ottaa päähän sossussa käyvät ihmiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luulin että tää stressi vihdoin loppuisi, mutta ei. Koko raskausaika on mennyt päin sanonko mitä, kun asia toisensa jälkeen on mennyt pieleen. Yhden saa kuntoon, niin jo toinen juttu alkaa stressaamaan.
Tää stressi ei ole vauvallekaan hyvästä.

Harmittaa kyllä ap:n puolesta.

Täällä olen ikävä kyllä kuullut sellaista, etteivät tuota harkinnanvaraista kovin helpolla anna. Jos ei ole ollut jo pitkäaikainen asiakas.

Toivon mukaan asiat selviävät ja saat tarpeelliset tarvikkeet :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna:
Kun mulla oli vuosia sitten vastaava tilanne, soitin johtavalle sosiaalityöntekijälle joka hoiti rahat samantien tililleni. tee samoin.
Toi oli johtava työntekijä joka päätöksen teki :(
Mutta pistän valituksen menemään.
Niin, käytettynä ostaisin mielelläni, mutta täälläpäin sossu haluaa kuitit ensin, käytettynä siis ei ole mahdollisuutta ostaa.
Saahan käytettynäkin ostetuista tavaroista halutessaan kuitit. Maksa vaikka pankin kautta.

Ja tuosta johtavalle sosiaalityöntekijälle soittamisesta. Ei se läheskään aina auta ja on vähän kyseenalaista. Oikea reitti on valittaa saadusta päätöksestä. Valitukset menevät lautakunnalle, eli ryhmä ihmisiä käsittelee asian uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Just oli täällä ketju, jossa kerrottiin että sossu maksaa harrastukset lapselle 90e/kausi.
Kirjoitin siihen että toiset jotka oikeesti apua tarvii niin ei saa mitään. Tätä kovasti ihmeteltiin.
Ei omasta syystäni jouduin erittäin vaikeaan tilanteeseen raskausaikana, olen toimeentulotuella, vaikka raskautta suunniteltaessa minulla oli työpaikka.

Pyysin toimeentulotukea vauvalle tavaroihin. Ei myönnetä.
Sossun mielestä siis vauva pitäisi kuskata sairaalasta keskellä talvea ilman vaunuja/turvakaukaloa.
Vauva ei tarvi sänkyä, eikä ammetta.
Vauva sylissä kovillakin pakkasilla pitää päästä kauppaan ja kuskata ostokset ja lapsi turvallisesti kotiin.

Itse olisin jo tehnyt ls ilmoituksen jos joku noin tekee.

Ja sitten sanotaan että ei kannata olla kateellinen jos joku saa harratukset sossusta. Minä kun joudun kaiken ostamaan vauvalle toimeentulotuen perusosasta.

Jos ne laskevat että sulla pitäis olla säästöjä työssäkäyntiajalta.

Kun mulla oli vuosia sitten vastaava tilanne, soitin johtavalle sosiaalityöntekijälle joka hoiti rahat samantien tililleni. tee samoin.

Niin, käytettynä ostaisin mielelläni, mutta täälläpäin sossu haluaa kuitit ensin, käytettynä siis ei ole mahdollisuutta ostaa.

musta toikin on typerää että tarvii viedä kuitit että saa rahaa... jos ei helvekko ole sitä rahaa ostaa mitään!! siinä sitten odotellaan ihmettä ja sitten viedään kuitteja että saa rahat takaisin?? jos sitä rahaa olisi ni eikai sitä jumalauta pyydettäis!! raivostuttavaa!! sitten kaikki puliukot ja narkkarit saa rahaa, sanomalla "jos ette anna rahaa niin ryöstän ja ostan huumeita, jos annatte rahaa en ryöstä vaan käytän rahat ruokaan" JUST JOO!!!! ja noita paapotaan!! tiedän tasan yhen tapauksen joka teki just noin, ja sai 900 EUROA HELVETTI!! siinä oli "vuokraan ja elämiseen"!! siellä se kerskui kapakassa ja sanoi kuinka tyhmiä ne sossutädit on... hienoa että valehteli ja vielä haukkui päättäjät kaiken päälle, vaikka sai rahansa..

samaa mieltä olen silti, TYHMÄ PÄÄTÖS!!!!! ihankun se oikeesti olis ruokaa ostanut tai laskuja maksanut

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii-:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Olin pari vuotta sossussa töissä. Ei ollut mun juttuni.

Minkälaista oli?
No hirveen rassaavaa. Ikävä oli sanoa nounou jollekin äidille, joka olis kipeesti tarvinnut rahaa. Mietin niitä asioita vielä kotonakin.
Samanlaisia kokemuksia minullakin. Pakko vaan pystyä perustelemaan ne päätökset, kielteiset ja myönteiset. Niistä kun on ylöspäinkin vastuussa. Paljon mietin juttuja kotonakin ja monia asiakkaita muistelen edelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Ihan vaan ot. jännä homma, että pitää ruveta lisääntyyn, jos vauvalle ei ole varaa laittaa mitään itse.

