Outoa..kaksi lapsista menee tarhaan virike paikalle että mä saan olla vauvan kanssa rauhassa kotona..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Multakussuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Multakussuu

Aktiivinen jäsen
19.03.2008
1 312
0
36
Kuulostaa mun mielestäni niin "oudolta" että mun pitäis saada olla rauhassa vauvan kanssa kotona,siis rauhassa omilta lapsiltani! :o

Mulle suositeltiin virike paikkaa kahdelle pienelle lapselleni.Ok,virike paikan ymmärrän ja se on varmasti ihan hyvä juttu noille lapsilleni että pääsevät vähän oman ikäisten pariin mutta mua kummastutti niin lause että "saat sitten olla rauhassa vauvan kanssa kotona ja tehdä mitä haluat".

En mä oo ikinä ajatellu että mun pitäis saada olla rauhassa omilta lapsiltani,onhan ne joka toinen viikonloppu isukkinsa luona (ollaan uusperhe) joten ihan tarpeeksi mä sillon saan levättyä ja oonhan mä sitoutunut muutenkin jaksamaan kun oon lapsia halunnut.Eikä ydinperheenä vielä ollessani,tälläsiä "lapsi vapaita" edes ollu.

Kuulostaa vaan tyhmältä.Mutta joo,virike paikkana ihan hyvä juttu vähän vilkkaalle pojalle ja sen toimeliaalle pikku-siskolle. :)

Onko sulla ollut ongelmia lasten kanssa tai ovatko he erityislapsia? En oo ikinä kuullut että virikepaikkoja TARJOTAAN muuta kuin sosiaallisita syistä. Ns tukitoimena. Kuka sulle tarjos tätä paikkaa? Hän on huolissaan lasten kanssa selviytymisestäsi

masentunut tai onko jotain muuta syytä taustalla,tukipaikka annetaan aina sosiaalisin ja painavin perustein,eli ei sinne niin vain mennä jos lapset on vähän vilkkaita ja äidillä ennestään pikkuinen vaavi.

Hoitopaikka voi tuntua oudolle, mutta on ihan hyvä juttu kuitenkin, niinku itse sanoit. Meidänki lapset on virikepaikoilla, sos. toimen puolesta. Saavat virikkeitä kodin ulkopuolelta, ja kavereita. Sillä aikaa kun lapses on hoidossa voit keskittyä vauvaasi ja täytyyhän sun siivota ja laittaa ruuatkin!?!

Hyvähän se on että saat olla rauhassa vauvan kanssa kotona ja hienoa että sait lapsille virikepaikan,tämä on nyt juuri sitä hyvää ennalta ehkäisevää lastensuojelutyötä jota toivottasiin joka kunnalta:)jos jostain syystä äidin tai vanhempien rahkeet eivät riitä tarjoamaan lapsilleen.

Joo,sosiaalisin perustein paikkaa tarjottiin.Ihan on itse päätettävissäni kuitenkin,otanko vastaan vai en.Luultavasti otan kuitenkin,tekis ihan hyvää vilkkaalle pojalle.

Juu,ja siis sen vuoksi että avioeroni ja lapseni menetyksen jälkeen olen syönyt sepramia masennukseen (jota ei kyllä enää ole) :) mutta sanoivat että haluavat tukea ja ennalta ehkäistä ettei sitä enää tulisikaan.

:) Synnytyksen jälkeinen aika kun on äidille herkistävää aikaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti x:
Hoitopaikka voi tuntua oudolle, mutta on ihan hyvä juttu kuitenkin, niinku itse sanoit. Meidänki lapset on virikepaikoilla, sos. toimen puolesta. Saavat virikkeitä kodin ulkopuolelta, ja kavereita. Sillä aikaa kun lapses on hoidossa voit keskittyä vauvaasi ja täytyyhän sun siivota ja laittaa ruuatkin!?!

Joo,mut jotenkin vaan tuntui ihmeelliseltä kun suurperheen arjen oppii organisoimaan niin että siivoukset ja ruuan laitot tulee tehtyä muutenkin.Jos saa kehasta niin meillä on itseasiassa lähes aina siistiä.

