Olen harkinnut eroa jo pitkään, ja nyt sitten menin ihastumaan toiseen mieheen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "A P"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me ei rahallisestikaan, mieheni ei kai erota haluaisi, tämä riittää hänelle enkä lastenkaan tahtoisi kärsivän. Enkä eroaisi tämän uuden vuoksi, mutta toki tahtoisin hänen lähelleen jotenkin...ja vielä paljon minua nuorempi mies..

[QUOTE="Karin";25590618]Me ei rahallisestikaan, mieheni ei kai erota haluaisi, tämä riittää hänelle enkä lastenkaan tahtoisi kärsivän. Enkä eroaisi tämän uuden vuoksi, mutta toki tahtoisin hänen lähelleen jotenkin...ja vielä paljon minua nuorempi mies..[/QUOTE]

Itse olen miettinyt lapsen kannalta asiaa niin, että uskon lasten yleensäkin kärsivän enemmän vanhempien etäisistä/viileistä/riitaisista väleistä enemmän kuin siitä että äitiä ja isää näkisi eri aikaan.

Me olemme yrittäneet välttää riitelemästä lapsen kuullen, mutta ei se ole aina onnistunut. Jokin aika sitten tuntui aika kamalalta, kun oli jotain riitaa ja lapsi kuuli sen, itkin hiljaa, lapsi huomasi, ja toi minulle nallensa- hän itse aina hakee heti nallensa lohdukseen kun on paha mieli. Se pysäytti, ja ajattelin että eiköhän lapsikin ole onnellisempi kun äitikin on onnellinen, vaikkei se oma (ihan hyvä ja kiva) isi asukaan samassa paikassa.

[QUOTE="Karin";25590776]Totta, me ei juuri riidellä, ollaan kuin sisko ja veli... hankalinta onkin käytännönjärjestelyt, ehkä mahdottomia[/QUOTE]

Me taas riidellään ihan liikaa. Oikeastaan se menee aina niin että mies sanoo jotain ilkeää josta pahoitan mieleni, tai määräilee/inttää/ tai jotain muuta että provosoidun. Kun en halua olla mikään kynnysmattokaan. Mutta viime aikoina enä ole enää jaksanut provosoitua vaikka mies ärsyttää usein tahallaan että saisi syyllistää minua malttini menettämisestä.

[QUOTE="Karin";25590776]Totta, me ei juuri riidellä, ollaan kuin sisko ja veli... hankalinta onkin käytännönjärjestelyt, ehkä mahdottomia[/QUOTE]

En usko että käytännön järjestelyt täysin mahdottomia voi olla, jos oikeasti haluaa erota.

Me lapsen kanssa jouduttaisiin todennäköisesti muuttamaan aika pieneen asuntoon, koska täällä on tosi kallista ja minulla pieni palkka. Luulenpa että jopa yksiöön. Mutta ihan hyvin me sinne mahduttaisiin, pääasia että olisi oma tupa, oma lupa. :-)

Minusta kannattaa vielä miettiä sen yli, että ihastus menee ohi. Ja ne menevät ohi, jos annat sen mennä.
Lapsen kannalta kuitenkin tärkeää on ydinperhe. Riitojakin saa nähdä, parempi se kuin että tunteet patoutuisivat ja lapsi kokee ahdistavan ilmapiirin. Riitojen jälkeen sovitaan ja lapsi oppii mallin, että tunteita saa näyttää ja sitten sovitaan riita. Luin tämän jostain tutkimuksesta että lapselle on parempi, että tunteet kuohuvat, kuin se että pinnan alla kuohuu. Onko olemassa lapsiperhettä, jossa pieniä lapsia. jossa ei olisi riitoja???? Antaisin lapsen vielä vähän kasvaa, jos riitanne esim johtuu väsymyksestä. Yleensä suhde paranee kun pikkulapsivuodet on ohi. 3-vuotias on vielä aika pieni, ja kyllähän lapsi isäänsä ikävöi, jos ei saa sen kanssa asua! Älä aliarvioi lapsesi tunteita.
Luulen että eroajatuksesi on enemmän sen ihastuksen ansiota tällä hetkellä. Suhdetta VOI parantaa JOS haluaa; mars parisuhdeterapiaan ja keskustelette ongelmat halki.
Tosin luulen että et sitä itse halua..Mutta onko se oikein lasta kohtaan? Ettei ole yritetty tarpeeksi?
Tunteet ailahtelee, tunteet voi kylmettyä, mutta voi myös muuttua positiivisempaan suuntaan.
Ethän ole masentunut? Se kylmettää tunteita puolisoa kohtaan.
Kunhan et tee ratkaisua,jota kadut myöhemmin , varsinkin lapsen takia!!!

