ovikello soi.. avaatko aina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lentää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Mä en ymmärrä ihmisiä jotka tulevat suoraan koputtelematta sisälle olipa kello oikeestaan mitä vaan. Näin maalla se on kuulema aina ollu tapana, kun aloin miehelle paasata et kun sen sukulaiset ja jotku kyläläiset tunki sisään mitään kyselemättä sillon kun oltiin vasta muutettu.
Raivostuttavaa. Kerrankin oltiin lemmenpuuhissa makkarissa niin eiköhän sen serkun lapsi tunge sisään ja vasta olkkarissa huutaa et missä me ollaan. Sai aika nopeet lähdöt...

laita hyvä ihminen ovi lukkoon silloin kun et halua ketään suoraan sisälle. Niin yksinkertaista se on

Tai jos muut vaan opettelisivat ne käytöstavat et toisten kotiin ei tarvii pyytämättä tulla...

Niimpä, ei meillä ollut tapanä kävellä suoraan sisään vaikka maalla asuttiin ja ovi auki päivisin. Naapureillekin mennessä aina pimputus/koputus. Oli sielä kyllä pari hemmoa jotka aina marssivat sisälle suoraan.

En avaa, jos en tiedä että joku tulossa. Tai nää ikkunasta, kuka on ovella. Tässä kiertää kaikenmaailman kulkukauppiasta ym. En edes uskalla avata...ikkunasta sitten tiiraan jälkikäteen, kuka oli, ja juoksen avaan jos oli joku tuttu. :laugh:

avaan, meillä ovessa on ikkuna niin nään kuka siellä on... (ulkoapäin ei nää sisälle jos meillä ei ole valoja päällä, ikkunassa on tummennuskalvo). yleensä siis oven takana on ukon kavereita jotka ei välttämättä ilmota että tulevat käymään. ei ole herran vuosiin käyny tuntemattomat rinkuttelemassa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Mä en ymmärrä ihmisiä jotka tulevat suoraan koputtelematta sisälle olipa kello oikeestaan mitä vaan. Näin maalla se on kuulema aina ollu tapana, kun aloin miehelle paasata et kun sen sukulaiset ja jotku kyläläiset tunki sisään mitään kyselemättä sillon kun oltiin vasta muutettu.
Raivostuttavaa. Kerrankin oltiin lemmenpuuhissa makkarissa niin eiköhän sen serkun lapsi tunge sisään ja vasta olkkarissa huutaa et missä me ollaan. Sai aika nopeet lähdöt...

laita hyvä ihminen ovi lukkoon silloin kun et halua ketään suoraan sisälle. Niin yksinkertaista se on

Tai jos muut vaan opettelisivat ne käytöstavat et toisten kotiin ei tarvii pyytämättä tulla...

Niimpä, ei meillä ollut tapanä kävellä suoraan sisään vaikka maalla asuttiin ja ovi auki päivisin. Naapureillekin mennessä aina pimputus/koputus. Oli sielä kyllä pari hemmoa jotka aina marssivat sisälle suoraan.

Meillä on kerran joku täysin tuntematon mies meinannut tulla koputtamatta sisälle. Ikkunasta näin että auto tuli pihaan ja hissuksiin olin ovelle päin menossa että avaan oven kun mies koputtaa. Ei koputtanu, avas ronskisti oven ja meinas astua sisään, sillon nous meidän koira eteisessä ja haukahti ( tollanen siro. reilu 70kg ja säkäkorkeus reilu 70cm ) Herra astu välittömästi ulos, löi oven äkkiä kii ja kipas autoonsa ja lähti. Tästä on jo reilu kolme vuotta aikaa eikä kyseinen mies oo vieläkään asiaansa tullu kertoon. :laugh:

tunkee naapurit ja asiakkaat ovista ja ikkunoista.kerrankin olin suihkussa tottakai alasti
niin venäläinen ukko tuli takaovesta ja sanoi huonolla suomella anteeks tulin väärästä ovesta.halleluja

En todellakaan avaa. Siellähän vois olla vaikka tv-luvantarkastaja. :xmas: :D

Asun kerrostalossa, jossa on alaovi aina lukossa ja ovisummerit käytössä. En itse asiassa vastaa edes ovisummeriin, ellen tiedä jonkun olevan tulossa käymään.

Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjän vaimo:
tunkee naapurit ja asiakkaat ovista ja ikkunoista.kerrankin olin suihkussa tottakai alasti
niin venäläinen ukko tuli takaovesta ja sanoi huonolla suomella anteeks tulin väärästä ovesta.halleluja

Yhdelle miespuoliselle kaverille kävi vähän tuolla tavalla. Hän tuli ystäviensä kämppään keittiön ovesta ja yhytti emännän saunaan menossa. Nainen oli juuri vetämässä paitaa päänsä ylitse, eikä nähnyt kaveriani, joka kiireen vilkkaa laittoi oven kiinni. Oli kuulemma hätkähdyttävää nähdä se karvakolmio edessään.

No meille yleensä kyllä tutut osaa tulla sisään soittelematta, koputtaavat kyllä. Ovikellon soidessa tarkistan ikkunasta varsinkin yksin ollessa ja jos tuntematon niin en välttämättä avaa.

Aina ei tekis mieli avata, mutta lapset sitten juoksevat oven taakse ja meillä on ulko-ovessa himmeät lasit, joten aina se pimputtaja näkee ja kuulee että meillä ollaan kotona. Joten avaan sitten, kun en kehtaa olla avaamatta. Erittäin harvoin olen yksin kotona tai silloin kukaan ei ole tullut pimpottelemaan.

yöllä en avaisi, mutat päivällä kyllä, ja ainhan voin kurkistaa ovi silmästä ensin... jos joku tosi epäilyttävän näköinen niin sitten en ehkä avaisi

mutta tähän mennessä olen aina avannut

Ovikello meillä ei toimi ollenkaan, joten ihan turha sitä nappia painella siellä :D Käyn kurkkaamassa jos sakun ääni kuuluu, se ei hauku muita kuin pihaan tulijoita :)

muoks. Jos koirat on sisällä ei välttis tiedetä mitään jos joku ovella käy..

Yhteistyössä