Käsittääkseni ensimmäisestä viestistä. Ap:lla oli työpaikka mikä meni alta raskaaksi tulon jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja persvakoonasana:
Hakekaa ihmiset muutosta päätöksiin, jos ette ole tyytyväisiä. :attn: :attn:

Tulkoon yksikin tänne, joka on saanut muutoksenhakuun myöntävän päätöksen. Minä ostan sille paukun.
Omilta työajoiltani on kokemus, että kyllä se joskus kannattaakin.

Pitkäaikainen tai ei, elämäntilanne saattaa muuttua äkillisesti. Mulle riittäisi satanen, tai kaksi, saisin kaikki käytettynä.
En ymmärrä miksi ylläpitää järjestelmää joka ei toimi.
Ainakin täällä JOKAISELLA maahanmuuttajalla on UUDET carena, emma yms halpis merkkiset vaunut. Ovat vissiin saaneet vähän enemmän näitä etuuksia.
Tokihan jos ls asiakas olisin, saisin varmasti.
Ihmettelen vaan mitä sitten sanovat jos oikeasti olisin sairaalasta lähdössä taxilla ilman kaukaloa. En usko että päästäisivät. Sitten kertoisin tästä, miten suu silloin pantaisi.
Hemmetti kun ottaa päähän.

Käytettynä ostetustakin voi saada kuitin. Vaikka ostaisi yksityishenkilöltä niin kuitin voi kirjoittaa kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Täällä olen ikävä kyllä kuullut sellaista, etteivät tuota harkinnanvaraista kovin helpolla anna. Jos ei ole ollut jo pitkäaikainen asiakas.

No itse asiassa se täydentävä (harkinnanvarainen) tuki on suunnattu pääasiassa pitkäaikaisille toimeentulotuen saajille, joilla ei ole mahdollisuutta säästää pienistä tuloistaan isompia menoeriä varten.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävää..:
musta toikin on typerää että tarvii viedä kuitit että saa rahaa... jos ei helvekko ole sitä rahaa ostaa mitään!! siinä sitten odotellaan ihmettä ja sitten viedään kuitteja että saa rahat takaisin?? jos sitä rahaa olisi ni eikai sitä jumalauta pyydettäis!! raivostuttavaa!! sitten kaikki puliukot ja narkkarit saa rahaa, sanomalla "jos ette anna rahaa niin ryöstän ja ostan huumeita, jos annatte rahaa en ryöstä vaan käytän rahat ruokaan" JUST JOO!!!! ja noita paapotaan!! tiedän tasan yhen tapauksen joka teki just noin, ja sai 900 EUROA HELVETTI!! siinä oli "vuokraan ja elämiseen"!! siellä se kerskui kapakassa ja sanoi kuinka tyhmiä ne sossutädit on... hienoa että valehteli ja vielä haukkui päättäjät kaiken päälle, vaikka sai rahansa..
Meidän kunnassa oli ainakin neuvotteluvaraa siinä, pitikö ne kuitit toimittaa etu- vai jälkikäteen.

Oman urani aikana taas yhtään tuollaista uhkailua ei tullut, eikä se kyllä mitään olisi vaikuttanutkaan. Kaikkeahan sitä saa puhua. Ja kyllä, monenlaisia on niitä sossujakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ex-sossu:
Hakekaa ihmiset muutosta päätöksiin, jos ette ole tyytyväisiä. :attn: :attn:

Tulkoon yksikin tänne, joka on saanut muutoksenhakuun myöntävän päätöksen. Minä ostan sille paukun.
Omilta työajoiltani on kokemus, että kyllä se joskus kannattaakin.

Hienoa että noin on käynyt. Monilla varmastikin voimavarat ei enää riitä riitelyyn jotain kasvotonta virkamiestä vastaan.

Turvakaulakoita saa joissain paikoissa muuten vuokrattuakin. Mannerheimin lastensuojeliitosta kannattaa kysyä. Samoin jotkut lastentarvikeliikkeet ja -kirpparit vuokraavat edullisesti.

No itse asiassa se täydentävä (harkinnanvarainen) tuki on suunnattu pääasiassa pitkäaikaisille toimeentulotuen saajille, joilla ei ole mahdollisuutta säästää pienistä tuloistaan isompia menoeriä varten.

Juu niinmpä muuten onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävää..:

samaa mieltä olen silti, TYHMÄ PÄÄTÖS!!!!! ihankun se oikeesti olis ruokaa ostanut tai laskuja maksanut

no jo on! kauheeta!

Mä kävin töissä sillä tavalla että kitkuutin toimeentulotukirajalla. Samalla vietin enemmän aikaa lapseni kanssa, tämä oli päivähoidon toivomus, myöskin ls näkökulmalta.
Sitten meni sekin työpaikka alta.
Mutta, kuten olen miljoona kertaa todennut, ei kannata käydä töissä vaan nostaa tukia.

Yhteistyössä