Paha mieli (töistä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rukoilijasirkka

Vieras
Multa kysyttiin tänään ties kuinka monennen kerran, haluaisinko alkaa tehdä 8 tunnin päivää, kun mulla nyt on 4 tunnin päivä. Vastaus on ei ja pysyy. Minut on alunperin otettukin 4 tunnin tuntityöläiseksi, se lukee työsopimuksessa.

Kun vastasin jälleen kerran ei, taustalta kuului "tulos tai ulos" :/

Myöhemmin mulle vihjailtiin, että jos en kerran pysty tekemään täyttä päivää, niin mun pitäs hakea lääkäriltä sitä varten todistus. Edelleen teen minulle määrätyt työt eli oman osuuteni, sen mistä mulle maksetaan, vaikka joinain päivinä työaika ylittyy, työn luonteesta johtuen. Samalla tavalla jokainen tekee oman juttunsa, minulla on työsopimuksessa määrätty alunperinkin pienempi jakoreitti kuin muilla (posti)

Harmittaa tosi paljon tollanen vihjailu. Alussa, kun olin ollut vasta vähän aikaa, mun kuullen puhuttiin, kuinka on tosi vaikea tilanne, kun on yksi reitti tavallaan puolikas ja ihan "ylimääräinen" Eli minä siis. :(

Nää vihjailijat ei suinkaan ole pomoja, vaan ihan niitä muita mattimeikäläisiä, joilla ei ole mitään päätösvaltaa mihinkään. Tietysti noilla puheilla ei ole mitään arvoa ihan oikeasti, mutta tuntuu tosi pahalta, kun tulee tunne ettei ole hyväksytty työyhteisöön. Ja sekin vielä, etten kuulu liittoon.

Törkeää työkavereilta! Suosittelen kyllä, että liity heti liittoon. Jos tulee jotain ongelmaa esimiesten tasolta niin saat sieltä apua. Mutta jos sopimus on 4h niin muuhun sun ei tarvi suostua.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Törkeää työkavereilta! Suosittelen kyllä, että liity heti liittoon. Jos tulee jotain ongelmaa esimiesten tasolta niin saat sieltä apua. Mutta jos sopimus on 4h niin muuhun sun ei tarvi suostua.

Nää jotka nipottaa, kuuluu just itse liittoon. Siksi se ei yhtään houkuta. Ja työnantajan taholta ei ole minkäänlaista painostusta. Oikeastaan siellä on yksi mies, joka sai mut heti tuntemaan, että mä oisin jotenkin sen tiellä. En osaa selittää, se suhtautuu muhun melkein, kuin olisi kateellinen nainen.

miten sut on sinne töihin sit otettu? hakivatko "puolikasta" ja sä sit menit, vai oletko ollut siellä aiemmin "kokonaisena" ja jonkun syyn takia siirtynyt osa-aikaiseksi? jos ovat sut palkanneet osa-aikaiseksi niin ei kai siinä sit pitäis olla mitään mutistavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Miksi et halua täyspäiväiseksi? Joo tiedän että postityö on rankkaa, joissain tapauksissa :/

En vain halua. Eikä fysiikkani sitäpaitsi kestäisi. Tämä mitä nyt teen, on minulle hyvä, vaikeina päivinä ihan tarpeeksi rankkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vierahis:
miten sut on sinne töihin sit otettu? hakivatko "puolikasta" ja sä sit menit, vai oletko ollut siellä aiemmin "kokonaisena" ja jonkun syyn takia siirtynyt osa-aikaiseksi? jos ovat sut palkanneet osa-aikaiseksi niin ei kai siinä sit pitäis olla mitään mutistavaa.

Siis alunperin olen hakenut puolipäiväistä hommaa, johon sitten minut otettiin. Olen tosi pienen kokoinen, kyllä työnantaja on ollut koko ajan tietoinen, etten missään vaiheessa ala kokopäiväiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Siis alunperin olen hakenut puolipäiväistä hommaa, johon sitten minut otettiin. Olen tosi pienen kokoinen, kyllä työnantaja on ollut koko ajan tietoinen, etten missään vaiheessa ala kokopäiväiseksi.

okei. miten sun koko vaikuttaa siihen työhön (ilmeisesti siis postinkantaja olet? )? onko sulla joku sairaus tai muu syy olla tekemättä pidempää päivää?

jos olet työnantajan kanssa asian sopinut niin ei siinä pitäis olla työkavereilla naputtamista. ei kai ne sun hommia joudu tekemään.

Älä välitä. :hug: Ovat kateellisia puolipäiväsyydestäsi.

Olen kyllä itekin tässä paraskin lohduttaja. Sain just tietää, että olen mokannut niin, että nyt 9 vuoden (josta välillä kotona) opiskelujen jälkeen en ehkä voikaan koskaan valmistua. Olin siis ymmärtänyt yhdet ohjeet väärin ja on liian myöhästä kai korjata johtuen tulevasta tutkintouudistuksesta. Miun piti valmistua tänä kesänä. Samalla on masussa vauva rv36, olen yksin esikoisen kanssa kotona, kohta pitäs lähteä neuvolaan ja mahaan alko koskea varmaan tän stressin takia. Itkettää vaan ihan kauheasti. Omaa vikaa kaikki ja sehän tässä itkettääkin, mitäs olen niin tyhmä, laiska ja saamaton.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

okei. miten sun koko vaikuttaa siihen työhön (ilmeisesti siis postinkantaja olet? )? onko sulla joku sairaus tai muu syy olla tekemättä pidempää päivää?

jos olet työnantajan kanssa asian sopinut niin ei siinä pitäis olla työkavereilla naputtamista. ei kai ne sun hommia joudu tekemään.

No jos perjantaisin jaetaan sellaisia mainoksia, että yhtä rappua kohden tulee painoa käsille arviolta 5 kiloa, niin minun oma kokoni vaikuttaa aika paljon minun jaksamiseeni. Nyt minun tarvitsee jakaa vain tunnin ajan, kun muutoin pitäisi jakaa 2 tuntia. Pelkkä lajittelukaan ei ole mikään vaihtoehto, koska siinä tulee toistuvaa liikettä niin paljon, ettei kukaan hullukaan tee sitä 8 tuntia yhtä menoon.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti 79:
Älä välitä. :hug: Ovat kateellisia puolipäiväsyydestäsi.

Olen kyllä itekin tässä paraskin lohduttaja. Sain just tietää, että olen mokannut niin, että nyt 9 vuoden (josta välillä kotona) opiskelujen jälkeen en ehkä voikaan koskaan valmistua. Olin siis ymmärtänyt yhdet ohjeet väärin ja on liian myöhästä kai korjata johtuen tulevasta tutkintouudistuksesta. Miun piti valmistua tänä kesänä. Samalla on masussa vauva rv36, olen yksin esikoisen kanssa kotona, kohta pitäs lähteä neuvolaan ja mahaan alko koskea varmaan tän stressin takia. Itkettää vaan ihan kauheasti. Omaa vikaa kaikki ja sehän tässä itkettääkin, mitäs olen niin tyhmä, laiska ja saamaton.

mitä mitä? kuin niin et voi valmistua? ei kai kenenkään opiskelut voi valua hukkaan?

selvitäs meille tilanne niin kyllä me sulle joku ratkaisu keksitään! :)

anteeksi ap kun tämmöistä sörkin sun ketjuun.