Pahin myrkky parisuhteessa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lispetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lispetti

Tunnettu jäsen
16.09.2012
66 087
16 515
113
Luin surullisen viestin ja ajattelin, että keskusteltaisi somen käytöstä.

Käytätkö liikaa somea?
Mitä vaikutusta somen käytöllä on parisuhteeseen/perhe-elämään?
Jne.

Toivon laajaa avointa keskustelua.




”Kyllä ainakin meidän parisuhteessa se on ollut SOME. Se vei naisen eikä ole takaisin tuonut. Meillä oli oikein antoisa ja tasapainoinen elämä ennen somea, kaikkea tuli tehtyä niin makkarissa kuin sen ulkopuolella. Naisesta pursui oikein into läpi usein. Meillä oli tapana viedä lapsikin yökylään mummille jotta vaimo sai haluamansa "seksiillan" kotona ilman häiriötekijöitä. Olihan se villiä menoa usein, Sitten tuli se perkeleen SOME, jota olen kutsunut parisuhteen tappajaksi. Vaimo alkoi kiinostua somesta, pikkuhiljaa, viihtyi siellä useammin ja pidempään. Kun ehdotin seksiä vaimo sanoi et joo lopetan pian, se lopetus kesti usein tunti pari kun vaimo hipsi sänkyyn ja lopun tiedätte, hyvät yöt ja se siitä seksistä kuten monesta muustakin asiasta. Puhelinkin on siinä käden ulottuvilla sarjoja ja leffoja katsellessa, aina pitää ottaa käteen ja näplätä. Sanoin kerran vaimolle et tuntuu toi puhelinkin olevan kuin huume sulle, jukolauta et toihan oikein suuttu. Aamulla kun vie vaimon töihin välillä se puhelin on heti kädessä kun istuu penkkiin ja näpyttely alkaa, ihan sairasta. Vaimolle on tietty kova pala myöntää totuus, some on nujertanut parisuhteesta hekuman pois eikä olla ainoa pariskunta, kuultu on aika vierestäkin kuinka toista kiinostaa vain puhelin ei kumppani. Minäkin ole somessa joskus tai pelaan, teen sen kuitenkin silloin kun vaimo ei ole kotona, huomioin mielummin naisen kuin somen toki sekin on jos laantunut se into.”
 
no meillä se ei ollut some. meillä se syy oli kun mies petti ja kulki vieraissa ja ryypiskeli runsaasti. aikaa ei ollut koskaan perheelle, vaan aika meni töissä, mutta yllätys yllätys pettämisreissuille aikaa löytyi. some oli sen verran mukana että työpäivän jälkeen istui pornosivuilla puolen yön jälkeen. kun arveli että kukaan ei nää ja ei jää kiinni. ja sehän oli toki sitten meidän, eli minun syy kun seuraavana päivänä oli väsynyt ja ei tahtonut jaksaa töitään tehdä. jaksoin noin 15 vuotta tätä hommaa. ja melkeinpä tasan vuosi sitten sanoin ukolle soronnoo ja muutin pois kotoa ja otin avioeron.
 
En yhtään ihmettele.
Jos lähestulkoon on kännykkäänsä liimautunut ja sitä koskettelee enemmän ja tiheämmin kuin kumppaniaan, reagoi jokaiseen laitteesta tulevaan pilpatukseen ja antaa suurimman osan huomiostaan sille, niin kyllä mielestäni se toinen osapuoli hiljalleen menettää merkityksen kumppanina.

Mitä mieltä itse olet somen vaikutuksesta parisuhteeseen/perhe-elämään?
 
Tuossa Lispetin lainaamassa aloituksessa mies valittaa sitä, ettei saa seksiä kun some on vienyt vaimon. Mies ei valita sitä, ettei vaimo tiskaa, imuroi tai pese pyykkiä somen takia. Mies ei valita sitä, ettei vaimo käy töissä somen takia.
Siis, onko some-aika pois vain seksistä? Jos vaimo tekee kaikkea muuta mitä ennen someakin, paitsi ei harrasta intohimoista seksiä miehensä kanssa niin ehkä tuossa olisi miehellä myös peiliin katsomisen paikka.
 
Yhden tuttavapariskunnan kohdalla olen asiaa miettinyt kun siellä mies on puhelin kädessä koko ajan, vaikka vieraita on talossa. Vaimo hoitaa keskustelun ja vieraat tietenkin ovat normaalisti tilanteessa läsnä, mutta isäntä istuu puhelin kourassa somessa. Välillä sitten vaimo patistaa vastaamaan niin kuin pikkulasta, että "Mikaaa (nimi muutettu) etkö sinä kuule mitä sinulle sanotaan?".
 
Alfauros!
Alfauros ei ole se yksilö, joka kiertää muiden laumojan naaraita, vaan se joka pitää huolen omasta laumastaan. Ne, jotka kiertävät etsimässä pantavaa, ovat niitä alistettuja yksilöitä, jotka yrittävät saada oman laumansa aikaiseksi.
Alfauros suojaa omat pentunsa ja naaraansa ja pitää huolen, että näillä on hyvät elämän edellytykset. Katos, alfauroksen ei tarvi kiertää, kun saa ilmankin.
 
En yhtään ihmettele.
Jos lähestulkoon on kännykkäänsä liimautunut ja sitä koskettelee enemmän ja tiheämmin kuin kumppaniaan, reagoi jokaiseen laitteesta tulevaan pilpatukseen ja antaa suurimman osan huomiostaan sille, niin kyllä mielestäni se toinen osapuoli hiljalleen menettää merkityksen kumppanina.

Mitä mieltä itse olet somen vaikutuksesta parisuhteeseen/perhe-elämään?
En käytä juurikaan muuta somea kuin wuppia ja tätä palstaa. Minun tai puolison somen käyttö on ollut aina melko hillittyä, ei edes jokapäiväistä. Some ei ole tuonut ikinä mitään negatiivista parisuhteeseen.

Somen tuomista ongelmista puhutaan nykyään paljon ja moni tuntuu olevan todella riippuvainen somesta. Some on monelle kuin toinen elämä. Koko ajan tulisi olla interaktiivinen: tykätä, tökätä, tägätä, chatata - miksi? Mikä siinä on niin mielenkiintoista?

Rakkaat lapseni ovat kyllä löytäneet somen. Tyttö somettaa ehkä enemmän kuin poika, mutta terveellä tavalla, kai. En ole tosin nyt hetkeen ratsannut tilejä (katsotaan yhdessä ja lapset kertoo tyypeistä jotakin).
Joka päivä, mitä reeneiltään kerkiää, tyttö tapaa ystäviä. Urheilevat yhdessä ja yökyläilevät usein. He somettavat yhdessä joskus muun musssa tiktokissa (tekevät musavideoita ja sketsejä). Tiktokin ymmärrän, se on mielestäni kehittävä some!
Poika ei ole kummoinen somettaja, mutta pitää yhteyttä sellaisiin kavereihin joita ei kerkiä näkemään, koska on usein reenejä..

En oikein ymmärrä sitä, että jos kavereita muutenkin nähdään - miksi ne yksinäiset hiljaiset hetket/parisuhdeaika/perheaika pitäisi täyttää puhelimen piipittelyllä ja jatkuvalla viestailulla? Eikö se riitä, että kuulumiset vaihdetaan kun nähdään? Luulisi pään räjähtävän/käyvän ylikierroksilla, kun se saa unta muutaman tunnin - muun ajan on somessa.
 

Yhteistyössä