Outoa kun itselläni on lapsi ja nyt tutustelen mieheen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minskii

Aktiivinen jäsen
16.08.2008
12 062
2
38
Siis tämä yhdistelmä tuntuu oudolta koska pojan aikaan ei ole ollut juuri säpinää, nyt sit tutustun mieheen.. Ennen oon voinut mennä mihin vaan mihin aikaan vaan ja nyt ei voi lähtee mihinkään. Se tuntuu oudolta ja väärältä. Enkä osaa oikein selittää tätä tuntemusta, sekainen olo on. Kertokaa te muut yh-mammat kokemuksia kun olette alkaneet tapailla/tutustua/seurustella miehen kanssa.. Minkälaisia fiiliksiä teillä on ollut ja miten on kaikki toiminut? Mitä olette tehneet miehen kanssa jos esim hoitajaa ette ole saaneet? Tämä on niin uutta minulle :ashamed:

Eipä voi tapailla ketään eikä huvitakaan kun lapsettomilla miehillä ei ole mitään käsitystä lapsista eikä yksinhuoltajan elämästä.Jos ei jonnekin heti pääse niin siitä suututaan että ole sitten kotona.....

Me kysyttiin ihan suoraa mieheltä, että tuletko esim leikki puistoo, ja hän ties kumminkin että minulla on lapsi eikä ole hoitaja mahdollisuutta pahemmin ... Hänelle se sopi vain hyvin lapsi meni leikkimään ja aikuisille jäi siihen aikaa jutella. Ja ollaan oltu nyt 2kk jo yhdessä eikä mitää ongelmia vaikka poika oiskin kotona.

tuo oli aikoinaan tuttu tunne. Mulla oli kyllä aika selvää se, etten näyttänyt niitä kaikki miljoonia miehiä(vitsi vitsi) lapselle. Mä siis tapailun useampaa miestä, ennen kuin tämä nykyinen kolahti. Aluksi siis tapasin miestä ihan kaksin ja joskus sattumalta kahvilla. Yhden miehen kanssa tapailtiin vähän enemmän ja hän kävi arki iltoina meillä, mutta aina ennen lapsen nukkumaan menoa laitoin hänet kotiinsa. En halunnut, että lapselle jää muisto, että aamuisin äidin vierestä heräsi joku.
Sit kun tää nykyinen mies löytyi, oli tunne alusta asti niin vahva, että melko pian sit lapselle "julkistettiin" että äiti seurustelee.

No me esim alussa vuokrattiin leffa ja katseltiin sit sitä kun muksu saatiin nukkuun. Ja paljon se mies alusta asti osallistu siihen arkeen kun oli koiraa ja lasta hoidettava... Meillä tosin hoitajiakin oli riittämiin ihan omassa pihassakin että saatiin kahdestaankin olla.

Mä keskustelin ensin ihan netin/kännyn kanssa... sitten eka rehvit tehtiin leikkipuistoon... sen puiston jälkeen rehvailtiinkin jo aina meil... lapset oli alusta lähtien mukana ... ja pian muutettiinkin saman katon alle ja asutaan edelleen.. tosin nyt meitä on 5 ..

no silloin kun lapsi oli isällään tai mumulassa niin oli aikaa yökyläilylle, ja sitten kun tapailu muuttui seurusteluksi niin alettiin viihtymään yhdessä täällä kotosalla lapsen kanssa.. ihan normi arkea :)

Minä tapasin mun mieheni oman pojan ollessa 6-vuotias. Pari kuukautta tapailtiin lähinnä viikonloppuisin, kun poika oli isällään ja ite tein vuorotyötä. Sen jälkeen sitten pikkuhiljaa myös silloin kun olin lapsen kanssa. Rauhallisesti edettiin lapsen seurassa ja annettiin pojalle aikaa totutella. Mutta oli ihanaa huomata, että poika ihastui mieheen jo muutaman tapaamisen jälkeen ja muutenkin asiat vaan "loksahti" paikoilleen ja kaikki oli just, niinkuin pitääkin ;)

Itse en tuntenut "morkkista" tapaamisista vaan nautin täysin siemauksin ;) Annoin siis itselleni luvan ajatella myös itseäni ja omaa onnea. Ja asiaa auttoi tietenkin se, että mies ja poika tulivat heti toimeen oikein loistavasti ja vielä tänäkin päivänä heidän välinsä ovat lämpimät. Ja perhekin on kasvanut ;)

Eli heittäydy vaan rohkeasti suhteeseen ja nauti siitä! Kyllä sinäkin onnen ansaitset ;)

Mä tapasin aviomieheni töissä, joten meillä oli aikaa tutustua työaikana kun mun esikoinen oli päiväkodissa :saint:
Sitten kun vihdoin tavattiin eräänä viikonloppuna kun tyttö oli isällänsä, tuli mies luokseni eikä enää pois lähtenyt. Muutettiin siis heti yhteen, ostettiin tää rivaripätkä, mentiin kihloihin ja saatiin plussa testiin. Mies otti lapsen tosi hyvin, on aina ollut ihan kun tyttö olisi hänen oma, vielä tänäkin päivänä, vaikka meidän yhteinen lapsikin on syntynyt tähän maailmaan kohta 2vuotta sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
miksei sitä miestä voi pyytää kotiin vaikka siellä lapsi onkin.
ihan normaali tilanne kotona...
se ei ole normaalia että se lapsi piilotetaan aina jonnekkin...

Mie ymmärrän jos ens alkuun lapsi pidetään jutusta ulkopuolella, katotaan miten alkaa sujumaan ja sitten vasta mies tapaa lapsenkin. Voi se lapsellekin olla outoa, jos joku muu mies hengaa äidn kanssa kuin lapsen oma isä.

Itte oon ajatellut että jos meille ero tulee ja alan muita tapailemaan, niin miehen on tultava toimeen myös lapsien kans. Ne oon kuitenkin tuntenut aina, sen miehen vaan hetken.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:

Mie ymmärrän jos ens alkuun lapsi pidetään jutusta ulkopuolella, katotaan miten alkaa sujumaan ja sitten vasta mies tapaa lapsenkin. Voi se lapsellekin olla outoa, jos joku muu mies hengaa äidn kanssa kuin lapsen oma isä.

Itte oon ajatellut että jos meille ero tulee ja alan muita tapailemaan, niin miehen on tultava toimeen myös lapsien kans. Ne oon kuitenkin tuntenut aina, sen miehen vaan hetken.

No minusta taas lapsi ei (iästä tietysti riippuen) kuvittele sitä miestä sen kummemmaksi tuttavaksi kuin naisiakaan. Pakkokos sitä on suudella jne lapsen edessä. Sitten, kun lapsi nukkuu, onkin sitä yhteistä aikaa.

Me tutustuttiin miehen kanssa ihan tavallisen arjen lomassa. Miehellä oli kavereita joilla oli myös lapsia, joten ei tullut lapsiperheen arki ihan yllätyksenä. Välillä soitin pikkuveljen tyttöä hoitamaan ja käytiin kahden leffassa.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:

Vähän samoilla linjoilla menen sun kanssa, tämä tutustuminen on niin alussa vielä ja haluan rauhassa tutustua tähän mieheen. Tosin poikani isä ei ole ollenkaan kuvioissa mukana, eli mieskontaktia pojalla ei juuri ole ollut :ashamed:

Yhteistyössä