[QUOTE="vieras";25591573]Minusta kannattaa vielä miettiä sen yli, että ihastus menee ohi. Ja ne menevät ohi, jos annat sen mennä.
Lapsen kannalta kuitenkin tärkeää on ydinperhe. Riitojakin saa nähdä, parempi se kuin että tunteet patoutuisivat ja lapsi kokee ahdistavan ilmapiirin. Riitojen jälkeen sovitaan ja lapsi oppii mallin, että tunteita saa näyttää ja sitten sovitaan riita. Luin tämän jostain tutkimuksesta että lapselle on parempi, että tunteet kuohuvat, kuin se että pinnan alla kuohuu. Onko olemassa lapsiperhettä, jossa pieniä lapsia. jossa ei olisi riitoja???? Antaisin lapsen vielä vähän kasvaa, jos riitanne esim johtuu väsymyksestä. Yleensä suhde paranee kun pikkulapsivuodet on ohi. 3-vuotias on vielä aika pieni, ja kyllähän lapsi isäänsä ikävöi, jos ei saa sen kanssa asua! Älä aliarvioi lapsesi tunteita.
Luulen että eroajatuksesi on enemmän sen ihastuksen ansiota tällä hetkellä. Suhdetta VOI parantaa JOS haluaa; mars parisuhdeterapiaan ja keskustelette ongelmat halki.
Tosin luulen että et sitä itse halua..Mutta onko se oikein lasta kohtaan? Ettei ole yritetty tarpeeksi?
Tunteet ailahtelee, tunteet voi kylmettyä, mutta voi myös muuttua positiivisempaan suuntaan.
Ethän ole masentunut? Se kylmettää tunteita puolisoa kohtaan.
Kunhan et tee ratkaisua,jota kadut myöhemmin , varsinkin lapsen takia!!![/QUOTE]

Varmasti kaikki riitelee joskus, mutta jos suhde on enemmän kärsimystä kun rakastavaa lämpöä ja läheisyyttä, niin miksi kitua siinä? Ei ole lapsenkaan etu olla onnettomien vanhempien kanssa ydinperheessä.

Varmasti kaikki riitelee joskus, mutta jos suhde on enemmän kärsimystä kun rakastavaa lämpöä ja läheisyyttä, niin miksi kitua siinä? Ei ole lapsenkaan etu olla onnettomien vanhempien kanssa ydinperheessä.

Siksi, että kaikki suhteet ovat joskus enemmän kärsimystä. Siksi, että ihmisen on kehittääkseen rakastamiskykyään opiskeltava, miten suhteessa kuuluu olla. Sitä on useimmiten parasta harjoitella senhetkisen partnerin kanssa - siinä ei kukaan häviä. Sen sijaan kesken karatusta suhteesta ihminen lähtee vereslihalla, eikä ole valmis käsittelemään uuden suhteen ongelmia, koska vanhakin kummittelee yhä. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää, mutta ilman aiempia voimia.

Siksi, että muutaman viikon eron miettiminen pariin otteeseen ei ole mitään vakaata harkintaa, kun kysymys ei ole teinien suhteesta ja lapsi on olemassa. Lapsen näkökulmasta valtaosa aikuisten onnettomuutta on sitä, että ei muisteta, mikä elämässä on oikeasti tärkeää. Sitä, kun hormonit ja ylpeys vievät.

Jos ei ole vielä edes nähty sen vertaa vaivaa, että opeteltaisiin olemaan riitelemättä turhaan ja käsittelemään ongelmia rakentavasti, niin ei minun mielestäni pääsääntöisesti ole oikeutta pienen lapsen vanhemmilla erota. Eron myötä lapsi menettää perheensä, ja kiinteän suhteen joko isään tai molempiin vanhempiin: vanhemmasta tulee ikään kuin isovanhempi. Pelkään, että näin käy enemmän kuin usein. Pitäisi olla erittäin varovainen päättämään asioita lapsen puolesta ikään kuin harmonisesti hymisevä ympäristö olisi se ainoa arvo. Vaikka lapsi varmasti sopeutuu eron jälkeen elämään äidin kanssa ilman isää, niin todellinen menetys tuntuu vasta paljon myöhemmin.