Mutta en siis pahalla ota ollenkaan virike paikkaa,hyvähän se on että suomessa halutaan tukea perheitä ja pidetään äideistä ja lapsista hyvää huolta! :heart: =)

Mulla on tyttö "virikepaikalla" ja itse lepäilen yksin kotona. Hänelle se ainakin on tehnyt hyvää, koska itse en ole ollut kunnossa ja ennen hoidon alettua olimme paljon vain tässä kotona. Vaikea sitä on kuitenkaan sanoa, miten on parempi toisten kohdalla, mutta ei kait teille turhaan ole sitä ehdotettu.

Onhan se outoa, että tässä maassa on kaikilla oikeus kunnalliseen hoitoon :/ Siitä on melkeen tullu aikusten oikeus, viedään lapsi hoitoon, vaikka sille ei oikeesti perusteita oliskaan. Ei ne lapset niin toisten lasten perään ole, että tarvitsisivat sen takia päiväkotia. Kyllä niitä virikkeitä voi keksiä kotonakin, jos vain haluaa ja kaikenmaailman kerhot ja toiminnat kyllä löytyy, jos vaan viitsii niissä käydä.

Sit tarhat pursuaa lapsia, kun resusseja ei oikeesti olekaan järjestää sitä hoitoa kaikille :( Surullista.

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Mukavaa lapsille. =) Ja kyllähän se helpottaa sunkin arkea.

Samaa mieltä - vauvakin varmaan tykkää kun saa olla hetken äiskän kanssa rauhassa :-)
Meillä siis 3-vuotias tarhassa (4h/pv), itse olen 10-kuisen kanssa kotona. Niin paljon kun pikkuveli isonsiskon seurasta näyttää nauttivankin, huomaan myös miten pikkuinen selkeästi lepää varsinkin maanantai-aamupäivisin, kun viikonlopun hulinoiden jälkeen on hetken rauha !

Olisin kanssa kirkuen ottanut tuommoisen hoitopaikan aikanaan vastaan kun erosimme lapsen isän kanssa,isä ei pidä mitään yhteyttä lapseen,lapsi vammainen ja lääkärin lausunnosta huolimatta sosiaalitoimemme ei antanut hoitopaikkaa vasta kuin reilun 2vuoden päästä,
kun en ollut muka tarpeeksi sossu asiakas vaikkapa toimeentuloluukulta hainkin
ruokarahat:( eli mun olisi täytynyt olla joko juoppo tai muuten seko.
Hienoa että edes nyt 16v myöhemmin on asiat edenneet parempaan suuntaan:)ja annetaan jopa paljon herkemminkin tuo paikka:Kerrankin voi antaa siis kiitosta ennaltaehkäisevässä lastensuojelutyössä.

Alkuperäinen kirjoittaja Multakussu:
Joo,sosiaalisin perustein paikkaa tarjottiin.Ihan on itse päätettävissäni kuitenkin,otanko vastaan vai en.Luultavasti otan kuitenkin,tekis ihan hyvää vilkkaalle pojalle.

Juu,ja siis sen vuoksi että avioeroni ja lapseni menetyksen jälkeen olen syönyt sepramia masennukseen (jota ei kyllä enää ole) :) mutta sanoivat että haluavat tukea ja ennalta ehkäistä ettei sitä enää tulisikaan.

kannattaakin ottaa vastaan. mä otin ja sen jälkeen ollu paljon helpompi ja parempi olla. vaikka lapset hoidossa vaan 4h (9-13) niin se pahin energia purkautuu siellä ja päivään saa hyvän rytmin heti aamusta alkaen. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan se outoa, että tässä maassa on kaikilla oikeus kunnalliseen hoitoon :/ Siitä on melkeen tullu aikusten oikeus, viedään lapsi hoitoon, vaikka sille ei oikeesti perusteita oliskaan. Ei ne lapset niin toisten lasten perään ole, että tarvitsisivat sen takia päiväkotia. Kyllä niitä virikkeitä voi keksiä kotonakin, jos vain haluaa ja kaikenmaailman kerhot ja toiminnat kyllä löytyy, jos vaan viitsii niissä käydä.

Sit tarhat pursuaa lapsia, kun resusseja ei oikeesti olekaan järjestää sitä hoitoa kaikille :( Surullista.

ja onhan se outoa että subjektiivinen päivähoitolaki on, mutta tarjolla ei ole TARPEEKSI hoitopaikkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen mutsi:

Samaa mieltä - vauvakin varmaan tykkää kun saa olla hetken äiskän kanssa rauhassa :-)
Meillä siis 3-vuotias tarhassa (4h/pv), itse olen 10-kuisen kanssa kotona. Niin paljon kun pikkuveli isonsiskon seurasta näyttää nauttivankin, huomaan myös miten pikkuinen selkeästi lepää varsinkin maanantai-aamupäivisin, kun viikonlopun hulinoiden jälkeen on hetken rauha !

