Otto syntyi vammaisena alkoholisti-äidin takia:Äiti miksi teit tämän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taloudelliselta ja henkiseltä kannalta abortin paikka.

Aika kalliiksi tulee Oton perhe yhteiskunnalle.

Paljon inhimillistä kärsimystäkin olisi varmasti säästynyt, jos Otto olisi abortoitu. Mikäli Otto tajuaa tilansa, hän on todennäköisesti (ja kömpelösti kirjoitetusta jutusta päätellen) vähemmän onnellinen.

On siinä muuten ollut äitsykällä huumorintajua, kun on lapselle nimen antanut!

Tunnen myös kyseisen Oton ja Otto on kyllä kova jätkä. Lähes poikkeuksetta aina hyvällä tuulella ja todella sosiaalinen kaveri. Vieläköhän sitikalla ajelee??

Kuitenkin olen sitä mieltä ettei alkoholistit nistit yms ole oikeutettuja saamaan lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oton pikkusisko on kanssa fas-lapsi :(

Siis pikkusiskokin? Eli se spurgueukko pilasi toisenkin lapsensa viinaa juomalla, vaikka oli jo nähnyt mitä siitä seuraa!!??

Jumalauta, toivottavasti kuoli kituen.

Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
En mä varma tulee ymmärtämään ikinä että minkäläinen äiti voi olla joka pilaa lasten terveys noin vaan

Täyskusipää ja paska sellainen nainen on.

Joo joo, sairas sanoo joku, ja hoitoon pitäisi ohjata ja antaa ymmärrystä. Addiktit on säälittäviä ihmishylkiöitä, joiden ennuste parantua on hyvin heikko.

Eläkööt elämäänsä kuten tykkäävät, mutta lapsentekomahdollisuus pois!

Hitto että v...ttaa!

Mä en tykkää tosta'äiti rakasti viinaa...' Mä luulen, että tää äiti on ollut monellakin tapaa avun tarpeessa oleva uhri...tai siis joo, näin mä luulen. En jaksa uskoa, että kukaan rakkaudesta viinaan pilaisi lapsensa tulevaisuuden.

Mutta jokuhan taas haluaa lynkata tänkin mamman. Inhimmillinen ja paska tragedia ja Otolle jaksamista omassa elämässään. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Mä en tykkää tosta'äiti rakasti viinaa...' Mä luulen, että tää äiti on ollut monellakin tapaa avun tarpeessa oleva uhri...tai siis joo, näin mä luulen. En jaksa uskoa, että kukaan rakkaudesta viinaan pilaisi lapsensa tulevaisuuden.

Mutta jokuhan taas haluaa lynkata tänkin mamman. Inhimmillinen ja paska tragedia ja Otolle jaksamista omassa elämässään. :hug:

kyllä juominen on oma valinta,ja jos ei himoaan pysty kurissa pitämään on haettava apua tilanteeseen.
en voi ymmärtää tälläistä äidin puolustamista

Surullisia tarinoita, joskaan en itsekkään pidä iltapäivälehtien kirjoitustyylistä.
Pakkohoito ei ole mikään ratkaisu. Nämä äidit, joiden ongelmakäyttö on sitä luokkaa, että sikiö vaurioituu eivät sinne pakkohoitoon koskaan päätyisi tai jos päätyisivät niin manipulaation mestareina riippuvaiset kyllä onnistuisivat karkaamaan takaisin elämäänsä. Ja siinä vaiheessa lasta ei pelasta enää mikään.
Pakkohoitoon ohjautuisivat lähinnä ne tissuttelija ja pössyttelijät, joilla on jo valmiiksi motivaatio selvään raskauteen.

Ketään ei voida pakottaa olemaan selvin päin, vai suljettaisiinko nämä pakkohoidettavat äidit vankilaan? Epäilen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, onkos se sittenkään hyvä asia että kaikilla on oikeus saada lapsia. Siis katotaan sormet ristissä kun jotkut vetää viinaa ja ties mitä maha pystyssä. Lastensuojelu pitäis ulottaa raskausaikaankin.

niin ja suojella siis syntymätöntä lasta myös esim henkisesti epätasapainoiselta äidiltä joka haluaa abortoida lapsensa? Millä tavalla lapsia voitaisinkaan suojella ennen syntymää kun heitä ei edes lapsina pidetä?

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

Ei heru kyllä minkäänlaista ymmärrystä raskaana olevalle alkoholistille! Miten edes voisi herua!??

Huumeäidit pakkohoitoon suljetulle osastolle. Kuka kansanedustaja ottaisi nyt tämän asian hoitaakseen? Onko täällä ketään lukemassa? Takuulla saisi kannatusta.

Mä ihmettelen että mä en ole samanlainen kuin tuo Otto! Minun biologinen äitini veti viinaa ja käytti huumeita koko raskausaikanaan kun odotti minua, mutta mitään vammaa ei minulle ole tullut! Ihmettelen suuresti.. Jouduin heti synnyttyäni vieroitukseen :/ Näitä olen sitten lukenut myöhemmin papereistani ja voitte kuvitella kuinka suurta vihaa tunnen "äitiäni" kohtaan! Hän synnytti minut juoppotalon portaille ja paineli itse karkuun, hyvä että sitten talon asukkaat löysivät minut ja soitti ambulanssin ja poliisit paikalle..

