Ovatko omat lapsesi mielestäsi tavallista kauniimpia/komeampia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mulla kokemusta:
Alkuperäinen kirjoittaja svieras:
Taviksia nuo on. Valkotukkaisia, sinisilmäisiä ja kulmakarvattomia, niinkuin äitinsä :D Tietty varmaan jonkun vaaleutta arvostavan mielestä todella kauniita :D

Esimerkiksi Italiassa olisitte tosi kauniita, ja sä saisit juosta gigoloja karkuun. ;) :D

Juu tämän saman ilmiön mä huomaan ihan suomalaisessa baarissakin :D

No ehkä ei. Mutta tyttöni on kyllä luokkansa kaunein ja hänen luokallaan on ainakin 17 tyttöä. Mutta en nyt ehkä sanoisi että keskimääräistä kauniimpi. Vaikuttaa kyllä siltä, että lapsesta tulisi vanhempana aika kaunis.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ehkä ei. Mutta tyttöni on kyllä luokkansa kaunein ja hänen luokallaan on ainakin 17 tyttöä. Mutta en nyt ehkä sanoisi että keskimääräistä kauniimpi. Vaikuttaa kyllä siltä, että lapsesta tulisi vanhempana aika kaunis.

Juu-u munkin tyttöni on luokkansa kaunein :)
Varmaan luokan muidenkin oppilaiden vanhempien mielestä...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tavisvanhemmista syntyy tavislapsia :) Eli lapseni eivät ole keskimääräistä kauniimpia eikä komeampia.

Onhan sun poika tosi söpö, ainakin kuvien perusteella mitä olet tänne laittanut. Varmaan olet sitten itsekin söpö. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Onhan sun poika tosi söpö, ainakin kuvien perusteella mitä olet tänne laittanut. Varmaan olet sitten itsekin söpö. :)
Kiitos! Söpö ehkä, mutta ei silti keskivertoa komeampi. Useimmat lapset ovat söpöjä, joten söpöys on keskivertoa :) Mä en ole söpö vaan lähinnä vihaisen petolinnun näköinen :D

Perus 1-vee poitsulihan tuo on. Kehuja saa kaupoissa ja sukulaisten luona, mutta niinhän lapset aina! Mun mielestä on söpö, koska näen hänessä isäänsä. Normaali lapsi, tavallisen näköinen, tavallisen söpö :)

tyttö oli kaikkien mielestä kaunis vauva :)! pieni ja siro söpöliini. nyt 1veenä pyöristynyt ja kasvonpiirteetkin muuttuneet , mutta on silti minusta edelleen kaupungin kaunein pikkutyttö :heart: ainakin pitkät tuuheat ripset ja paksu tukka pysyneet ennallaan.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Eivätkös kaikki lapset ole keskivertoa kauniimpia?

Miten se on mahdollista? Vai tarkoitatko lainausmerkeissä? :)

Se vain on mahdollista. Ensinnäkin: empiirinen havainto: en muista ikinä nähneeni rumaa lasta. Toiseksi: tilastoanalyysi. Tässä ketjussa 16 vastaajaa on ollut sitä mieltä, että heidän lapsensa on keskivertoa selvästi kauniimpi. Neljä taas sitä mieltä, että omat lapset (tai ainakin joku heistä) ovat ulkonäöltään keskitasoa.

Ja muutama totesi viisaasti, ettei asialla ole väliä, koska oma lapsi on omaan silmään joka tapauksessa se maailman ihanin.
Jäin tätä miettimään, miten voisi olla, että kaikki olisivat keskimääräistä kauniimpia? Mikä se keskimäärä silloin olisi? Luulen, että ymmärrän mitä Ksantippa tarkoittaa, kun riisutaan tästä se keskimäärä pois
:)

Jäin tätä miettimään, miten voisi olla, että kaikki olisivat keskimääräistä kauniimpia? Mikä se keskimäärä silloin olisi? Luulen, että ymmärrän mitä Ksantippa tarkoittaa, kun riisutaan tästä se keskimäärä pois

Se oli tarkoitettukin paradoksiksi. Vähän niin kuin 90 prosenttia autoilijoista on mielestään keskivertoa parempia kuskeja. Eli varmaan ne lainausmerkit olisivat olleet tarpeen :)

Sinänsä mielenkiintoista, miten sana "keskiverto" vaihtelee käyttötarkoituksen mukaan. Jos jostakusta sanotaan, että hän on "keskinkertaisen näköinen", se kuulostaa melkein moitteelta. Jos taas joku on omasta mielestään keskipalkkainen, on hänellä yleensä aika hyvä palkka.

Se oli tarkoitettukin paradoksiksi. Vähän niin kuin 90 prosenttia autoilijoista on mielestään keskivertoa parempia kuskeja. Eli varmaan ne lainausmerkit olisivat olleet tarpeen :)

Sinänsä mielenkiintoista, miten sana "keskiverto" vaihtelee käyttötarkoituksen mukaan. Jos jostakusta sanotaan, että hän on "keskinkertaisen näköinen", se kuulostaa melkein moitteelta. Jos taas joku on omasta mielestään keskipalkkainen, on hänellä yleensä aika hyvä palkka.
Okei, ymmärsin siis oikein mitä tarkoitit

se on myös jännä että jonkun mielestä oma lapsi on niiin kaunis ja sillä kehuskellaan eikä ymmärretä sitä että muiden mielestä lapsi voi olla ihan taviksen näköinen.

En nyt tiedä ovatko keskimääräistä kauniimpia mutta tytöt on kauniita ja siroja ja poika pyöreänaamainen hurmuri pitkine silmäripsineen ja nauravaisine silmineen. Ihania ovat!

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Mun mielestä ovat. Heillä on lisäksi aika pitkät jalat ja muutenkin kauniit vartalonmallit. Lapsillakin kun näkee paljon erilaisia. Tosin mun mielestä mun sisko ja velikin on keskimääräistä paremman näköisiä. Kai kun näyttävät samanoloisilta, kuin minä. Ehkä se on se tuttuus ja omat perintötekijät, mitkä viehättää.

Lapsilla on myös minun mieheltä saadut kauniit huulet molemmilla ja ihanat korvat. Ovat vahvemman näköisiä, kuin minä lapsena.

Musta on rumaa jos on isot pitkät jalat (tietty sille mitään voi). Ei kovin kaunista jos naisellakin on 40 kengänkoko tai ylikin!

En mä tiedä, onko ne keskimääräistä kauniimpia tai komeampia. Mutta tavattoman suloisia kyllä :D Tyttö hurmaa käytöstavoillaan ja toi poika pyörittää kaikki naiset pikkusormensa ympärille :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta on rumaa jos on isot pitkät jalat (tietty sille mitään voi). Ei kovin kaunista jos naisellakin on 40 kengänkoko tai ylikin!

Tuo kengänkokoneuroosi on vanhojen naisten juttu. Entinen anoppikokelas kauhisteli aina numeron 40 jalkaani, samoin eläkeikää lähestyvä työkaveri. He ovatkin sitä ikäpolvea, joka on pilannut jalkansa käyttämällä liian pieniä kenkiä.

Nuoremmille ikäluokille tuntuu olevan ihan luonnollista, että pitkällä ja pitkäsäärisellä ihmisellä on vähän suurempi jalkateräkin. Ja kengistä ostetaan ne sopivan kokoiset.

Yhteistyössä