On kova paikka pienelle lapselle jos isä kuolee, mutta tavallaan on vielä kovempaa se, jos isä vain kyllästyy pitämään lapseen yhteyttä emon pontevuudella. Silloin ei edes pysty idealisoimaan isää rauhassa, vaan omanarvontunto menee huteraksi. Toki on mahdollista, että löytyy hyvä uusperheratkaisu, ja lapsi saa kokea hyvää isyyttä jonkun muun kanssa. Mutta miten todennäköistä se sitten on... Ja silti pohjalla asuu kysymys, mitä vikaa minussa oli kun isä lähti, ja mitä vikaa minussa on kun olen sellaisen luuserin sukua.

En sano, etteikö erota missään nimessä pidä, mutta ainakaan sitä ei pidä tehdä noin kevein perustein. Ensin pitäisi esimerkiksi tutustua siihen, mitä erolapsista tiedetään, eikä vain arvella sitä vaihtoehtoa todeksi mikä itselle parhaiten sopii.

Alkuperäinen kirjoittaja en puolla vielä;25591783:
Siksi, että muutaman viikon eron miettiminen pariin otteeseen ei ole mitään vakaata harkintaa, kun kysymys ei ole teinien suhteesta ja lapsi on olemassa. Lapsen näkökulmasta valtaosa aikuisten onnettomuutta on sitä, että ei muisteta, mikä elämässä on oikeasti tärkeää. Sitä, kun hormonit ja ylpeys vievät.

Ap on miettinyt eroa jo yli vuoden.

Alkuperäinen kirjoittaja en puolla vielä;25591783:
Siksi, että kaikki suhteet ovat joskus enemmän kärsimystä. Siksi, että ihmisen on kehittääkseen rakastamiskykyään opiskeltava, miten suhteessa kuuluu olla. Sitä on useimmiten parasta harjoitella senhetkisen partnerin kanssa - siinä ei kukaan häviä. Sen sijaan kesken karatusta suhteesta ihminen lähtee vereslihalla, eikä ole valmis käsittelemään uuden suhteen ongelmia, koska vanhakin kummittelee yhä. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää, mutta ilman aiempia voimia.

Jos ei ole vielä edes nähty sen vertaa vaivaa, että opeteltaisiin olemaan riitelemättä turhaan ja käsittelemään ongelmia rakentavasti, niin ei minun mielestäni pääsääntöisesti ole oikeutta pienen lapsen vanhemmilla erota. Eron myötä lapsi menettää perheensä, ja kiinteän suhteen joko isään tai molempiin vanhempiin: vanhemmasta tulee ikään kuin isovanhempi. Pelkään, että näin käy enemmän kuin usein. Pitäisi olla erittäin varovainen päättämään asioita lapsen puolesta ikään kuin harmonisesti hymisevä ympäristö olisi se ainoa arvo. Vaikka lapsi varmasti sopeutuu eron jälkeen elämään äidin kanssa ilman isää, niin todellinen menetys tuntuu vasta paljon myöhemmin.

On kova paikka pienelle lapselle jos isä kuolee, mutta tavallaan on vielä kovempaa se, jos isä vain kyllästyy pitämään lapseen yhteyttä emon pontevuudella. Silloin ei edes pysty idealisoimaan isää rauhassa, vaan omanarvontunto menee huteraksi. Toki on mahdollista, että löytyy hyvä uusperheratkaisu, ja lapsi saa kokea hyvää isyyttä jonkun muun kanssa. Mutta miten todennäköistä se sitten on... Ja silti pohjalla asuu kysymys, mitä vikaa minussa oli kun isä lähti, ja mitä vikaa minussa on kun olen sellaisen luuserin sukua.

En sano, etteikö erota missään nimessä pidä, mutta ainakaan sitä ei pidä tehdä noin kevein perustein. Ensin pitäisi esimerkiksi tutustua siihen, mitä erolapsista tiedetään, eikä vain arvella sitä vaihtoehtoa todeksi mikä itselle parhaiten sopii.

Kuulostat eroperheen vesalta itse.

Eli omaa kokemusta löytynee?

Kuulostat eroperheen vesalta itse.

