Ottaa kuuppaan hysteerisesti ruokaa hamstraavat ihmiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naurettavaa touhua.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naurettavaa touhua.

Vieras
Lakko kestää vain 3 päivää! Edellinenkin oli vain kolme päivää. Kyseessä ainoastaan liha ja leipä puolen lakko. Leipää ja lihaa riittäisi kaikille jos kaikki ostaisivat sitä normaaliin tapaan. Noin lyhyet ajat pärjää mainiosti ilman noitakin. On olemassa muutakin ruokaa!

Nauratti vaan kaupassa kun edellä meni kaksi pariskuntaa. Toisella oli laatikollinen näkkäriä ja toisella parilla kuusi säkkiä sämpylöitä. Onko se mikään ihme jos hyllyt on ihan tyhjillään? Kaupoilla on varmuuden vuoksi varastossa ruokaa, mutta ei se hyödytä mitään kun toiset ostaa ihan älyttömiä määriä pariksi päiväksi.

Jos on pakko hamstrata varastoon niin miksi ei voisi mieluummin leipoa pakkaseen?

No haloo, jos ei kolmeen päivään saa kaupasta leipää, niin tottakai sitä täytyy ostaa ennakkoon ainakin kahdeksi viikoksi. :laugh: Ja jos kotoa sattuisi leipä loppumaan, niin mitään muuta syötävää ei mitenkään kykenisi keksimään. Näin se on. ;)

Mä en huomannut torstaina, perjantaina enkä lauantaina mitään lakkoa missään. Leipää ja lihatuotteita oli ihan riittävästi kaikissa niissä kolmessa kaupassa, missä kävin.

Alkuperäinen kirjoittaja +:
eikö se lakko jo ollut?

Joo, mut tänään saattaa alkaa uudestaan mikäli eivät pääse sopuun tämän päivän neuvotteluissa.

Ja meillä oli koko kylästä ja naapuri kaupungin cittaria/prismaa myöten leivät loppu kokonaan. Ei ollu ees rieskaan. Ainoo mitä oli niin perinteistä uunivuoka leipää.

mä hamstraan kyllä muutenkin. Aina ku on "tilipäivä", käyn kaupassa ostamassa kerralla enemmän ruokaa.
HAmstraan siski että jos sattuu käymään niinettei jostai syystä rahaa tulekaan nii o kuitenki ruokaa.
ostan paljo lihaa, kalaa ja säilykkeitä /kuivatuotteita kaappeihin.

Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
sämpylätkin on pirun vaikee tehä ite.......

ei olekaan, mutta ruisleipää hamstran usein pakkaseen ja näkkäriä ostan myös.
Ruispalat on niin hyviä, etttä mielellään ostan ne kaupasta. Ite en osaa nii hyvää ruisleipää tehdä

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
mä hamstraan kyllä muutenkin. Aina ku on "tilipäivä", käyn kaupassa ostamassa kerralla enemmän ruokaa.
HAmstraan siski että jos sattuu käymään niinettei jostai syystä rahaa tulekaan nii o kuitenki ruokaa.

kyl mekin tilipäivänä ostetaan kuivamuonaa ja makkaraa pakkaseen. mut se on vaan sen kerran kuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kyl mekin tilipäivänä ostetaan kuivamuonaa ja makkaraa pakkaseen. mut se on vaan sen kerran kuussa.

mie ostan kaikkea ruokaainett ja hygieniatuotteita niin että pärjää 3viikosta kuukauteen. Käyn vai maitoa ja vihanneksia/hedelmiä täydentämässä aina tarvittaessa.
eli 8-10 pussillista on lihaa, kalaa, säilykkeitä, perunoita jne. Juustoa ostetaan tosi harvoin,se on niin kallista

mie ostan kaikkea ruokaainett ja hygieniatuotteita niin että pärjää 3viikosta kuukauteen. Käyn vai maitoa ja vihanneksia/hedelmiä täydentämässä aina tarvittaessa.
eli 8-10 pussillista on lihaa, kalaa, säilykkeitä, perunoita jne. Juustoa ostetaan tosi harvoin,se on niin kallista

Arkijuusto reilu 4,5 euroa 1,2 kiloa. Ei kallista.

Mä käyn kerran viikossa kaupassa ja kärry onkin aina kohtuullisen täynnä, torstaina ostin normaalisatsiin nähden yhden ruisleivän ja paketin jauhelihaa enemmän kun matkaa on kaupalle niin halusin, etten varmasti jää ilman ruisleipää kun kuitenkin oli tiedossa tämä toinenkin lakkovaroitus.

Mutta kyllä sain aikamoisia katseita kaupassa osakseni kärrini kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:

Arkijuusto reilu 4,5 euroa 1,2 kiloa. Ei kallista.

Olkoon vaan, mutta meidän pöydästä juustoa löytyy harvoin. ilman sitäkin voi elää.
Meidän pitäis kuitenkin ostaa kallimpaa juustoa, niitä kevytjuustoja tai sit sitä rypsiöljyyn tehtyä,mikä on VIELÄ kalliimpaa..

Broiskun suikaleet on suht halpoja. Jauhelihana meillä on aina NAUDAN jauheliha tai kevyt jauheliha. Sianlihasta ostetan vaan niitä vähärasvaisia ja makkarat o kevytlenkkiä tai brolermakkaraa/nakkia.

No samaa oon ihmetlly, että kyllä sieltä kaupasta jotain saa, vaikka lakko olis pitempikin. Ainakin puuroryynejä riittää varmasti pitkään, ei jaksa vaivata päätään mokomalla!

Yhteistyössä