:'( sydemäst ottaa . ite sitä välillä surkuttelee omaan elämäänsä mutta mä olen onnekas. mun mutisn juopotelu ja aineiden käyttö ei vaikuttanu muhun tolla tavalla.
kaikki narkkari ja alkkis äidit ja isät pitäis sterilisoida.. :headwall: |O

Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja mitä vit:

En. Vaan sitä, miten asiasta kirjoitetaan. Miksei toimittaja (?) voi kirjoittaa asiallisesti, vaan tuollaisella huonolla maulla, tarkoitushakuisesti, leimaten, paasaten. "Hän ei voi koskaan kirjoittaa ylioppilaaksi, eikä kurkottaa kaupan ylähyllylle." Nyyh, niisk.

Tyyli pilaa jutun, vie aiheelta vakavuuden. Tuollainen niiskutarina.

Tänks, Parkula, just niin.

Nuo tarinat kirjoitetaan niiskuiksi juuri siksi että ne vetoaisivat enemmistöön lehden ostajista. Lehteähän pitää myydä jutuilla. Kysehän on tabloi lehdestä.
Se että väki päivittelee ja niiskuttaa ei auta ketään.
Eli liityn kritiikkiin, miksi tärkeästä aiheesta kirjoitetaan sääliä ruikuttavasti kun voitaisiin antaa todellista tietoa. Ketä se sääli auttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Mama the strange:
Pakkohoito ei ole mikään ratkaisu. Nämä äidit, joiden ongelmakäyttö on sitä luokkaa, että sikiö vaurioituu eivät sinne pakkohoitoon koskaan päätyisi tai jos päätyisivät niin manipulaation mestareina riippuvaiset kyllä onnistuisivat karkaamaan takaisin elämäänsä.

Mä olen tästä erimieltä. Rajulla todellisuusterapialla voidaan ulkoinen motivaatio todellakin melko rajuilla tapauksilla muuttaa sisäiseksi motivaatioksi. Tunnen henkilökohtaisistei ihmisiä, joille niin on käynyt. Tosin kyse ei ole ollu sananmukaisesti pakkohoidosta, koska sitä ei Suomessa juuri ole, vaan esim. tilanteesta, jossa puoliso on vienyt päihderiippuvaisen hoitolaitoiksen pihaan matkalaukun kanssa ja sanonut "ihan sama mihin menet, mutta kotiin et tule" Nämä ihmiset ovat onnistuneet löytämään oman motivaation ja toipuneet.
Se vaan vaatii ensinäkin rajun intervention perheen taholta ja sen että hoitava henkilökunta on itse toipuneita alkoholisteja. Muutenhan sitä henkilökuntaa vie niin läheiset kuin addiktikin.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja mitä vit:

En. Vaan sitä, miten asiasta kirjoitetaan. Miksei toimittaja (?) voi kirjoittaa asiallisesti, vaan tuollaisella huonolla maulla, tarkoitushakuisesti, leimaten, paasaten. "Hän ei voi koskaan kirjoittaa ylioppilaaksi, eikä kurkottaa kaupan ylähyllylle." Nyyh, niisk.

Tyyli pilaa jutun, vie aiheelta vakavuuden. Tuollainen niiskutarina.

Tänks, Parkula, just niin.

Nuo tarinat kirjoitetaan niiskuiksi juuri siksi että ne vetoaisivat enemmistöön lehden ostajista. Lehteähän pitää myydä jutuilla. Kysehän on tabloi lehdestä.
Se että väki päivittelee ja niiskuttaa ei auta ketään.
Eli liityn kritiikkiin, miksi tärkeästä aiheesta kirjoitetaan sääliä ruikuttavasti kun voitaisiin antaa todellista tietoa. Ketä se sääli auttaa?

Perustakaa tälle aiheelle oma threadi, jossa voitte keskustella mihin tyyliin keltaisen lehdistön tulisi asioista uutisoida.

Olen kyllä sitä mieltä, että tällaiset tapaukset pitäisi ennalta ehkäistä. Eikä puhua mistään pakkohoidoista ja abortista.

Jos tilanne on sellainen, ettei nainen pysty mitenkään kontrolloimaan juomistaan, niin eihän se mistään ehkäisystäkään huolehdi. Joten joko sterilisaatio tai sitten joku muu pitkäaikainen ehkäisy käyttöön. Taitaa aika harva spurgunainen oikeasti haluta edes sitä lasta. Eiköhän nuo ole vahinkoja lähes kaikki.

Sitten jos alkoholisti oikeasti muka haluaisi sen lapsen, niin voidaan puhua niistä pakkohoidoista, jolloin hoito olisi enemmänkin vapaaehtoista, koska oikeasti lapsen haluava äiti suostuisi lapsen takia hoitoihin. Sitäpaitsi alkoholistin täytyy saada se elämänsä muutenkin kuosiin, jos aikoo lapsensa pitää, joten pakkohoito vois silloin keskittyä myös tähän puoleen siinä elämässä eikä vaan pysymään irti viinasta.

Joku mietti tuolla sitä, miksei kaikkien viinaa käyttävien lapset sairastu. Varmaan siitä samasta syystä, ettei kaikki alkoholistit kuole maksasairauksiin, osalta menee aivot. Varmastikin tämä vaikuttaa siihen miten sikiöön se viina vaikuttaa. Meneekö maksa vai aivot...

Yhteistyössä