Eli omaa kokemusta löytynee?

olen, mutta tuossa on ystävien ja tuttujen tarinoita koosteena vielä enemmän kuin omaani. enemmänkin taitaa omaa kokemusta olla tuossa, että miten opitaan ottamaan oma tila suhteessa eikä vain haaveilemaan siitä. on pitänyt tehdä työtä, etten järjestäisi omalle lapselle samaa kohtaloa. tiedän suunnilleen kaiken mitä on tiedettävissä siitä, miten yksinäiseltä ja pakokauhuiselta voi olo tuntua silloinkin, kun mitään räikeitä ongelmia suhteessa ei näyttäisi olevan.

nykyisin aikuiset kieltäytyvät aikuisen roolista pelätessään lapsen vihaa silloinkin, kun liitto on ehjä. voin vain kuvitella miten vaikeaa on säilyttää itsevarma aikuisuus eron jälkeen. itse asiassa pelkään, että nykyinen hutera ja mielistelevä aikuisuus on suoraa seurausta siitä, että niin moni meistä on erolapsi itse.

Pelkän ihastumisen takia eroaminen on naurettavaa itsekeskeisyyttä.
Jos suhteessa on todellisia ongelmia, sitten eroa varmasti harkitsee pätevämmillä syillä. Mutta miksi sitten edes selittää jostain ihastuksesta? Ap.lla selvästi pää pilvissä tämän ihastuksen takia.
SIinä tilanteessa minkäänlainen eroajatus ei ole realistinen, vaan itsekäs, haluaa paeta ongelmia jonkun toisen syliin. Yök!

Alkuperäinen kirjoittaja en puolla vielä;25591981:
olen, mutta tuossa on ystävien ja tuttujen tarinoita koosteena vielä enemmän kuin omaani. enemmänkin taitaa omaa kokemusta olla tuossa, että miten opitaan ottamaan oma tila suhteessa eikä vain haaveilemaan siitä. on pitänyt tehdä työtä, etten järjestäisi omalle lapselle samaa kohtaloa. tiedän suunnilleen kaiken mitä on tiedettävissä siitä, miten yksinäiseltä ja pakokauhuiselta voi olo tuntua silloinkin, kun mitään räikeitä ongelmia suhteessa ei näyttäisi olevan.

nykyisin aikuiset kieltäytyvät aikuisen roolista pelätessään lapsen vihaa silloinkin, kun liitto on ehjä. voin vain kuvitella miten vaikeaa on säilyttää itsevarma aikuisuus eron jälkeen. itse asiassa pelkään, että nykyinen hutera ja mielistelevä aikuisuus on suoraa seurausta siitä, että niin moni meistä on erolapsi itse.

Tummennetut kohdat; en ymmärtänyt ainakaan mitä ne tarkoitti tässä asiayhteydessä. Miten oma tila suhteessa liittyy ap:n tapaukseen tai ylipäänsä siihen että ei enää rakasta ja haluaa erota?

Toinen tuo "hutera ja mielistelevä aikuisuus". Mitä hittoa se tarkoittaa? :D

Itse olen ydinperheen kannattaja, mutta tunnen ap:n henk.koht. joten tiedän taustat. Kaikki parisuhteet kokevat ylä- ja alamäkiä, ihmiset eroavat helposti, mutta vielä helpommin menevät yksiin. Silti, tähän kaikkeen mahtuu niin paljon variaatioita, että tuomitseminen on vaan yksinkertaisesti helvetin typerää.

Nettipalstalta VOI saada ihan hyviä näkökulmia, mutta mitään ihan oikeaa neuvoa ei kyllä voi saada, jos ei tunne henkilökohtaisesti, tiedä jutusta oikeastaan mitään.

Tummennetut kohdat; en ymmärtänyt ainakaan mitä ne tarkoitti tässä asiayhteydessä. Miten oma tila suhteessa liittyy ap:n tapaukseen tai ylipäänsä siihen että ei enää rakasta ja haluaa erota?

Toinen tuo "hutera ja mielistelevä aikuisuus". Mitä hittoa se tarkoittaa? :D

Itse olen ydinperheen kannattaja, mutta tunnen ap:n henk.koht. joten tiedän taustat. Kaikki parisuhteet kokevat ylä- ja alamäkiä, ihmiset eroavat helposti, mutta vielä helpommin menevät yksiin. Silti, tähän kaikkeen mahtuu niin paljon variaatioita, että tuomitseminen on vaan yksinkertaisesti helvetin typerää.

