Paha mieli, niin paha mieli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syytön vai syyllinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syytön vai syyllinen

Vieras
Mä pesin eilen lattiat täällä ja mainitsin siitä ennen lenkille lähtöä. Illalla kun sit kävin lenkillä niin mies oli silläaikaa pessyt samat lattiat uudestaan. Syyksi sanoi, että ettei mun tarvi valittaa sit ettei hän koskaan tee muka mitään. Ja se mikä eniten tässä mieltä pahoitti oli se että oli käyttänyt lattianpesuveden astiana mun taikinakulhoa, 5 litraista. Sanoin että onhan tuolla ihan ämpäreitäkin siihen niin mies totesi että ei tällekkään mitään käyttöä oo tuntunut olevan. Olenko mä suuttunut turhasta? Kumpi on anteeksipyynnön velkaa?

en yhtään ymmärrä mistä tässä on kyse. en näe tässä mitään syyllistä enkä syytöntä. kuka tässä siis olisi uhri ja mille? minusta voi antaa anteeksi jollekin vaikka hän ei pyytäisi. mutta en nyt oikein tajua tätä juttua.

Taikinakulho siivouksessa? Miten se sen keksi siihen käyttää? X) No en tiedä. Mieshän teki itse vapaaehtoisesti turhan työn, kun ei viittiny kuunnella. Mutta toisaalta kun hän on kerta selvästi yrittänyt, niin eipä tosta nyt voi mitenkään "suuttuakaan" tms. Eli mielestäni kumpikin on anteeksipyynnön velkaa. Toinen vois kuunnella vähän enemmän ja toinen taas tulla vastaan, kun toinen yrittää =)

:headwall: No kyllä mie vetäisin herneet nenään. Lattianpesusangot on lattianpesusankoja ja leivonta-astiat leivonta-astioita. Jos ukko haluaa enemmän pullaa, niin tehköön itse. :hug: Ja varsinkin, jos olen erikseen maininnut, että lattiat on jo pesty ja sitten hinkataan ne uudestaan aivan turhaan.

Molemmat tai ei kumpikaan. Jos mies teki sen oikeasti vit***lakseen niin sit on syytä olla pahoillaan, mutta ihan tosissaan miehet EI kuuntele ajatuksella mitä puhutaan. Siis että olisi noteerannut sun maininneen lattianpesusta, tai sitten kuuli vaan sen sanan ja kuvitteli sen olleen vinkki. Astiavalinta nyt ei osunut nappiin mutta mikään ei mennyt pilalle, kunnon pesu vaan.

:hug:

no joo ukko teki turhan työn, mutta eikö ketään loukkaisi se että sun oma siivous ei niinkun kelpaisi vaan se pitää tehdä uudestaan ja tärvellä vielä leivonta-astia ihan kun huomautukseksi siitä että ei oo tässä talossa leivottu vähään aikaan? oishan tuo voinut lattianpesun sijaan vaikka veivata siihen taikinan kohoamaan.

Mä hermostuisin näistä:

1. taikinakulho
2. vihje siitä ettei leivota
3. kuuntelemattomuus, että lattiat on pesty ja/tai
4. se ettei lattiat kelvannu
5. se että pestään pestyä sillä verukeella, ettei ikinä mitään tee ja nyt on helppo pestä puhdasta

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Mä hermostuisin näistä:

1. taikinakulho
2. vihje siitä ettei leivota
3. kuuntelemattomuus, että lattiat on pesty ja/tai
4. se ettei lattiat kelvannu
5. se että pestään pestyä sillä verukeella, ettei ikinä mitään tee ja nyt on helppo pestä puhdasta

minusta tilanne on aika koominen, mutten ymmärrä mitä sielut hakevat takaa tälläisellä toiminnalla. mutta, se ei olekaan minun osani ymmärtää. mikähän olisi miehen tarina, hänen totuudensa tapahtuneesta??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mutta ihan tosissaan miehet EI kuuntele ajatuksella mitä puhutaan. Siis että olisi noteerannut sun maininneen lattianpesusta, tai sitten kuuli vaan sen sanan ja kuvitteli sen olleen vinkki.

Meillä olis todennäköisesti tämä selityksenä, että mies olisi kuullut sanan lattianpesu ja kun ei ole kuunnellut tarkemmin niin luuli sen olevan vihje.

mutta ihan tosissaan miehet EI kuuntele ajatuksella mitä puhutaan. Siis että olisi noteerannut sun maininneen lattianpesusta, tai sitten kuuli vaan sen sanan ja kuvitteli sen olleen vinkki.

Meillä olis todennäköisesti tämä selityksenä, että mies olisi kuullut sanan lattianpesu ja kun ei ole kuunnellut tarkemmin niin luuli sen olevan vihje.

no mutta kyllä mä ainakin huomaan että milloin lattia on juuri pesty ja milloin se on pesua vaille. Ei kai kukaan puhtaita lattioita huvikseen ala hinkkaamaan, vai?

Luultavasti tämä mies EI OLE TAJUNNUT, että lattiat oli jo pesty =D Oikeasti, monet miehet ei itse sitä niin ymmärrä..varsinkin jos on vielä sellaiset lattiat, etteivät ne koskaan varsinaisesti ole "likaiset" tai näytä siltä.

Jos olet eteisessä mumissu jotain lattianpesusta ja hän ei ole kuullut, niin toki hän on sen vinkiksi ottanut, niinkui nyllä joku mainitsi.

Eihän tämä nyt ole haudan vakavaa! Uusia taikinakulhoja kyllä saa kaupasta! Härrekyy, eihän ne maksa mitään.

Mielestäni mies tässä hieman puolustautui, kun kerrankin oli ollut ahkera ym ja sitten tavallaan "hyökättiin". Tuskinpa hän tätä taikinahommaa mitenkään loukkaukseksi osottaisi. Jos hän olisi ollut NAINEN, niin sitten luultavasti. Miehet ei oo niin kieroja, että niistä on ihan turha yrittää edes etsiä mitään kierouksia..ne on sit omassa päässä yleensä.

Ihan rauhallisesti, kun kukaan ei kerta kuollut, niin nyt voit hyvällä tekosyyllä lähteä shoppailee "uutta taikina-astiaa" ja samalla voi tarttua muutaki mukaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no mutta kyllä mä ainakin huomaan että milloin lattia on juuri pesty ja milloin se on pesua vaille. Ei kai kukaan puhtaita lattioita huvikseen ala hinkkaamaan, vai?

Miehet ei kyllä välttämättä huomaa jos ei ole multaa lattialla tai mehua kaatunut että sukat tarttuu kiinni.

Mä en itse olisi henkkoht jaksanut hermostua tai loukkaantua tuosta, mutta muutenkin mulla on asenne että hermostun vaan sellaisesta josta jaksaa tarvittaessa kinata tosissaan ja jolla on merkitystä. Ja kinaamisestakin pitää tulla joku lopputulos tai ratkaisu, ei vaan kinaamisen ilosta.