Päänsärky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Minulla on jatkuva päänsärky. Olen kokeillut 2mg diapam +celebra yhdistelmää, mutta ei apua. Niskat, hartiat, selkä ym ei ole jäykkänä eikä kipu johdu siitä. Ulkoilulla ei ole vaikutusta. Patja ja tyyny eivät ole syynä. Stressi tai psykosomattinen kipu ei ole. Krooninen päänsärky?
Mistä voisi johtua? Onko muilla kokemusta? Miten on hoidettu ja onko tutkittu? (Miten on tutkittu)?
Päänsärky on jatkuvaa, välillä lievempää ja toisinaan kovempaa.

Sellainen tuli mieleen, että kuinka kauan olet käyttänyt särkylääkkeitä? Minulla oli ennen jatkuva päänsärky, päivittäin ja tosi kovaakin. Kerran neuvolassa istuin ja odotin, niin silmään sattui lehtinen päänsärystä. Sitä luin ja tajusin, että minunkin päänsärky saattaa johtua jatkuvasta lääkkeen käytöstä. Olin käyttänyt koviakin särkylääkkeitä päivittäin aluksi selkäsärkyyn ja lopulta jatkuvaan pääkipuun.
Lopetin lääkkeet ja aluksi tietysti olin kipeä monta päivää, mutta lopulta päänsärky loppui. Ihan selvästi minulla johtui jatkuvasta lääkkeen käytöstä.
Tämä on kuulema yleistä. Jos käyttää särkylääkkeitä kauan, ja varsinkin vahvoja sellaisia, se voi aiheuttaa päänsärkyä.

Käytän todella harvoin särkylääkettä. Nyt söin viikonkuurin diapam+ celebra yhdistelmää. Särkylääkettä käytän harvoin, yleensä vain migreeni kivussa.

Uusimmat

Yhteistyössä