Ovatko omat lapsesi mielestäsi tavallista kauniimpia/komeampia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Jäin tätä miettimään, miten voisi olla, että kaikki olisivat keskimääräistä kauniimpia? Mikä se keskimäärä silloin olisi? Luulen, että ymmärrän mitä Ksantippa tarkoittaa, kun riisutaan tästä se keskimäärä pois
:)

Se oli tarkoitettukin paradoksiksi. Vähän niin kuin 90 prosenttia autoilijoista on mielestään keskivertoa parempia kuskeja. Eli varmaan ne lainausmerkit olisivat olleet tarpeen :)

Sinänsä mielenkiintoista, miten sana "keskiverto" vaihtelee käyttötarkoituksen mukaan. Jos jostakusta sanotaan, että hän on "keskinkertaisen näköinen", se kuulostaa melkein moitteelta. Jos taas joku on omasta mielestään keskipalkkainen, on hänellä yleensä aika hyvä palkka.

Samaan täällä törmää aina kun kysytään oletko vahva ihminen. Varmaan 90% toteaa olevansa keskivertoa vahvempia ja että he ovat kokeneet elämässään niin paljon enemmän kuin keskiverto ikätoverinsa ja nämä kokemukset ovat vahvistaneet. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Onhan sun poika tosi söpö, ainakin kuvien perusteella mitä olet tänne laittanut. Varmaan olet sitten itsekin söpö. :)
Kiitos! Söpö ehkä, mutta ei silti keskivertoa komeampi. Useimmat lapset ovat söpöjä, joten söpöys on keskivertoa :) Mä en ole söpö vaan lähinnä vihaisen petolinnun näköinen :D

niin, ehkä itse miellän tuon kauniin enemmänkin juuri söpöksi, suloiseksi jne. En oikeastaan edes tiedä millainen ihminen tai lapsi on kaunis. Niin usein olen törmännyt siihen että kuulen ihmisten kehuvan vaikka jotain lasta niin käsittämättömän kauniiksi ja kun katson ttä en näe siinä mitään erityistä. Ok, en mitään ulkonäöllisiä "virheitäkään" ja kai se nyt kaikki kauneusihanteet täyttää, mutta minun silmissäni on vain ihan tavallisen näköinen lapsi.

Sitten taas saatan kokea jonkun mielestäni suloisen lapsen todella uskomattoman kauniiksi, jään ihailemaan lapsen silmiä, joitain piirteitä, ilmeitä ja koko olemusta jossa muut taas eivät näe mitään sen erityisempää. Eli en ole kovinkaan taivtava tunnistamaan kauneutta. :D

Mutta jos tässä kysytään omaa mielipidettä niin pidän kyllä omia lapsiani kauniina, vaikka heilläkin omat virheensä on. Kenties sitä vaan äitinä sokaistuu niille epäkohdille... ;) Enkä siis tällä perusteella suinkaan oleta että lapseni muiden silmissä olisivat kauniita, uskon että 95% heidän saamsitaan kehuista on annettu ihan kohteliaisuussyistä ja loput ehkä siksi että ovat ihmisten mielestä jollain lailla söpöjä.

Molemmat olivat nättejä vauvoja. Mutta nyt leikki-ikäisinä ihan tavallisia, ehkä jopa keskimääräistä rumempia, jos nyt noin voi sanoa... Harvat aina pörrössä olevat "suomalaiset" hiukset tekevät tuon yleisilmeen jo aika tuollaiseksi, hmm, viimeistelemättömän näköiseksi. Molemmilla aika usein vähän huonosti päälle istuvat vaatteet, isompi on keskimääräistä pulleampi, ja pienempi taas sellainen hoikkeliini, että ainakin housut roikkuvat usein rumasti.

Ovat he minusta kauniita, totta kai, jopa erityisen kauniita. Tai tytär on minusta kaunis monella tapaa, pojat taasen komeita enemmän kuin kauniita.

Mutta jos tarkastellaan heitä palstan tiukan kauneusmittarin mukaan, niin eivät erityisen erottuvia. Heistä löytyy varmasti piirteitä, jotka tiukan seulun mukaan ärsyttävät katsojaa, ovat ns. kokonaisilmettä latistavia tai joistain jopa rumia. Vaan silti kun katson heitä, näen heidät erityisen kauniina. Muiden mielipiteistä viis :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Mun mielestä ovat. Heillä on lisäksi aika pitkät jalat ja muutenkin kauniit vartalonmallit. Lapsillakin kun näkee paljon erilaisia. Tosin mun mielestä mun sisko ja velikin on keskimääräistä paremman näköisiä. Kai kun näyttävät samanoloisilta, kuin minä. Ehkä se on se tuttuus ja omat perintötekijät, mitkä viehättää.

Lapsilla on myös minun mieheltä saadut kauniit huulet molemmilla ja ihanat korvat. Ovat vahvemman näköisiä, kuin minä lapsena.

Musta on rumaa jos on isot pitkät jalat (tietty sille mitään voi). Ei kovin kaunista jos naisellakin on 40 kengänkoko tai ylikin!

Just. Meinasitko sä, että mä puhuin siitä, että niillä on pitkät jalkaterät? :laugh: Jalka voi olla pitkä, vaikka jalkaterä olisikin pieni.

On oikea söpöläinen, kaunein lapsi jonka olen tavannut. Mutta ei ole miss suomi kaunis millään tavalla, aika erikoisenkin näköinen kai?

Paljon on kauniita lapsia näkynyt, esim. naapurin 1v poika on todella todella kaunis

Yhteistyössä