Nettipalstalta VOI saada ihan hyviä näkökulmia, mutta mitään ihan oikeaa neuvoa ei kyllä voi saada, jos ei tunne henkilökohtaisesti, tiedä jutusta oikeastaan mitään.

Juurikin näin, kiitos ystävä. <3

En minäkään odota että mitään ihan oikeaa neuvoa voisi saada netistä, itse täytyy asiat aina kuitenkin ratkaista, ja ihanat ystävät apuna. <3

Ihan mielenkiintoista on kuitenkin saada anonyyminäkin näkemyksiä asioihin, itse kun olen sellainen että erilaiset kannat kiinnostavat ja kuuntelen niitä mielelläni, vaikka ilman muuta teen kaikki ratkaisuni ihan itse.

En viitsinyt tässä lähteä ruotimaan parisuhdetta sen enempää, enkä viitsi edelleenkään, ettei mene vaan jommankumman tai molempien osapuolien turhaksi syyllistämiseksi, tietämättä kokonaisuutta ja taustoja sen enempää.Pikkuisen kuitenkin kerron kokonaisuudesta.

Meillä on erilaisia ongelmia, osa johtuu erilaisista ajatustavoista ja arvoista, luulen ettei kaikkia voisi sovittaa yhteen koskaan, niin että kumpikin olisi täysin tyytyväinen, aina toinen siis joutuu tyytymään pitkin hampain.

Lisäksi meillä on persoonallisuudessa melko perustavanlaatuisia eroja, ne aiheuttavat eripuraa ja pahaa oloa varsinkin minulle. Ongelmiamme olemme yrittäneet ratkaista ja erostakin yhdessäkin puhuneet monen monia kertoja, ihan lähiaikoina.

En edes tarkkaan muista koska aloin ajatella eroa ekan kerran, uskon että lapsi oli vauva vielä silloin, eli olisikohan siitä jo yli kaksi vuotta.

Meillä suurin "moka" kävi siinä että hankimme lapsen ns. alkuhuuman aikana, eli toisen todellinen persoona ei ollut vielä tullut esiin, rakastumisen huuma oli vielä päällä. Tämä hötkyily johtui ihan pelkästään siitä että olemme aika iäkkäitä, ja biologinen kello tikitti molemmilla.

Joitakin persooniimme, temperamentteihimme yms. liittyviä ongelmia toki oli ilmennyt jo ennen lastakin, mutta ne eivät olleet ylitsepääsemättömiä.

Lapsen syntymän jälkeen sitten tulivat isot ongelmat, ihan heti, eli nuo erilaiset arvot. Mies alkoi mennä menojaan ja kärsin siitä. Tuntui, ja tuntuu edelleen että vastuu kaikesta jää 90% minulle.

Ja kyllähän tässä nyt kaikille varmaan on ihan selvä että eroajatusteni perusteella on pidempään jatkuneita, isojakin ongelmia, eli ettei tämä ihastukseni ole todellakaan ainut syy, eikä syy ollenkaan. En ole tapaamisemme jälkeen ajatellut eroa yhtään sen enempää kuin ennenkään, enkä todellakaan laske mitään tämän toisen varaan, ajattelen että yksin olisin siis onnellisempi kuin mieheni kanssa.

En halua että ihastukseni sotkee todellisia ajatuksiani suhteesta, enkä todellakaan halua syventää suhdettamme millään tavalla ennen kuin tämä asia on selvä.

Niin,joku sanoi että riidat kuuluvat pikkulapsiperheenkin elämään. Mutta kuuluuko sekin, että äiti on surullinen ja onneton? Mieheni pahoittaa mieleni joskus monta kertaa päivässä, ja vaikken enää useinkaan jaksa alkaa riidellä ja yrittää saada häntä ymmärtämään että hänen köytöksessään on vikaa, niin usein itken, vaikka yritän peittää sen. Ja lapsi sen kuitenkin usein huomaa.

Ja kun joku kirjoitti että olenkohan masentunut, niin ainakin lievästi olen kyllä. Mies on onnistunut vaikuttamaan itsetuntooni tässä vuosien varrella, vaikka yritän aina kuitenkin ajatella olevani arvokas.

