Otinko turhaan nokkiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mie vaan:
Mita mielta sun miehes on tasta? Pista miehesi keskustelemaan anoppisi kanssa.

ei se uskalla... Miehen isä yritti sen mun viestin jälkeen soittaa sille seuraavana päivänä mut eihän se uskaltanu sille edes vastata :ashamed:

Miten aikuinen ihminen voi pelata omia vanhempiaan!!! No, jos ei pysty aikuiset asoita selvittamaan puhumalla niin ehka se on parempi antaa vain olla ja niella kiukku.
Haleja sulle ja tytolle, onneksi sun vanhemmat valittaa:)

no ei se pelkää, mut ei vaan jaksa kuunnella sen äidin marmatusta. Siitä kun ei tule loppua jos sille päälle sattuu. Ja se ei ole kovin kivaa kuunneltavaa ku se ääneen pääsee..

Ok, no sitten ei muuta kuin haju rakoa kehiin niin eikohan mummikin jossai vaiheessa tajua mista on kysymys. Tuollainen tilanne on tosi kurja, meilla kanssa anoppi vain tykkaa meidan lasten serkuista, meidan lapsia se eides noteeraa. Me ei olla kayty heilla enaan kylassa yli vuoteen eika menna. Mutta eipa se ole asiaa parantanu, he ovat kayneet meilla kerran ja asuvat 4 km paassa. Koskaan he eivat ole ottaneet meidan lapsia yo kylaan, serkut ovat siella melkein jokapaiva. Kylla se sattuttaa omien lasten puolesta, mutta minkas voit:(

Ok, no sitten ei muuta kuin haju rakoa kehiin niin eikohan mummikin jossai vaiheessa tajua mista on kysymys. Tuollainen tilanne on tosi kurja, meilla kanssa anoppi vain tykkaa meidan lasten serkuista, meidan lapsia se eides noteeraa. Me ei olla kayty heilla enaan kylassa yli vuoteen eika menna. Mutta eipa se ole asiaa parantanu, he ovat kayneet meilla kerran ja asuvat 4 km paassa. Koskaan he eivat ole ottaneet meidan lapsia yo kylaan, serkut ovat siella melkein jokapaiva. Kylla se sattuttaa omien lasten puolesta, mutta minkas voit:(

Niin eipä sille mitään voi :( Kurja tilanne myös teillä :hug:

Näin ulkopuolisena vaikuttaa, että isovanhemmalla voi olla joku ihan todellinen syy pitää toisen perheen lapsia enemmän hoidossa - esimerkiksi syy epäillä, että lapsia ei kotona asianmukaisesti hoideta. Ja jos tämä jo työllistää isovanhempia säännöllisesti, voi tuskin heitä moittia siitä, etteivät he enää halua lisää hoitovastuuta.

Tunnen esimerkiksi perheen, jossa lasten uusi isäpuoli on tuomittu lapsen pahoinpitelystä aikanaan. Tätäkään ei tiedä minun lisäkseni kuin vaimo sekä vaimon vanhemmat. Edes vaimon sisarukset eivät tiedä. (Itse olen vaimon ystävätär) Varsin yllättäen tässä perheessä isovanhemmat hoitavat nimenomaan tämän perheen lapsia aina, kun äiti on työssä - kaiken varalta. Mutta ymmärrettävästi he eivät jaksa ottaa enää muita lapsia, jotka saavat varmasti hyvää ja rakastavaa hoitoa kotona. Työssäkäyvä ihminen tarvitsee myös vapaata.

Voi olla niin, että isovanhemmalla on muukin syy kuin silkka kettumaisuus. Vaikkei hän sitä sanoisikaan. Kun niiden toisten lasten vanhemmillakin on oikeus yksityisyyteen.

Kurja tilanne tietysti on, mutta välejä en kyllä poikki pistäisi. Enkä alkaisi uhkailemaan jollain "sijaisisovanhemmilla". He ilmeisesti tapaavat kuitenkin teitä mielellään, jos tulette perheenä käymään? Eikö siinä ole isovanhempi-suhdetta ihan kylliksi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anoppi ei tykkää teistä? Ei kai siihen sen mystisempää syytä tarvitse olla.

tai siis minusta... se on kyllä huomattu, mut ei sen tarviis meidän tytöltä olla pois :'(

Olen tasan samaa mieltä, et sen ei kuuluis olla teidän lapselta pois, jos anoppi ei susta tykkää.

Mulla ja omalla anopilla oli kans kärhämää alkuaikoina melkein käsirysyyn asti. Ei millään ilveella meinannut mua kelpuuttaa. Sit ilmoitin et kato lapsenlastas viimeisen kerran ennen ku pihalta pois ajan nii sitte se tajus et on tultava toimeen MUN kanssa, jos haluaa lasta nähdä. Nykyään on hyvät välit ja lapsi vähän väliä heillä hoidossa ja me ollaan kans käyty ihan kahdestaan kaupoissa jne.

Mitä jos sanoisit sil anopille ihan suoraan et "Tiedän ettet minusta pidä, mutta miksi kohtelet lapsenlastasi näin?" Kerro et pahoitat mielesi lapsen puolesta!

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Kyllä tuommoinen loukkais. Ite en edes kysyisi jos aina on vastaus sama ei. Varmaan piruuttani puhuisinkin siitä varamummon hankkimisesta anopin kuullen, mitä joku tuolla ehdotti.

Emme enää aiokaa kysyä ku tietää jo vastauksen etukäteen. Itse saavat sitten pyytää tyttöä hoitoon jos haluavat, eli sitä päivää odotellessa :whistle: ( eli siis ei varmaan tarvitse edes odottaa )

Mita mielta sun miehes on tasta? Pista miehesi keskustelemaan anoppisi kanssa.

ei se uskalla... Miehen isä yritti sen mun viestin jälkeen soittaa sille seuraavana päivänä mut eihän se uskaltanu sille edes vastata :ashamed:

Miten aikuinen ihminen voi pelata omia vanhempiaan!!! No, jos ei pysty aikuiset asoita selvittamaan puhumalla niin ehka se on parempi antaa vain olla ja niella kiukku.
Haleja sulle ja tytolle, onneksi sun vanhemmat valittaa:)

no ei se pelkää, mut ei vaan jaksa kuunnella sen äidin marmatusta. Siitä kun ei tule loppua jos sille päälle sattuu. Ja se ei ole kovin kivaa kuunneltavaa ku se ääneen pääsee..

Munkin äiti marmatti ja oli aina vastahakoinen lastenhoidossa. Tää kyllä tapahtui sekä mun lapsille kuin veljeni lapsillekin. Juttelimme asiasta veljeni kanssa ja olimme paljon molemmat anopeilla, jotka on kyllä tosi mukavia. Sitten kun äiti rupesi miettimään, että miksi aina kotipaikkakunnalle tultua menimme anopeille, niin sanoimme ihan suoraan, että siksi kun sua ei kiinnosta yhtään lapsenlapset ja tulemme kuitenkin näyttämään lapsillemme mummoja ja vaareja. Kun kävimme omilla vanhemmillamme niin soitimme aina isälle ja varmistimme, että isä oli paikalla, jotte pappa joudu oleen lapsenlapsistaan erossa. No tästä viisastuneena äiti huomasi käytöksensä ja alkoi olemana lapsenlapsiensa kanssa. Nyt kaikki on sujunut paljon paremmin.