Ovatko omat lapsesi mielestäsi tavallista kauniimpia/komeampia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis keskimääräistä kauniimpia lapsia vai tavallisen näköisiä? Uskaltaako joku myöntää, että oma lapsi on ulkonäöltään vaatimattoman näköinen, jopa ruma jos nyt sanaa ruma voi lapsesta käyttää.

Minusta on jotenkin vaikea vastata tällaiseen kysymykseen kun omiin silmiin lapset näyttää upeilta kaunottarilta ja komeilta pojilta. Mutta eiköhän he ihan tavallisia tyttöjä ja poikia ole :)

Ihan tavallisia ovat ulkonäöltään kumpikin poika, mutta ainakin esikoinen on tavallista fiksumpi ja kuopus on hienomotorisesta taitava ja hahmotuskyky on myös loistava kuten myös iosoveljellään on.

Meillä viisi lasta ja voi kyllä sanoa että kaikki ovat keskimääräistä kauniimpia, eikä siis ole pelkästään äidin mielipide. Monesti on lapsia sanottu kauniiksi, ihan esim kaupassa ollaan tultu kyselee... ruskeasilmäisiä sattumalta kaikki.

Minkä ikäisiä on teidän laset, joiden mielestä ne on tavallista kauniimpia?
Varmaan lähes jokaisesta lapsesta on joku tuttu tai tuntematon ihastellut kuinka suloinen on...

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Minkä ikäisiä on teidän laset, joiden mielestä ne on tavallista kauniimpia?
Varmaan lähes jokaisesta lapsesta on joku tuttu tai tuntematon ihastellut kuinka suloinen on...

Marilyn Monroe sanoi, että jokaista pikkutyttöä pitäisi kehua kauniiksi, olipa tämä minkänäköinen vain. Koska häntä ei aikoinaan kukaan kehunut, ja siitä jäi elinikäinen epävarmuus. :(

Mä kehun kyllä kaikki, sukupuoleen riippumatta. Kehun silmät, pisamat, piirustukset ja pallonheittotaidot. Enkä ole ikinä ajatellut, että yksikään vanhempi niiden juttujen perusteella päättelisi mitään lapsestaan.

Minusta meillä poika on keskivertoa söpömpi, hymykuopat, tosi tuuhea ripset jne. Oli aivan syntymästään jotenkin nätti. Tyttö taas näyttää perusvauvalta, ja voin ymmärtää, jos ei ulkopuolisten mielestä ole tooosi söpö. Silti potentiaalinen kaunotar äidin mielestä, eihän sitä heti 4-kuisesta tiedä...

Ksantippa S.: Juuri näin.Arvostan kovasti kaltaisiasi ihmisiä jotka eivät katso pelkkää ulkokuorta vaan löytävät jotakin kehuttavaa kaikista lapsista.Ottakaa muutkin opiksi.Lapsen itsetunnolle kehuminen tekee kutaa :)Itse pyrin kasvattamaan lapseni sisäisesti kauniiksi ihmisiksi.

On niin ihmeellisen kaunis, että vaikea uskoa sitä meidän lapseksi. Oikeasti, hohtaa ihan valoa ja ihmiset pökertyy kun näkee sen kadulla. Jotkut antaa rahaa ja lahjoja. Tuntemattomat. Sanoo pyhimykseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Mä kehun kyllä kaikki, sukupuoleen riippumatta. Kehun silmät, pisamat, piirustukset ja pallonheittotaidot. Enkä ole ikinä ajatellut, että yksikään vanhempi niiden juttujen perusteella päättelisi mitään lapsestaan.

Kuten myös, kehun omat ja vieraat, mutta en usko sen varsinaisesti liittyvän siihen että pidän (ja muutkin pitää kuulemma) mun lapsiani kauniina :)

Yhteistyössä