Minä olen ollut kynnysmatto aika pitkälti, eli monissa asioissa liiankin kärsivällinen. Minusta olisi jo aika ajatella vähän omaakin hyvinvointiani. Jos tässö vielä joutuu masennuslääkettäkin hakemaan, niin se olisi miehelle erävoitto. En varmasti hae.

Lisään vielä, että vaikken nyt todellakaan tämän enempää tässä aio alkaa avautua kaikista ongelmistamme ja mieheni huonoista puolista, niin ongelmat ovat kyllä ihan todellisia, ja syy siihen miksi "uusi alkumme" mistä sovimme keväällä, ei ole toiminut, johtuu miehestä, siitä ettei hän ole parantanut tapojaan vaikka silloin rukoili ja vannoi.

Tämä on siis minulle sydämeni purkamista vaikeassa tilanteessa, enemmän kuin neuvojen kyselyä. Kyllä minä tiedän mitä pitäisi tehdä. Mutta vaikka olen kärsinyt paljon epäoikeudenmukaisuutta, silti van säälin toista osapuolta, ja ajattelen miten onneton hän olisi erosta. Luulenkin olevani aika pitkälti liian kiltti.

Mutta koitan nyt olla vähän itsekkäämpi kerrankin, ja arvostaa itseäni.

[QUOTE="a p";25593920]Juurikin näin, kiitos ystävä. <3

En minäkään odota että mitään ihan oikeaa neuvoa voisi saada netistä, itse täytyy asiat aina kuitenkin ratkaista, ja ihanat ystävät apuna. <3

Ihan mielenkiintoista on kuitenkin saada anonyyminäkin näkemyksiä asioihin, itse kun olen sellainen että erilaiset kannat kiinnostavat ja kuuntelen niitä mielelläni, vaikka ilman muuta teen kaikki ratkaisuni ihan itse.
[/QUOTE]

Hjuva hjomma. :)

Ja iso :hug: tän palstankin kautta! ;)

Ok, to viimeisin kirjoituksesi selvitti asiaa paljon. Luulenpa että olet ns. kiltti nainen joka rakastaa miestä joka ei ole hänen rakkautensa arvoinen. Onko aiemmissa suhteissasikin ollut samoja piirteitä?

Sain kuvan että mies ei ota tarpeeksi vastuuta kodista ja perheestä ja menee omia menojaan. Ja jotenkin voisin kuvitella että tuskinpa kohtelee sinua hyvin ja rakastavasti, koska kirjoitit että mies on onnistunut vaikuttamaan itsetuntoosi, ja pahoittaa mielesi joskus monta kertaa päivässä. Ja sanoit itseäsi kynnysmatoksi, eli ilmeisesti olet yrittää pitää vaan kaiken kasassa ja tyytyä tilanteeseen, hoitanut kodin ja lapsen ja itkenyt sitten salaa iltaisin. Osuinko oikeaan?

Jos näin on, niin kehotan mitä ystävällisimmin sinua arvostamaan itseäsi niin paljon että hankkiudut eroon miehestäsi joka ei ymmärrä arvoasi. Ja kannattaa ilman muuta ottaa selvää ihastuksestasi, kuka sen tietää vaikka tämä olisi sinulle se oikea. Ethän menetä mitään vaikkei se onnistuisikaan, jos ajattelet kerran että joka tapauksessa olisit onnellisempi ilman miestäsi.

Voimia!!

[QUOTE="vieras";25593974]Ok, to viimeisin kirjoituksesi selvitti asiaa paljon. Luulenpa että olet ns. kiltti nainen joka rakastaa miestä joka ei ole hänen rakkautensa arvoinen. Onko aiemmissa suhteissasikin ollut samoja piirteitä?

Sain kuvan että mies ei ota tarpeeksi vastuuta kodista ja perheestä ja menee omia menojaan. Ja jotenkin voisin kuvitella että tuskinpa kohtelee sinua hyvin ja rakastavasti, koska kirjoitit että mies on onnistunut vaikuttamaan itsetuntoosi, ja pahoittaa mielesi joskus monta kertaa päivässä. Ja sanoit itseäsi kynnysmatoksi, eli ilmeisesti olet yrittää pitää vaan kaiken kasassa ja tyytyä tilanteeseen, hoitanut kodin ja lapsen ja itkenyt sitten salaa iltaisin. Osuinko oikeaan?