Onko virikepaikat yleensä joka arkipäivänä vai sovitaanko se tapauskohtaisesti esim.3 krt/vko? =) :flower:

Onko virikepaikat yleensä joka arkipäivänä vai sovitaanko se tapauskohtaisesti esim.3 krt/vko? =) :flower:

niitä on varmaan erisorttisia. meillä 4h joka arkipäivä..

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

kannattaakin ottaa vastaan. mä otin ja sen jälkeen ollu paljon helpompi ja parempi olla. vaikka lapset hoidossa vaan 4h (9-13) niin se pahin energia purkautuu siellä ja päivään saa hyvän rytmin heti aamusta alkaen. =)

Joo,no niin se varmaan kyllä on.Kerroin lapsille jotka sinne ovat menossa,olivat ainakin tosi innoissaan! =)

Alkuperäinen kirjoittaja hahhah:

ja onhan se outoa että subjektiivinen päivähoitolaki on, mutta tarjolla ei ole TARPEEKSI hoitopaikkoja.

No on on. Ei ne päättäjät tajua, mitä se päiväkodin arki on, kun on resurssipulaa. Tuskin ne edes tajus lakia päättäessään, että äidit on kiljuen viemässä jälkikasvunsa muualle hoitoon, kun siihen kerta on oikeus, vaikka itse ovat kotona.

yhyy yhyy teille molemmille vaan. :kieh:

Mulle ehdotettiin kanssa silloin kun esikoinen oli jotain pari-kolme vee, mutta en halunnu. Hoidan itte niin kauan kun vaan suinkin pystyn.
Niin ja lievästä masennuksesta kärsin tuolloin.

niitä on varmaan erisorttisia. meillä 4h joka arkipäivä..

Aijaa,mulla onkin tapaaminen päivähoidon ohjaajan kanssa,siellä se varmaan sitten sovitaankin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
Mulle ehdotettiin kanssa silloin kun esikoinen oli jotain pari-kolme vee, mutta en halunnu. Hoidan itte niin kauan kun vaan suinkin pystyn.
Niin ja lievästä masennuksesta kärsin tuolloin.

Mä taas on iloinen siitä että perheistä halutaan pitää huolta.Mä sanoin ensin että miehän menetän sitten kotih.tukeni jos tarhaan laitan niin sanoivat että saan pitää myös sen vaikka kaksi tarhaan meneekin,sosiaalisin perustein.

Minusta ihan hienoa että näin on.En nyt tiedä,olenko minä oikeasti se joka tuon paikan lapsilleen tarvitsee,on varmaan paljon akuutimpia tapauksia mutta iloisena sen silti otan vastaan kun apua tarjotaan..hyvää haluavat. :)

yhyy yhyy teille molemmille vaan. :kieh:

Ei yllätä sulta yhtään =) Sä oot jotenki täysin kykenemätön ajatteleen asioita kuin oman napas kannalta, huomattu on. Varmasti otat vastaan kaiken, mitä irti saat, muista viis =) Minäminäminä. Sun mielipiteillä ei kauheesti arvoa mulle ole, joten voit jatkaa jankkausta ihan rauhassa =)

Älä hyvä ihminen laita lapsiasi päiväkotiin!!! Siellä ei ole hoitajilla kuitenkaan aikaa lapsillesi niin paljon kuin sinulla on antaa kotona ollessa. Lapsista tulee väsyneempiä, vilkkaampia ja rauhattomampia ylisuurissa päiväkotiryhmissä. Laita vasta sitten kuin on pakko saada lapset päivähoitoon, kun menet itse esim. töihin. En ymmärrä kun nykyään niin mainostetaan päiväkoteja virikepaikkoineen. Ihan älytöntä touhua. Äiti on alle kouluikäiselle paras vaihtoehto, kun saa olla kotihoidossa. Etsi mll:n perhekerhoja, srk:n kerhoja yms. Ne riittävät ihan mainiosti lapselle virikkeeksi. Eskari kuitenkin on sitten nykyään ennen koulua ja sen ikäinen saa sieltä tarvittavat virikkeet ennen koulun alkua!

Yhteistyössä