Ottaa päähän kun entinen mieheni/lapseni isä ei edes yritä ymmärtää!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ottaa päähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ottaa päähän

Vieras
Ollaan erottu vuosia sitten, lapsi jo ala-asteikäinen.

Mun ex-mies on naimisissa ja heillä on kaksi lasta. Ostivat omakotitalon, kumpikin käy töissä.

Minä elän kaksin lapsemme kanssa vuokra-asunnossa ja olen työelämässä myös.

Lapsi on jokatoisen viikonlopun isänsä luona ja aika usein arki-iltoja mummuloissa/isovanhempien kanssa. Aika usein on n.2-3 iltaa viikossa. Tarkoittaa sitä, että saattaa lähteä esim.papan kanssa luistelemaan, mummun kanssa sienimetsälle, muuten vaan mummulaan, mummun kanssa kaupoille, toisen papan kanssa pilkille tms. Kaikki isovanhemmat asuvat lähellä ja ovat työelämässä, eli nuoria. Haluavat ottaa meidän poikaa luokseen ja välillä saattaa just esim.mummu soittaa et on lähdössä vaikka prismaan, et haluaako poika lähteä mukaan? Ja jos haluaa,niin lähtee ja reissu voi kestää 2-4h jos käyvät vaikka syömässä tms.

Lapsi on paljon kavereiden kanssa ulkona, kavereita on meillä tai lapsi on kaverilla.

Mulle siis on siunaantunut sitä enemmän "lapsivapaata" mitä isommaksi lapsi kasvaa, luonnollisesti. Vietämme siis lapsen kanssa yhdessä aikaa myös paljon, joka päivä, joka ilta, jokatoinen viikonloppu, lomilla...

Nyt lapseni isä on sitten alkanut rutista siitä miten lapsi on liian vähän mun kanssa kotona. Lapsi itse ei oireile tai valita tilanteestaan, hänellä kun on aina vaihtoehtona myös kotiin jääminen.

Olen yrittänyt exälle tän kohta 8 vuotta tulkuttaa, että MINULLA EI OLE sitä toista ihmistä jakamassa tätä arkea!! Sen ajan mitä lapsi on minun kanssani, hän on yksin minun kanssani, ei ole ketään jakamassa tätä arkea. Esimerkiksi ex käy usein kavereidensa kanssa läheisellä huoltsikalla kahvilla iltaisin lasten nukahdettua vaimon jäädessä kotiin. En mä täältä mihinkään voi lähteä jos lapsi nukkuu. Enkä siis valita, mulla on nykyään niin paljon vapaata et siitä ei ole kyse. Vaan siitä, että ex ei TAJUA ettei mulla ole toista aikuista jakamassa arkea ja taloudellista vastuuta ja menemisen vapautta! Jos haluan lähteä esim.salille tai elokuviin tai kaverin kanssa rauhassa ulos syömään, niin mummut on sitten se mun oljenkorteni.

Purnaan nyt tänne kun taas otettiin asiasta yhteen....

En tiedä saiko tästä mitään tolkkua enkä tiedä tarviiko edes saada, kunhan koitan saada pois mielenpäältä tän asian ennen nukkumaanmenoa... :)

No onko joku mummoista valittanut? Vai onko mies jotenkin kateellinen sinulle? Tai haluaako käyttää vielä valtaansa ex-vaimon määräilyyn?

Jos olet oikeasti sitä mieltä että turhaan kalkattaa niin älä yksinkertaisesti välitä.

Hiukan ristiriitainen tuo tekstisi sikäli, että ensin korostat sitä että isovanhemmat omasta halustaan ottavat lasta mukaansa, ja että lapsi haluaa; sitten lopussa korostat että eksän pitäisi ymmärtää että olet yksinhuoltaja. Niinkuin nuo asiat nyt mitenkään sitten liittyisivät yhteen...

Tunnetko kenties huonoa omaatuntoa itse siitä että olet iloinen kun saat sen muksun jaloistasi jonnekin...?

0o49w2n8.png

Äijä on vaan kateellinen. Miksi ylipäätään keskustelet asiasta hänen kanssaan? Hänelle ei kuulu VÄHÄÄKÄÄN se, jos lapsi on muidenkin aikuisten kanssa, jos se lapselle ja sinulle sopii. Seuraavan kerran, kun alkaa asiasta rämisemään, teet siitä heti napakasti lopun.

Jos lapsella on kaikki hyvin, ei lapsen isovanhempien kanssa viettämä aika kuuluu ex-miehellesi mitenkään. Täällä aina tolkutetaan, että etävanhemman tapaamisaikoina ei kuulu lähivanhemmalle pätkääkään vaikka etä kiikuttaisi lapsen aina isovanhemmilleen koko ajaksi. Tietenkään palstan mukaan asia ei ole sama toisinpäin, vaikka tosielämässä asia on ihan sama ;).

Alkuperäinen kirjoittaja mietityttää;27949274:
No onko joku mummoista valittanut? Vai onko mies jotenkin kateellinen sinulle? Tai haluaako käyttää vielä valtaansa ex-vaimon määräilyyn?