Jos näin on, niin kehotan mitä ystävällisimmin sinua arvostamaan itseäsi niin paljon että hankkiudut eroon miehestäsi joka ei ymmärrä arvoasi. Ja kannattaa ilman muuta ottaa selvää ihastuksestasi, kuka sen tietää vaikka tämä olisi sinulle se oikea. Ethän menetä mitään vaikkei se onnistuisikaan, jos ajattelet kerran että joka tapauksessa olisit onnellisempi ilman miestäsi.

Voimia!![/QUOTE]

No niin, juuri näin, valitettavasti, ja on ollut yksi suhde jossa on ollut samankaltaista, tai paljon pahempaakin. Tosin silloin alistuin täysin, nyt en enää, koska olen kyllä tapellut vastaan. Mutta siihenkin väsyy, kun toinen ei tajua mikä olisi suhteessa tasapuolista.Kaipaan kuollakseni rauhaa ja harmoniaa, olen ihan rikki tästä viiden vuoden tahtojen taistelusta- ja varsinkin kun minun tahtoni olisi vain se että mies arvostaisi minua, kohtelisi minua tasapuolisesti, kohtelisi lasta lempeämmin, sekä ottaisi tasapuolisemmin vastuun asioista. Mitään ei kuitenkaan ole muuttunut, vaikka nyt viimeiset kuukaudet on ollut ns."koeaikaa". Niin kynnysmatto en kuitenkaan ole, etten osaisi kärsiä. :-)

[QUOTE="a p";25594006]No niin, juuri näin, valitettavasti, ja on ollut yksi suhde jossa on ollut samankaltaista, tai paljon pahempaakin. Tosin silloin alistuin täysin, nyt en enää, koska olen kyllä tapellut vastaan. Mutta siihenkin väsyy, kun toinen ei tajua mikä olisi suhteessa tasapuolista.Kaipaan kuollakseni rauhaa ja harmoniaa, olen ihan rikki tästä viiden vuoden tahtojen taistelusta- ja varsinkin kun minun tahtoni olisi vain se että mies arvostaisi minua, kohtelisi minua tasapuolisesti, kohtelisi lasta lempeämmin, sekä ottaisi tasapuolisemmin vastuun asioista. Mitään ei kuitenkaan ole muuttunut, vaikka nyt viimeiset kuukaudet on ollut ns."koeaikaa". Niin kynnysmatto en kuitenkaan ole, etten osaisi kärsiä. :-)[/QUOTE]

Olen aikaisemmin yrittänyt puhua miehen kanssa, mutten enää, koska olen tajunnut että häntä ei ole varustettu ns. normaalin ihmisen oikeudenmukaisuudentajulla tai empatiakyvyllä. Hänen kanssa ei kertakaikkiaan vaan pysty keskustelemaan. Sen olen jo tajunnut, niinpä en enää edes jaksa yrittää.

Ja kun joku kirjoitti että pitkä parisuhde on aina vaikeaa ja rakastaminen vaatii tahtoa, niin minusta se vaatii kyllä yrittämistä MOLEMMILTA. Ei vain niin, että toinen, (tässä tapauksessa minä) yrittää kaikkensa että toisella olisi hyvä olla, mutta toinen ei yritä mitään, paitsi kuin että hänellä itsellään elämä olisi mahdollisimman vaivatonta ja vapaata. Kun ei se vaan mene niin. Minun pitäisi tässä suhteessa joko tyytyä tai taistella, ja kumpaakaan en vaan enää jaksa. Siispä vaihtoehdot ovat aika vähissä.

No jos minä olisin tilanteessasi, eroaisin. Tottakai lapsi kärsii erosta, mutta uskon että hän kärsii enemmän kun äiti on onneton, ja tuskin se isäkään kamalan onnellinen on. Kyllä lapsi vaistoaa sellaiset asiat.

Mutta ap, miksi otsikoit tämän ketjun sitten näin???

Jos asiaan liittyisi vain miehesi ja liitonne, olisit otsikoinut vaikka " Ero mielessä ja huono suhde.."tms.
Nyt kuitenkin laitoit otsikkoon ihastuksesi...

Minun mielestäni turvaat ajatuksissasi tulevaisuuteen niin, että uskallat erota, koska saattaisit päätyä heti uuteen suhteeseen, ja ainakin toivot niin.... Onko se oikea motiivi eroon??????
JA Mikset ole eronnut jo aiemmin?

Yhteistyössä