Ovatko kaksosystäväni mielestänne samannäköisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Mitä eroja huomaatte nopeasti katsottuna? Entä, mitä samoja piirteitä? Onko joku, joka ei näe mitään eroa? Näyttävätkö tytöt mielestänne identtisiltä kaksosilta?

Identtisyystestejä ei ole tehty, mutta tiedämme, että he ovat identtiset, koska synnytyksessä huomattiin vain yksi sikiökalvo...lisäksi he ovat peilikuvakaksosia. Peilikuvakaksosia löytyy vain identtisistä kaksosista, niitä on n. 23% kaikista identtisistä kaksosista.

Molemmat tytöt ovat muuten synesteetikkoja. Osaako joku selittää tarkemmin, mitä se tarkoittaa?

Ps. Sain tytöiltä luvan tämän tekstin kirjoittamiseen ja kuvien linkittämiseen, eli he tietävät viestin sisällön.

TÄSSÄ KUVIA:

http://irc-galleria.net/view.php?nick=sumppis&image_id=61913035

http://irc-galleria.net/view.php?nick=sumppis&image_id=61914970

http://irc-galleria.net/view.php?nick=sumppis&image_id=61912892

no ihan ekaks huomasin justiin tuon peilikuvajutun. eli erottaisin kyllä kun ovat yhdessä mutta en tiedä sitten kun ovat erikseen...

"Synestesia tarkoittaa joillakin ihmisillä esiintyvää neurologista aistien sekoittumista. Aistiärsyke aiheuttaa synesteetikolle toisen aistin alaan kuuluvan aistimuksen. Synesteetikko saattaa esimerkiksi nähdä kuulemiaan säveliä väreinä tai tuntea äänteitä makuina.

Tyypillisin synestesian muoto on kirjainten, numeroiden, viikonpäivien tai nuottien liittyminen väriaistimuksiin. Synesteettisiä aistimuksia voi ilmetä myös sellaisen aistin alueella, joka henkilöllä ei normaalisti toimi; on esimerkiksi mahdollista, että sokea synesteetikko näkee kuulemiaan säveliä väreinä. "

mulla on joitain synestesian oireita. miehen kanssa aina nauretaan että: minä kuulen nuo värit ja näen nuo äänet :D

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
anna jo olla ... tää ketjuhan jo kerran poistettin..

aijjaa? miksi poistettiin? en mä vaan oo nähny... mutta en mä oo vähään aikaan nettiin päässykkään kunnolla :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
anna jo olla ... tää ketjuhan jo kerran poistettin..

aijjaa? miksi poistettiin? en mä vaan oo nähny... mutta en mä oo vähään aikaan nettiin päässykkään kunnolla :ashamed:

Niin, kaikki ei oo vielä nähny tätä keskustelua. Ei tarvitse avata, jos ärsyttää!

Kylläpä on kuin kaksi marjaa! Meillä kerran tarhassa kaksi noin samannäköistä. Siitä erotti kun toisella aina lyhyemmät otsahiukset!
Itsekin odotin kaksosia, toinen tuli pois mutta eivät varmaankaan olleet identtisiä!

Toisella on leveämpi naama kokonaisuudessaan,muuten ovat kyllä ihan samannäköisiä.Yhdessä kyllä tunnistaa mutta jos erikseen tulisivat vastaan niin en tunnistais.

Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
ovatko identtiset kaksoset samannäköisiä vai eivät? yllätys, yllätys, OVAT.

Kyllä joskus epäidenttiset kaksoset voivat näyttää ihan identtisiltä ja ympäristötekijät vaikuttaa myös identtisiin kaksosiin. Esim. Olsenin kaksoset ovat epäidenttiset, vaikka näyttävät joskus identtisiltä.

Yhteistyössä