 2-3 päivän kuluttua viimeisen pillerin ottamisesta, nyt kuitenkin wc-käynnin yhteydessä tuli paperiin jo veristä limaa..

Mistähän voi johtua? Kävin viikko sitten tiistaina papassa, ja sen aikana aloin vuotamaan verta, sitä tuhrua tuli pari päivää, mutta ei kai tuo papa voi mitenkään vaikuttaa, vai onko ihan normaalia, että yhdistelmäehkäisypillereiden aikana voi joskus tuo vuoto alkaa jo hieman etuajassa?

Koskaan ennen ei ole käynyt näin, ja usemman vuoden olen syönyt pillereitä.

Voihan se alku vähän heittää.
Todennäköisesti nyt vaikuttaa se papa. Siinä kuitenkin ronkitaan kohdunnapukkaa ja kaulakanavaa, joten nyt kuukautisveri pääsee valmiiksi avatusta portista herkemmin. Itse olen joskus papan otossa kokenut kipua, joka vastaa kuukautiskipua.
Ei syytä huoleen.

Minulla tuota verenvuotoa on papan oton yhteydessä tullut ennenkin, ja aina se hoitsu jaksaa sitä ihmetellä, vaikka siinä ei mielestäni ole mitään ihmeellistä.
Tänään soitin tuloksista, ja puhtaat olivat, eli todennäköisesti tuo sitten on normaalia aikaisemmin alkavaa tyhjennysvuotoa tms.

minkä merkkiset pillerit? Mulla femilar ja sama juttu.Ensinnäkin välivuotoa melkein vuoden ajan aina kun pillerin teho vaihtuu ja menkat alkaa viimeisenä pillerin ottamis päivänä.Paitsi nyt kun lopetin tupakan polton niin välivuotoa ei tullut ja viimeisen pillerin otin tiistaina eikä ole vielä alkanut.Johtuiko muutos tupakan lopettamisesta?eli hyötyä siitäkin paheesta.

mamma74: Mulla on käytössä Yasminet. Olen niitä syönyt jotain 6 vuotta, ja 2 vuotta sitä ennen oli Melianet.
Olen kyllä viimeisien vuosien aikana huomannut, että tuo vuoto alkaa tosiaan välillä aikaisemmin kuin ennen, että ehkäpä näissä pillereissä ei tuo teho enää piisaa kunnolla tuon vuodon suhteen, ehkäisytehoon se ei onneksi vaikuta mitenkään :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap....:
Minulla tuota verenvuotoa on papan oton yhteydessä tullut ennenkin, ja aina se hoitsu jaksaa sitä ihmetellä, vaikka siinä ei mielestäni ole mitään ihmeellistä.

Mä vuodan papan jälkeen aina kuin seula ja siitäpä sitten päätellään, että haa, tällä naisella on pakko olla klamydia! Joka helffetin kerta otetaan koe ja joka ikinen kerta se on ollut negatiivinen. Koen tuon klamydia-päätelmän erittäin loukkaavaksi, koska ei todellakaan ole tapana huseerata pitkin ja poikin kyliä, eikä sitä tee myöskään mieheni. Noh, työtäänhän he vain tekevät, mutta ärsyttää!

Yhteistyössä