Jos olet oikeasti sitä mieltä että turhaan kalkattaa niin älä yksinkertaisesti välitä.

Hiukan ristiriitainen tuo tekstisi sikäli, että ensin korostat sitä että isovanhemmat omasta halustaan ottavat lasta mukaansa, ja että lapsi haluaa; sitten lopussa korostat että eksän pitäisi ymmärtää että olet yksinhuoltaja. Niinkuin nuo asiat nyt mitenkään sitten liittyisivät yhteen...

Tunnetko kenties huonoa omaatuntoa itse siitä että olet iloinen kun saat sen muksun jaloistasi jonnekin...?

Mummot eivät ole valittaneet, en tiedä exän motiiveja.
Musta siinä ei ollu mitään ristiriitaista? Jos pappa soittaa et veis lapsen luisteleen, niin tottahitossa mä sen ajan sit käytän esim.kunnon hikilenkkiin tai ystävän luona kahvitteluun tms. :) Ja haluan korostaa etten ole yksinhuoltaja :saint:
Mutta onhan mulla ihan eri tilanne kun asun kaksin lapsen kanssa kun että olis toinen aikuinen tässä mun kanssa?

"Tunnetko kenties huonoa omaatuntoa itse siitä että olet iloinen kun saat sen muksun jaloistasi jonnekin...?" No en todellakaan!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ottaa päähän;27949293:
Mummot eivät ole valittaneet, en tiedä exän motiiveja.
Musta siinä ei ollu mitään ristiriitaista? Jos pappa soittaa et veis lapsen luisteleen, niin tottahitossa mä sen ajan sit käytän esim.kunnon hikilenkkiin tai ystävän luona kahvitteluun tms. :) Ja haluan korostaa etten ole yksinhuoltaja :saint:
Mutta onhan mulla ihan eri tilanne kun asun kaksin lapsen kanssa kun että olis toinen aikuinen tässä mun kanssa?

"Tunnetko kenties huonoa omaatuntoa itse siitä että olet iloinen kun saat sen muksun jaloistasi jonnekin...?" No en todellakaan!!!!!!!

No jos nyt sitten noin on eli olet tilanteesta itse huoleton niin mitäs lähdet asiasta edes vekslaamaan eksäs kanssa. Mitä varten sen tarttis sua ymmärtää ja mitä sinä hänen ymmärrystä siinä kaipaat, anna ukon valittaa ja lopeta kuuntelu lyhyeen. Ettekös te jo eronneet.

Anna olla.

Alkuperäinen kirjoittaja mietityttää;27949304:
No jos nyt sitten noin on eli olet tilanteesta itse huoleton niin mitäs lähdet asiasta edes vekslaamaan eksäs kanssa. Mitä varten sen tarttis sua ymmärtää ja mitä sinä hänen ymmärrystä siinä kaipaat, anna ukon valittaa ja lopeta kuuntelu lyhyeen. Ettekös te jo eronneet.

Anna olla.

No kyllä se kuule pistää vituttaan kun yksin pärjäät ja asias hoidat ja toinen vaan naputtaa joka kerta jotain, joskus se kuppi menee nurin vaikka kuinka yrittää antaa olla!! Ei se ees tarvii mun vekslaamista, mä kun en voi sille mitään mitä se suustaan päästää. En kaipaa hänen ymmärrystään, mutta ärsyttää kun se jaksaa jankata asiasta mistä ei mitään tiedä...

Ja sun ei ole pakko mun kans tätä vekslata täällä kun selvästi ärsyttää :xmas:

Kysy seuraavan kerran miehen taas aloitettua valitusvirtensä, että käykö kateeksi. Ja sama kysymys joka kerran, lisäät vaan siihen taas-sanan. Jospa alkaisi hiljakseen mennä perille. Mitään muuta et siis vastaa etkä IKINÄ ENÄÄ, siis ikinä enää rupea selittelemään hänelle mitään.

Voi jessus. Ethän sä lasta heitteille jätä tai edes pakota menemään mihinkään. Ei tosiaan kuulu sun exälle, joten vastaa nasevasti, äläkä jankkaa aiheesta.

nooo... yritätkö sinä ymmärtää entisen lapsen isää vai mikä senyon? Voitko vaatia häneltä enemmän kuin itteltäsi? Pitäisikö molempien yrittää selvittää perinpohjin ja vaikka muiden ihmisten kanssa, mikä heidän näkökulmansa on, ihan perin pohjin ja niin että se sivullinen ymmärtää motiivit ja huolenaiheet ja kaikki ja vielä pitää sitä edes osittain järkevänä? Sitten voitaisiin tehdä yhteenveto ongelmasta.

Lapsen kannalta varmaan olisi paras jos ex-vanhemmat viitsisivät yrittää ymmärtää toisiaan, ainakin lapsen kasvatukseen liittyvässä ristiriitatilanteessa. Voihan olla että miehellä on jotain ihan muuta motiivia rutinaansa, mutta entisellä rouvallakin taitaa olla. Ehkä mies pelkää, että aloittajan katkeruus erosta saa tämän vieroksumaan poikaakin.

Yhteistyössä